2020-03-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej jag behöver inte svara på din fråga. För det handlade om att Sverige inte genomför några åtgärder alls. Men det är ju så klart 100% lögn.

Sverige genomför åtgärder.

Det enda Sverige genomför är kosmetiska åtgärder, för att hålla lojalisterna nöjda.
Citera
2020-03-16, 22:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Fullt så illa är det nog inte. Enligt Tegnell kan man räkna med 5-6% som behöver vård, 1% som är kritiska och behöver maximal vård.

Men det är likväl uppemot 20.000 som behövr vård samtidigt under 6-12 månader, varav kanske 4.000 kritiska om vi ska skaffa "herd immunity". Att inte diskutera detta i reda tal är rent snömos, har någon ens gjort en ansats till att försvara dessa implikationer?

Lär ju inte finnas en chans att kunna hantera så många samtidigt. Ska kurvan dras ut, utan att passera vårdtaket ifråga om kapacitet handlar det om decenium. Sedan ska de kunna detaljstyra smittningstakten. Det är så mycket mission impossible som jag kan se. Dessutom - mycket tyder på att man inte ens blir immun...hade gärna sett någon kritisk journalist ställa frågor kring det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tittar på Aktuellt.

Det pratas mycket om att platta till kurvan så inte alla ska bli sjuka samtidigt. FHM har någon slags föreställning om sjukvårdens kapacitet kontra antal personer som behöver läkarvård. Skala saknas dock alltid på antal och tid. Ni vet säkert vilket diagram jag menar. 5% av de insjuknade behöver intensivvård. 15-20% behöver lättare vård. Ska 70% bli smittade har vi 7 miljoner. 5% är 350 tusen människor som behöver vård i kanske 4 veckors tid. I stockholm finns 100 platser som kan bli 150. Vad finns i Sverige? Totalt 500 platser om ens det? Efter ett år skulle 6000 personer kunna bockas av. Det skulle ta ett halvt sekel med den kapaciten att bocka av 350 tusen personer. Vad har man för svar på det? Är det något jag missar?

Dessutom tycks det ju vara väldigt osäkert om man ens blir immun.... ser inte hur det här skulle fungera....

Bra kommentar! Jag har tänkt på exakt samma sak.

När man ser denna graf illustreras så brukar de rita upp den så att halva puckeln ligger över över den linje som representerar sjukvårdens kapacitet, som att vi skulle vara oförmögna att ta om hand om 50% av fallen om de dyker upp på en gång.

I själva verket, om vi vill approximera verkligheten, så borde ju linjen som representerar sjukvårdens kapacitet ligga så nära x-axeln att den i princip ligger ovanpå. Det är inte hälften av alla fall vi saknar kapacitet för, snarare 99%.
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Andra länder har givetvis egna experter som leder kampen mot viruset.

Vad är det som säger att någon expert från just Sverige har rätt? Den svenska hybrisen är tamejfan makalös.

Felet brukar ligga hos fåret, inte hos flocken.

Flockimmunitet är bra, dit kommer vi alla till slut.

Man måste dock vidta kraftiga åtgärder för att bromsa smittan.
Det har man inte gjort i Sverige.

Man har inte resurser och missbedömde situationen helt.
Tegnell har haft fel i princip allt han sagt.

Nu står de där med kuken i handen medans vårdpersonal får tillverka ansiktsskydd av overheadplast.

Då passar det ju lägligt in att komma med idén om flockimmunitet...🤦‍♂️

Länder stänger inte gränser och skolor för att det är kul.
Detta är allvar.

Litar med på hur Sydkorea, Singapore, Hong Kong, Finland, Kanada, Italien, Spanien, Kina etc hanterar situationen än sossen Tegnell och hans polare som missbedömt allt från dag ett.

Eller menar ni att Tegnell och denna professor emeritus har rätt och ovanstående länders samtliga experter (som nått samma slutsats) har helt fel?

Nu får du väl ändå kamma dig. Begriper du inte att SväRje Är BäSt. SvÄrJeBilDEn, du vet.

En sossebandit tillsammans med en avdankad professor med ena foten i graven som Regimen grävt fram för att motivera sin inkompetens vad det anbelangar Coronaviruset.

Borde Regimen inte ringa in Greta för att få lite driv i denna cirkusen. Låt henne hänvisa till vetenskapen via den där klatschiga mediebyrån.

Nu ser vi fram emot en massa eminent radikalfeministisk genusforskning angående de patriarkala strukturerna som Coronaviruset använde sig av för att sprida sig via de intersektionella smittbärarna.

Kom ihåg var ni läste det först.
Citera
Medlem
Diabetes typ 2 och i 50 års åldern, bör man gå till jobbet eller jobba hemifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det ökar framför allt dödstalet.

Men håller du inte med att smittade ökar risken för att farliga mutationer uppstår?
Citera
2020-03-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Såg det. Jag trodde faktiskt att de sinnessjuka börsfallen skulle vara över nu. Men icke då.

Det är helt sanslöst hur mycket det faller, jag tror verkligen att det är en överreaktion. Hur långt har vi kvar innan det är världshistoriens största finansiella krasch någonsin? Det känns inte som att det står i proportion till vad som hänt. Alla världens fabriker har inte sprängts liksom.

Men jag vågar inte hoppa in ännu. Men snart så jävlar

Känns 2016 som en helt annan tid för dig? Var din levnadsstandard mycket lägre då? Ungefär på den nivån står börsen nu, har inte alls rasat mycket i realiteten. Även om man tar bort Corona, är världen så mycket bättre 2020 än 2016?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
”Se vad italienarna säger” är det allt du kan komma, suck!

Jag väntar på svar av signifikant betydelse...
Du menar på att de inte vet vad de är mitt uppe i? Att inte kineserna vet vad de nyss gått igenom?
Var det inte Tegnell som förordade en massvaccinering sist som gick helt åt skogen..?
Citera
Medlem
Rigbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Alla tåg?! I helvete heller?

Nej, precis. Det SJ säger i nuläget är väl att det blir färre avgångar.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Va ställer SJ in alls tåg,?
SVT:
Citat:
SJ ställer in avgångar i hela landet från och med tisdagen. Trafiken kommer att minskas på nästan alla linjer.

-Nu sker en reducering på de flesta linjer med 25 procent. Efterfrågan på resor har rasat mycket mer än så, vi ser minskat resande för varje dag, säger Dan Olofsson, informatör på SJ.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Diabetes typ 2 och i 50 års åldern, bör man gå till jobbet eller jobba hemifrån?

Kan du jobba hemifrån säger det väl sig självt nu egentligen.
Citera
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det är en tråd sanning.

Nej det är ingen trådsanning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto