2020-03-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tengill sa idag att 90-95% märker inte att man ens har eller har haft Corona, stämmer detta?

/Provokatör

Jag har känt mig lite suspekt sista dagarna. Typ lite irriterad i halsen och nyst två gånger.
Jag kan givetvis inte veta om jag har Corona eller inte men om detta är Corona så är det i princip ingenting. Jag har pluggat hela dagen utan problem och körde precis mitt hemträningspass som bland annat involverar att ta mig upp för hundratals trappsteg.

Jag undviker givetvis att röra mig utomhus i den mån jag kan, av respekt för riskgrupper och äldre.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Resurser finns såklart som i alla andra länder i europa, Sverige väljer att inte göra tester på alla misstänkta.

För att man gör andra prioriteringar, bakom ridån som varken du eller jag ser. Man mobiliserar för det värsta tänkbara och då är det helt rätt prioritering
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
15%?? Tyskland har under 1% svårt sjuka. Allt handlar om exponering och målgrupp.
15% är siffran på dom som kräver sjukvård inte kritiskt sjuka, vid kollaps av sjukvård riskerar även dom att avlida.
Men även om vi räknar på låga 1% så behöver vi sprida puckeln över 5 år.
Då räcker inte "fundera på att obba hemma" men skicka barnen till skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Resurser finns såklart som i alla andra länder i europa, Sverige väljer att inte göra tester på alla misstänkta.

Det saknas nog både resurser och förstånd bland de styrande i Sverige. Hur kan vi ha världens mest inkompetenta regering och myndigheter samtidigt som vi har världens högsta skatter?
Citera
2020-03-16, 21:42
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janHels
Man stänger gränser imorgon (om de inte är redan stängda) .

Nej imorgon lämnas förslaget in till "riksdagen" där det väntas klubbas genom. Sedan ska personal mobiliseras till gränserna. Kommer ta några dagar tror jag.

Och det är inte en hundra procentig stängning skriver man. Gränsen mot Sverige i norr ska vara öppen för svenskar som jobbar i Finland samt övriga som har legitima/viktiga skäl att åka över. Lite som Danmark gjorde mot Sverige...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det har varit lite snack innan om att man inte kan testa positivt för corona om man inte har haft symptom ännu.

Idris Elba skall ha drabbats av coronavirus och testats positivt för detta innan han ens har fått symptom.
Så om det stämmer så kan man uppenbarligen testa positivt utan symptom.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8mkKor/idris-elba-drabbad-av-coronaviruset-det-suger
Ja, jeg har lest om at mange kan være smittet uten å ha ett eneste symptom.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyltburk
Herregud. Syftet med masstestning är att snabbt kunna identifiera smittspridare, isoloera dem och på så sätt förhindra samma situation som i Italien eller Wuhan där sjukvården på mycket kort tid överbelastas av kritiskt sjuka individer.

Det är inte mycket du kan göra, bli smittad sen kan du chilla. Din slitnödiga oro kommer inte förändra något.
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag är i stort sett aldrig hos läkare. Jag är den person man får tvinga till läkare.
Så där hade du helt fel.
Att du sedan väljer att välja ordet hypokrondiker i denna coronahysteri säger mer om vem du är. Hoppas för guds skull att du inte jobbar inom vården. Utan patienter inget jobb😂😂😂
Vad bidrar ditt gnäll om luftrörskatarr när det finns äldre som kämpar för sina liv i lunginflammation?
Så korkad kan du ändå inte vara att du missat att tråden inte handlar om din luftrörskatarr. Jag lider verkligen med de som utsätts för ditt självcentrerade ego, även i vården.
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Johan Giesecke, professor emeritus epidemiologi, säger i Aktuellt att Sverige gör exakt rätt.

"Stänga skolor. Jaha. När ska man öppna dom igen då? Om tre veckor? Då får man en enorm våg av smittade igen".

Finns en nackdel med Sydkorea t.ex. Folket blir inte immuna. När andra vågen kommer så är dom lika körda fortfarande.
Hmm, nu är vi på Flashback, här kan inceln Lasse helt plötsligt har mer kompetens mer än professorer, läkare och epidemiologer. Mer ryggmärgsreflexer än logiskt tänkande.
Klart han har rätt, så inget vaccin finns är det bara en dust med viruset som gäller.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
De stänger nog gränsen för de som försöker ta sig in i landet men inte för de som försöker ta sig ut, t.ex. till Sverige.

Om jag var i Finland så skulle det kännas bra att om möjligt också stanna kvar där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Två tunga experter i Aktuellt körde över alla i denna tråd. Sverige och Storbritannien gör helt rätt.

Andra länders politiker vill visa handlingskraft, men deras åtgärder har ingen verkan, snarare än att de skadar ekonomin.

Vem har de kört över? Ingen annan fick ju komma till tals.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Två tunga experter i Aktuellt körde över alla i denna tråd. Sverige och Storbritannien gör helt rätt.

Andra länders politiker vill visa handlingskraft, men deras åtgärder har ingen verkan, snarare än att de skadar ekonomin.

Sydkorea pissar på dina experter.
Citera
2020-03-16, 21:43
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ja, men Sydkoreas problem är att vi inte beter oss som dem. Om alla inriktade sig på att kväva viruset omedelbart skulle det inte behövas någon immunitet.

Den här skiten kommer ju florera runt jorden länge. Du kanske kan kväva skiten ett tag men den kommer in ändå så småningom.

Det enda positiva vore att man skulle haft tid på sig att köpa in en miljon respiratorer, men nu är det ju kört oavsett. I Sverige alltså.
Citera
2020-03-16, 21:43
Medlem
Detta ser inte bra ut!
https://www.imperial.ac.uk/mrc-global-infectious-disease-analysis/news--wuhan-coronavirus/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in