2020-03-16, 20:49
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Han ovan sa inte "testa alla". Han sa testa de i riskgrupper, + de som är närmast dem.

Vi kommer få ett annat läge när någon ur en annan befolkningsålder drabbas. Det ligger redan några på intensiven, i yngre åldrar enligt någon postare ovan. Jag önskar såklart ingen död, men jag tror att många inte förstår att detta kan drabba alla.

Självklart kan det drabba alla om man har otur. Vi kan dö av vad som helst när som helst. inget snack om den saken. Livet är garanterat 100% dödligt. problemet med detta virus att vi kan inte bli av med det utan förvärvad immunitet hos en stor del av befolkningen. Innan dess kommer det att blossa upp på nytt även om vi tillfälligt lyckas mota tillbaka det. Det betyder inte att vi bör låta det sprida sig ohejdat för det blir ju ett jävla problem om 70% av befolkningen skulle ligga sjuka samtidigt och vårdapparaten skulle braka ihop. Nä vi får göra det bästa för att undvika att smittas och särskilt se till att människor ur olika riskgrupper slipper att utsättas. Dock är jag inte det minsta orolig för min egen del. Jag tror jag har stora möjligheter att klara detta om jag blir smittad. Skulle jag råka bli riktigt sjuk eller t.o.m dö av det är det inget jag kan göra något åt och förr eller senare ska jag dö i alla fall. Så det är bara att vara så glad man kan så länge man kan.
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Givetvis har Sverige beställt, men det är inte det som är problemet. Problemet är att företagen som säljer reagenser jobbar på högtryck just nu eftersom alla länder behöver reagenser, vilket gör att det är väldigt långa leveranstider.

Okej om ett svenskt företag tagit fram ett test, men då ska det valideras duktigt innan det implementeras. Om det ens är möjligt då det finns vissa typer av standarder man måste följa, och helst ska analysmetoden vara helt eller delvis ackrediterad också.

Ja, bättre att vänta, utreda och se vad som händer...
Senast redigerad av HrP 2020-03-16 kl. 21:27.
Citera
Medlem
Wow! Det stabila geniet Trump verkar lyssna på forskare nu?! Han avråder från folksamlingar!

Det stabila geniet för ~2 veckor sen:
Citat:
Ursprungligen postat av Stable Genious
within a couple of days is going to be down to close to zero. That's a pretty good job we've done.

För ~3 veckor sen:
Citat:
Ursprungligen postat av Stallgeniet
The Coronavirus is very much under control in the USA.

We are in contact with everyone and all relevant countries. CDC & World Health have been working hard and very smart.

Stock Market starting to look very good to me!

Mer citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Stabila Geniet
We have it totally under control. It's one person coming from China. And we have it under control, it's going to be just fine

Citat:
Ursprungligen postat av STABLE — GENIOUS
This is a flu. This is like a flu.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-16 kl. 21:01.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Frankrikes sjukvård går på knäna, de klarar inte mer. Det går för fort. Smittan måste bromsad in annars kollapsar allt. Två veckors karantän för att i största möjliga utsträckning minimera antalet sociala kontakter. Man ska hålla sig inom familjen.

Tegnell kör på med smittan i Sverige i ljusets hastiget.
Ni som bor i övriga landet har tur, ni kommer få se kaoset här i Stockholm först. Ni hinner vidta åtgärder.

Njä, det sprids för effektivt. När Sverige till slut tvingas göra som alla andra är det redan för spritt.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Frankrike stänger gränserna!

Snart bara Sverige kvar som har öppet hus.
Dom har stängt caféerna också.
Citat:
France's cafes ordered to close as part of coronavirus fight

https://www.thenational.ae/business/economy/france-s-cafes-ordered-to-close-as-part-of-coronavirus-fight-1.992782
Starbucks kör bara drive thru i USA. Ett dråpslag mot lattemammorna.
Citat:
Chains including Starbucks and Chick-fil-A are closing seating areas and emphasizing drive-thru orders amidst the coronavirus outbreak

https://www.businessinsider.com/coronavirus-starbucks-chick-fil-a-and-more-chains-close-seating-2020-3?r=US&IR=T
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Som ett perspektiv...
I den vanliga säsongsinfluensan vintern 2017/2018 dog 1012 svenskar.

Om nu Covid-19 är så jätte mycket farligare så borde det ju bli betydligt fler än 500 som dör fram till juni som du säger...

Finland gick ju ut idag med att de uppskattar att det blir 10000 döda. Detta var beräknat på Finlands befolkning samt 30% smittade. Om vi istället tar Sveriges befolkning och 60% som många tror så blir det 40000 döda. När det peakar vid månadsskiftet maj-juni så dör 1000-1500 personer om dagen.
Citera
2020-03-16, 20:50
Medlem
DefenderoftheDarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Smittan beror ju i mångt och mycket på alla jävla globalister som propagerat för öppna gränser i alla dessa år ditt jävla globalistas. Om alla länder hade stängda gränser skulle inte viruset tagit sig ut ur Kina från första början. Men detta är Guds straff för att globalisterna vill befolka Europa med skräpfolk från MENA. Naturen säger stopp nu innan jorden överbefolkas. Det är bara naturligt att rensa upp lite och återskapa balansen på jorden.

Gud finns inte sluta med sådant nonsens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Som ett perspektiv...
I den vanliga säsongsinfluensan vintern 2017/2018 dog 1012 svenskar.

Om nu Covid-19 är så jätte mycket farligare så borde det ju bli betydligt fler än 500 som dör fram till juni som du säger...

Kom inte här med dina siffror som visar på sunt förnuft - på med foliehatten eller så lämnar du.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det finns personer i hemmet som då kan smittas och de kan gå ut och jobba nästa dag och smitta innan de blivit sjuka.
Sverige måste testa alla misstänkta fall!

Du kommer smitta respektive ändå fattar du väl, oavsett om du testad eller ej. Sverige måste inte testa alla. Använd dessa resurser till kritiska patienter, vem
ska ta hand om dom annars? ”nej du får ligga här och dö för jag måste gå ut och testa Kalle här som har lite hosta”
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Wow!
Att detta inte börjar bra, är en till och med det en underdrift.
Och igår tog djupt tacksamma sköterskor, vid Västerås lasarett, emot skänkta handskar och skydd från Beijer Byggmaterial
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet är bara dem ska bevaka mot Ryssland också och den gränsen är längre än den här upp emot Tornedalen, Så det är det jag är lite fundersam över hur de ska lyckas då det sätts i verket!

Tror att man talar om gränsövergångar. Sedan kan det ju ske viss patrullering av Finska värnpliktiga. Finland har ju i dagsläget kvar det som vi hade för, en stor kader värnpliktiga som ligger in varje år. Har för mig att Sverige hade 40000-50000 pojkar som årligen var i tjänst.
Citera
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashisking
Tre yngre intensivvård Danderyds sjukhus, en i 18års åldern o två runt 40-50. Inga kända underliggande sjukdomar
Källa familjemedlem i sjukvården

Nu börjar det alltså. Dags att bli religiös. Hoppas de klarar sig! Helvete också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in