Citat:
Ursprungligen postat av
Snyltburk
Herregud. Syftet med masstestning är att snabbt kunna identifiera smittspridare, isoloera dem och på så sätt förhindra samma situation som i Italien eller Wuhan där sjukvården på mycket kort tid överbelastas av kritiskt sjuka individer.
Det är inte mycket du kan göra, bli smittad sen kan du chilla. Din slitnödiga oro kommer inte förändra något.
Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Jag är i stort sett aldrig hos läkare. Jag är den person man får tvinga till läkare.
Så där hade du helt fel.
Att du sedan väljer att välja ordet hypokrondiker i denna coronahysteri säger mer om vem du är. Hoppas för guds skull att du inte jobbar inom vården. Utan patienter inget jobb😂😂😂
Vad bidrar ditt gnäll om luftrörskatarr när det finns äldre som kämpar för sina liv i lunginflammation?
Så korkad kan du ändå inte vara att du missat att tråden inte handlar om din luftrörskatarr. Jag lider verkligen med de som utsätts för ditt självcentrerade ego, även i vården.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
Johan Giesecke, professor emeritus epidemiologi, säger i Aktuellt att Sverige gör exakt rätt.
"Stänga skolor. Jaha. När ska man öppna dom igen då? Om tre veckor? Då får man en enorm våg av smittade igen".
Finns en nackdel med Sydkorea t.ex. Folket blir inte immuna. När andra vågen kommer så är dom lika körda fortfarande.
Hmm, nu är vi på Flashback, här kan inceln Lasse helt plötsligt har mer kompetens mer än professorer, läkare och epidemiologer. Mer ryggmärgsreflexer än logiskt tänkande.
Klart han har rätt, så inget vaccin finns är det bara en dust med viruset som gäller.