2020-03-16, 19:56
Medlem
RadioDDR1s avatar
*** Ytterligare en moral-boost ***

Italienska flygvapnet jagar corona i luften:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1238880558052257794
Citera
2020-03-16, 19:56
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
För en timma sedan gick Finland ut med att skolorna ska stängas.

Snart är Sverige den enda fristaden för corona-viruset.
Landet som tvingas lägga allt fokus på att lära sin mångkulturella befolkning hur man tvättar händerna.

Alla/ de flesta universiteten (verkar det som?) i Sverige kör nu på distans, meddelandet kom för några timmar sedan.
Citera
2020-03-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Om du vet att de ska regna om 7 dar går du runt med regnställ och paraply hela veckan? Nä och det tycker inte tegnell heller.

Nä, jag stannar hemma så jag inte blir blöt när (syra) regnet kommer. Dessutom känner jag till vindarna är förrädiska så regnet kan komma fortare än jag tror.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasspamatte
Men de testar ju fortfarande, bara det att testerna fokuseras till de som kommer till sjukhusen.

Du har över 335 inlägg bara i den här tråden, alla i samma anda.
Du sprider konstant skit, och drar dig inte för att ljuga. Det har ALDRIG sagts att Svergie slutar att testa helt och hållet, bara att man testar meta begränsat.
Så gör mängder av andra länder bla Italien har gjort så under en lång tid, vilket gör att deras siffror smittade/döda inte är användbara för faktisk statisk.
Logga nu ut i varje fall 5 minuter och sprid din skit på något annat ställe. Rekommenderar att du öppnar Notepad och skriver allt ditt mög där!

När har jag ljugit? Ta fram det jag ljugit om!

Säger väl mer om dig än om mig - om - du intresserar dig för hur många inlägg jag skriver.
Senast redigerad av sanne 2020-03-16 kl. 19:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .RiotSquad.
Jo det gör dom, om du anses vara tillräckligt sjuk och troligt kommer behöva vård på sjukhus. (Jobbar på sjukhus)
Om man är tillräckligt sjuk ja. Tester betyder att man måste testa alla misstänkta fall. Det gör inte Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag är fruktansvärt orolig över vad viruset gör med en om någon månad. Vi har inte en JÄVLA ANING om vad de långa effekterna av detta virus gör med våra kroppar!

Folk kanske är sjuka 2 veckor. Blir friska och sen kanske 1 månad senare faller ihop och dör?

Inte bara våra kroppar. Viruset kan mutera spontant, ju fler smittade desto större sannolikhet. De flesta mutationer är helt värdelösa och saknar livskraft. Men med några miljarder försök (vilket är vad de tydligen räknar med kommer smittas) så kan en ännu dödligare eller ännu mer smittsam variant få fäste. Den kan också genom mutationer övergå till djurlivet där den överlever i flera år och sedan plötsligt och oförutsett hamna hos människor igen. Det var exakt det som hände med SARS och där är de officiella siffrorna bara 8000 smittade.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Titta på Sydkoreas resultat. De har haft viruset en månad längre än vi. Lyssna på WHO. Det är förstås dyrt att göra som Sydkorea gör, men pengar finns säger finansministern.

Vilka länder är det du vill att vi ska inspireras av? Italien, som också haft smittan en månad längre än vi? UK, som har haft smittan lika länge som vi?

Jag är inte säker på att det bara är Sydkorea som testar massivt men, det är Sydkorea som varit tydligast med att varje dag publicera hur många tester man gjort (vilket är en mycket intressant statistik - så att man kan se hur stor andel av de man testar är smittade).

Det finns väldigt dåligt med statistik men även Hong Kong och Bahrain har testat mycket:
https://www.worldometers.info/coronavirus/covid-19-testing/

Det var ett jävla tjat om Sydkorea från din sida.
Citera
2020-03-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Alla ni som tror att man blir immun, titta här:

Man blir alltså inte immun!

https://www.theguardian.com/world/2020/feb/27/japanese-woman-tests-positive-for-coronavirus-for-second-time

Och ett fall bevisar det?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Frankrike kanske stänger ner kl 20

https://imgur.com/OT6eG5p
Det har kommit indikationer på att det är mycket militär i rörelse över Europa. Kan vara normal övning dock. Vi får väl se.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inte alls. Det farliga är när folk bara söker fram uppgifter som de inte har en djupare kunskap om och sprider dem som vore de allmängiltiga.

inget nytt alltså.

min åsikt är att man agerar för det värsta men hoppas på det bästa.

om du tror på FHM kan du väl ta en sjukdag där åker kollektivtrafik och du rör varenda "hållpinne" etc visa vägen för oss ovetandes?

Hur ska sverige med näst lägsta antal resp/capita klara detta bra? ge mig inte standard-idiotsvaren
Citera
Medlem
jag känner någon som jobbar på trademax i Jönköping och enligt denna var det någon från personalen som fick åka akut in med ambulans igår pga corona, dem hade krismöte idag om hur dem skulle gå tillväga med butiken, inte ett ljud om det i media. Vet inte om denne person blev hämtad hemma eller på jobbet dock, men chansen är väl stor att personalen där är smittad nu. Har hört flera som är smittade och har hemkarantän i jönköping känns lagom kul att stå i butik nu! tur för mig så kommer det inga kunder men otur för min chef =(
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Lite märkligt att Sverige inte fortsatte att smittspåra då det var så enormt liten smittspridning internt man kunde konstatera. När man upptäckte den interna smittspridningen i Sthlm och GBG-regionen borde man väl snarare försökt smittspåra järnet runt dessa personers omgivning och testat som fan samt försökt med karantän i just dessa fall.

Borde ju då inte varit en omöjlighet att strypa den interna smittspridningen där. Nu när man slutat testa är man ju helt blind i samhället och har endast utländsk statistik att luta sig emot samt procentuella antaganden.
Mindre orter borde fortsätta smittspårning! Det torde vara rätt enkelt för dem!
Hoppas de inte lyssnar på FHM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in