2020-03-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Förstår inte varför, exempelvis nyemissioner är ju bra av den anledning att företag kan växa etc. Men om Apple tappar 10, 20 eller 30% så är det ju faktiskt inte så att de förlorar pengar eller liknande. Mycket dubbelmoral känns det som.

Gissar att man vill köpa lite tid för att mobilisera likviditet så man kan stödköpa där det behövs som mest.
Citera
2020-03-16, 21:26
Medlem
En fråga. Stänger inte USA 22 på sin börs? Varför kan man inte investera nu??
Citera
2020-03-16, 21:27
Medlem
Cor0naviruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Wow 12% ner på en dag! Ni som sitter still i båten gör ni det för att ni är paralyserade? Ni måste nog käka både ångestdämpande och lyckopiller vid detta laget för resan har ju precis börjat. Jag gissar på att vi ska ner till -70% innan läget är stabilt igen.

Du måste vara duktig inom investeringar hahaha
Citera
2020-03-16, 21:30
Medlem
kvällen fråga hur går OMX i morgon

borde väl starta på -6-7% men skulle inte förvåna om det blir ett tokrally på slutet

eller?
Citera
2020-03-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorden666
En fråga. Stänger inte USA 22 på sin börs? Varför kan man inte investera nu??

de har väl redan gått över till sommartid
Citera
2020-03-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
de har väl redan gått över till sommartid

Juste, helvete. Skulle ju bear nu på kvällen
Citera
2020-03-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cor0navirus
Du måste vara duktig inom investeringar hahaha
Ja det tycker jag, lämnade börsen i februari med 30% vinst. Hur går det för dig? Med tanke på att du skrattar så är du nog en av dem som sitter med ett iskallt innehav på börsen nu. "Vad då förlust? Det blir det ju bara om man säljer" 😀
Citera
2020-03-16, 21:34
Medlem
Cor0naviruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Ja det tycker jag, lämnade börsen i februari med 30% vinst. Hur går det för dig? Med tanke på att du skrattar så är du nog en av dem som sitter med ett iskallt innehav på börsen nu. "Vad då förlust? Det blir det ju bara om man säljer" 😀

Ja men jag vet du är duktig.
Citera
2020-03-16, 21:38
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
kvällen fråga hur går OMX i morgon

borde väl starta på -6-7% men skulle inte förvåna om det blir ett tokrally på slutet

eller?

Ser inte så farligt ut just. -1,5 % i efterhandeln.

https://www.ig.com/se/index
Citera
2020-03-16, 21:39
Medlem
Kan det här ha varit positivt för ekonomin på lång sikt? Det var ju en kommande lågkonjunktur oavsett men finns det inte en chans för väldigt stor optimism när väl pandemin är över som gör att lågkonjunkturen blir väldigt kort?
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Nu är det dags för alla att ta en sparekonom i handen och sjunga "We Shall Overcome". Eller åtminstone be en bön:

"Mammon vår som bor i himmelen,
tillkomme dina pensionsfonder,
haven is i maggen, sitt still i båten,
du skall inga andra fonder hava än mina,
ty pensionsåldern blir sen, hundmaten skall du äta,
i ditt anletes svett, skall du överväga,
att från tionde våningen hoppa,
och bostadsrätten tvångssälja,
och lyxfällan spela in.
Amen."
Citera
Medlem
Jag vill investera i Bear certifikat då marknaden verkar ganska röd imorgon. Jag förstår inte riktigt hur jag ska gå tillväga, och innan någon säger till mig ge dig inte på du inte kan så är detta som träning ska lägga en tusenlapp. Av vad jag förstår så satsar jag på att börsen ska gå ner, det finns olika hävstång? Och det finns massor med olika Bear certifikat? Kan jag förlora mer pengar än jag investerat det står något om kredit? Fungerar bear certifikat som att om börsen går ner 10% så går min +10% eller är det utbud & efterfrågan förstår inte riktigt? Om någon kan förklara på en nybörjar nivå skulle jag va väldigt tacksam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in