2020-03-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Majoriteten av dessa borde nog ha slutat röka. Där har du problemet med just de fallen tyvärr.

Så med andra ord menar du att de förtjänar att dö? Man behöver inte ha rökt för att få lungcancer eller andra lungpatologi.
Citera
2020-03-16, 20:17
Medlem
Något liknande som detta borde kunna implementeras i Sverige!
Coronavirus: How many cases are there in your area?
https://www.bbc.com/news/uk-51768274

https://twitter.com/BBCNews/status/1239629929433706497
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Glad? Jag har testats totalt 21 ggr nu.

21 gånger? Lust att bjuda på några test?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tillväxten är ju antagligen bara en konsekvens av att det är helt galet mörkertal i Italien. Det kommer säkert fortsätta ticka på +3000 nya cases tills de når typ 200 000 cases. Italien har garanterat över 100 000 smittade. Kanske en halv miljon

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jamen så blir det när för många redan har blivit smittade och sjukvården kollapsad. Då dör de allvarliga fallen som enligt tidig kinesisk statistik var cirka 8 procent.
Fast när infördes åtgärder?

Tillväxten accelererade för både smittade och döda fram till 24 februari. Sedan lyckades man sänka den en smula. Och därefter ser den ut att ha legat blixtstilla

Så någonting hände innan 24 feb (gissningsvis 7-14 dagar innan) som verkar ha bromsat in det, men sedan är det ingen förändring i accelerationen alls? Någonting mer än vad-man-nu-gjorde-innan-24-februari borde väl ha gjort efter det?

Och om det är ett stort mörkertal och det är förklaringen så borde väl accelerationen mellan smittade och döda skilja sig? Andelen döda lär ju inte ha ett lika stort mörkertal som andelen smittade, om ens alls

Jag säger inte att jag vet eller att ni har fel, jag bara observerar och tänker högt nu
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-16 kl. 20:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Nej eftersom vi gör rätt nu. Yngre, friska individer ska agera sköld för utsatta i samhället. Bli smittade, friska, och sen släpper vi ut riskgrupperna igen. Tegnell vill att riskgrupperna ska självmant "låsa in sig själva".

Tegnell har blivit hela landets rådgivare senaste tiden.
Citera
2020-03-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Så med andra ord menar du att de förtjänar att dö? Man behöver inte ha rökt för att få lungcancer eller andra lungpatologi.

Nej, verkligen inte. Håller med om att mitt inlägg lät mycket korkat och känslokallt. Det är hemskt så klart och de förtjänar att skyddas lika mycket som oss andra
Citera
Medlem
sannes avatar
Åtgärderna ska byggas på frivillighet, det måste vara så. Den trygghet vi har i Sverige, som inte alla länder har. Vi måste göra det här själva och hjälpa varandra, och vi måste mobilisera och hjälpa grannar. Att stänga ner och göra sånt , gör vi inte i Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Det kostar massa pengar och resurser. Dessa pengar och resurser behövs för de riktigt kritiska patienterna. Kreti och pleti kan stanna hemma om det bara är lite snuva och hosta.
De hindrar smittan och sparar just resurser för att de smittade kan då vara i karantän.
Nu vet Sverige inte vem som smittar eller hur många.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Källa på detta?

EU måste bygga en gemensam krisberedskap utöver de nationella. Svenska lallarpolitiker har i 20 år gått runt och trott att vi kommer leva i nått jävla humanitärt paradis i framtiden. Denna reality check kanske sätter lite eld i röven på dom.

https://www.svd.se/stangda-granser-stoppar-sjukvardsutrustning

"Enligt handelsministern har även svenska företag med fabriker i länder som Frankrike och Tyskland inte fått sina egna varor levererade.

– Då har jag ringt upp mina kollegor i andra länder och påpekat det, vilket lett till löften om att man ska släppa iväg de här leveranserna. Men man kan inte ha det så att en minister måste ringa för varje enskild leverans och därför är jag glad att EU-kommissionen kommer med nya riktlinjer, säger Anna Hallberg."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Viss skillnad på regn och infektionssjukdomar, tycker du inte?

Ja det var inte det som var poängen utan rätt insats vid rätt tidpunkt

Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Så du tänker att du kommer se viruset den dagen det hemsöker dig?

prognosen där jag bor talar för att det inte är närmaste veckan iallafall

Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Fast helt plötsligt står du där, långt från hemmet och det börjar regna och du har inte förberett dig. Det är det som är problemet.

Vi har massa förberedande åtgärder redan nu

Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Nä, jag stannar hemma så jag inte blir blöt när (syra) regnet kommer. Dessutom känner jag till vindarna är förrädiska så regnet kan komma fortare än jag tror.

Ja tillhör man åldersgruppen 70+eller annan riskgrupp är det nog ett klokt val just nu..
Senast redigerad av painkiler 2020-03-16 kl. 20:23.
Citera
Medlem
Jag postar igen för att fånga upp lite folk:
Sevärt om immunitet!
Börjar vid 15:02
https://www.svtplay.se/video/25977108/fraga-doktorn/fraga-doktorn-sasong-25-kan-isbad-ge-battre-halsa
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ministryofdrugs
Dina personangrepp kommer jag inte svara på. Det enda jag har påstått är att förnekarna inte kommer vara det länge till. Var det något annat?

Personangrepp???

Jag frågade för att förstå vad det är som gör att trådens domedagsprofeter anser sig bidra med något gott och på vilket sätt det är konstruktivt. Det känns nämligen så. Jag är uppriktigt intresserad så jag förstår hur man resonerar.

Jag kan förstå att skräckslagna personer använder tråden som ett slags terapi. Det är ju ett känt faktum att vissa mår bättre genom att ta ut rädslan för en katastrof så snabbt som möjligt. Men just denna upplevda illvilja, att »förnekarna« ska få se. Vad är det som de ska få se och är det något att hoppas på?

Du får gärna berätta, utan personangrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in