2020-03-16, 21:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg vet ikke hvordan det er i Sverige, men i Norge er det straffbart å bryte karantenen.
Lite paradoxalt med fängelse bara

Kommer såklart aldrig utdömas (om det inte är nån jävel som medvetet smittar folk) utan det blir nog strafföreläggande och/eller fotboja i hemmet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Först isolera 70 åringarna. Sen låta det spridas rejält. Sen stänga skolorna.
Det har redan spridits rejält
Det är över 1000 som testats positivt, men ingen vet verkligen hur många det är som har det, ligger säkert nånstans mellan 5 och 10 lax

Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Kasst guesstimat, ungefär en ordning fel.
som vanligt

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Har vi endast 500 döda till maj månad kan Tegnell snarare hyllas som en hjälte. Jag tror det här viruset är såpass läskigt att typ oavsett åtgärder får vi ställa in oss på minst tusen antagligen fler döda.
Jag håller mig till 500 än så länge, när jag skrev detta i tråden för 3 dagar sedan så blev folk förundrade och undrade hur jag kunde föreställa mig en sån hög siffra

Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Som ett perspektiv...
I den vanliga säsongsinfluensan vintern 2017/2018 dog 1012 svenskar.

Om nu Covid-19 är så jätte mycket farligare så borde det ju bli betydligt fler än 500 som dör fram till juni som du säger...

jorå
fast det var under ett helt år, lite mer

så under dessa 2 månader, cirka 10 veckor så tror jag 500 är ganska rimligt
hur många barn kramar inte mormor och morfar, farmor och farfar

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ni? Är du inte svensk?

Snart kommer våren med värme och soliga dagar det trubbar av viruset.
Nej, är inte etniskt svensk och kallar mig inte för nån svensk skit heller

våren och värmen har inte så så stor betydelse när det kommer till detta viruset. Det har redan konstaterats.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Jag tror att det är viktigt att folk läser detta, eftersom det finns mycket dålig information som går runt.
Förhoppningsvis hjälper denna information människor att förstå allvarligheten i situationen.

Det finns den här saken som kallas viral belastning (viraltiter, viral belastning eller viraltiter, betyder detsamma) är hur vi mäter i antal mängden virus i en volym.
Vi skriver då ned allt som virala partiklar per milliliter. HÖGER virusbelastningen visar ofta hur svår en virusinfektion är. Det beräknas genom att uppskatta den levande mängden virus i en involverad kroppsvätska (i corona är det RNA-virala kopior per milliliter blodplasma).

Vad betyder allt detta? Om det finns en person som har viruset och infekterar en annan, är den virala belastningen mycket låg. Du har knappt några problem och borde inte ha några problem att återhämta dig helt bra, även med äldre.

Om det sägs att 10 personer går runt med en aktiv infektion (de flesta har till och med ingen aning) den virala belastningen är HÖGRE, konsekvenserna är HÖGRE. Den äldre personen blir troligen väldtigt sjuk.

DETTA ÄR VARFÖR vi uppmanas att stanna inne, för att minska den virala belastningen. De flesta kommer att smittas ändå, ja. Men det är avgörande att minska den virala belastningen för att minska komplikationerna. detta är VARFÖR folk är arga på Sverige som fortsätter att låta fokk gå ut, dom gör det mycket värre än det beror på att viruset i sig lätt kan man återhämta sig från, problemet är hur snabbt det överförs och den virala belastningen.

Jag hoppas att jag förklarade mig själv.
För de av er som fortfarande inte gör ett jävla skit!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det var precis denna situation han vill komma till. Han vill testa om gruppimmunitet fungerar i praktiken. Det är säkert något han har drömt om länge. Inget får stoppa denna geniala plan.

Är vi egentligen säkra på att Corona Bob reste till Somalia och inte till England för överläggningar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindreeu
Tegnell har gett upp helt enkelt. Vi agerade inte i tid (som vanligt) och nu är det försent.

If you can't beat them, join them... Strategin är nu helt omvänd. Folk ska uppta viruset i lagom takt och för rätt avsedda. Våra äldre har jobbat för oss yngre så nu får vi ge återgälda dem.
Citera
2020-03-16, 21:14
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på att det finns svenskar som är muslimer (de är inte som judar där det är en etnisk och religiös grupp utan det är bara en religiös grupp) så tror jag knappast att hemvärnet lär ha några problem att hantera deras döda kroppar.

Sedan så lär folk nog strunta i den religiösa aspekten när det kommer till att hantera kroppar som ligger och ruttnar då dessa blir ytterligare en hälsofara.
Jag visste inte att hemvärnet numera tagits över av muslimer.

Då är problemet det omvända. Dom riskerar vägra befatta sig med orena svenska kroppar.
Citera
Medlem
Tzatzikins avatar
SL uppmanar resenärer i Stockholm att ej sitta nära andra på tunnelbanan och att gå på bussen genom bakdörrarna. Resandet minskade med 20 procent förra veckan. Det ska städas bättre också.

http://www.mynewsdesk.com/se/sl/pressreleases/stockholm-visar-haensyn-resandet-minskar-2982384
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Inte från Norge iaf om jag fattat det rätt. De egna medborgarna ska kapslas in och bestraffas med ett antal veckors karantän om de smiter in i Sverige och vill in i Norge igen.

Men de kanske planerar att stanna i Sverige och struntar därför i att det är straffbart.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag visste inte att hemvärnet numera tagits över av muslimer.

Då är problemet det omvända. Dom riskerar vägra befatta sig med orena svenska kroppar.

Hemvärnet har ganska blandat med folk sist jag kollade
Citera
2020-03-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Wuhan kallar, Wuhan kallar; kom till anrop

Viktigt meddelande; vi har alla blivit lurade att tro att det är Coronaviruset som dödar, men enligt uppdatering så är det små Wuhanagenter i form utav nanoceller som uppför sig som virus och är så där lagom trevligt aggressiva av sig.

Du garvar nu, men undrar om det blir så roligt om ett halvår. Kinesiska nationalister skulle få NMR att blekna, och dessa är några tiotals miljoner världen över. Om eskaleringen pågår som det gjort gällande Japan riskerar du att få mindre trevliga bekantskaper med kineser i framtiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är ju det som är tanken att restriktionerna kommer att bli större i takt med att de behövs. Det kommer inte att fungera att förbjuda folk att vara ute ett helt år. Utan det får komma när man behöver kapa topparna.
Viruset har upp till 14 dagars inkubationstid.
Möjlighen asymptomatisk spridning.
Smittsamt vid små symptom svåra att koppla till corona.
Detta är ingen spridning man slår av/på efter behov.
Vi riskerar med vår taktik en fullkomlig störtflod av svårt sjuka till våra sjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kolla regionerna som jag pekade på också, Det är inte hela Italien som är problematiskt utan det är norra Italien.

Nu vet inte jag om vi har något landsting som pensionärer flyttar till men Norra Italien är lite som Florida i USA, det är dit många seniorer flyttar

Norrlands inland är i mångt och mycket utflyttningkommuner med gammal befolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in