2020-03-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det kommet inom kort dyka upp mängder med kändisar som bär på smittan eftersom den uppenbart redan är etablerad i samhälleti princip överallt. Att stänga gränser är totalt verkningslöst. Det fina i kråksången är att kändisar är just kända av alla; när tid går och de inte blir dödsjuka eller dör då kommer polletten falla ner hos massorna; det är inte jordens undergång nu heller. Om bara alla kunde sitta still i båten och inte rusa runt som förvirrade batikhäxor och yla om att allt måste stängas.

Ja man smittar innan symptom. Ja folk smittar patienter, läkare, riskgrupper osv överallt. FHM svamlar om att vara hemma om symptom, då är det försent! Folk måste vara hemma innan symptom om det ska ha effekt!
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Regeringen vidtar kanske åtgärder som andra länder har vidtagit (stänga skolor och universitet eller införa obligatoriska karantän för dem som vistades i riskområdena) för att regeringen vill att gamlingar ska smittas och dö. De kostar bara pengar. Gamlingar lever på statens pengar, så det är lika bra att bli av med dem.

Doktor Tengele fixar...
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
De var för sent ute. USA kommer öka testningen, de har tiden på sig i kontinenterna over there.
USA kommer att ha "drive thru" där vem som helst kan komma och testa dig. Här i Sverige får du testa dig när du har ett par dagar eller timmar kvar att leva.

Tegnell skulle säkert vilja ha en "drive Thru" där man injicerar corona viruset direkt till i friska personer för att få maximal spridning på kortast tid.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Man kan ha lungebetennelse hvis man er med i statistikken over milde tilfeller. Dessverre kan man dø av lungebetennelse. Men jeg har ikke noen statistikk på dette.

Jo det är jag medveten om och om inte annat är det väldigt jobbigt för kroppen. Men milda fall kan väl kurera sig hemma även om det inte är behagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ja, kommer nog öka varje dag nu, då det verkar vara väldigt utspritt i Sthlm. Men än så länge är det lugnt. Får se om det blir värre....
Känns som att det kommer vara hanterbart ändå.
Tror inte sörjande anhöriga tycker det är "hanterbart"... De som kommer förlora sina kära borde stämma staten! Så nonchalant skött!
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Icke att förglömma att Kina här världens ögon på sig.
Ja, exakt! Man hanterade SARS dåligt och vill säkert inte göra om misstaget. Sedan är epidemier sådant som kan fälla även diktaturer om det hanteras dåligt.
Citera
2020-03-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Tegnell har inte kontakt med någon det är därför Sverige inte gör något alls.

Källa på det?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Jaha jag tyckte jag hörde tvärtom, att man kunde smitta även fast man inte kände sig sjuk eller hade några symptom. Men jag kanske kommer ihåg fel.
Man kan smitta utan att ha symptom. Det konstaterades tidigt och har nämnts flera gånger i tråden.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nej. Är du sjuk, stanna hemma. En extremt enkel regel att komma ihåg

Exat, ta död på viruset hemma så slipper du sprida den till många personer som sen sprider det ännu mera! Stanna hemma alla sjuka så klarar vi att trubba av smittan!
Citera
Medlem
Är jag dum i huvudet? Jag fattar inte den här grafen, varför ser det ut som antal smittade minskar.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/aktuellt-epidemiologiskt-lage/
Citera
2020-03-16, 19:51
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Där håller jag definitivt inte med dig.

Vad är det för vits med att tråna efter att bli testad om symtomen är lindriga? Ett positivt resultat förändrar ingenting. Åk hem och vila blir budskapet
Citera
2020-03-16, 19:51
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Senaste officiella siffror är att vi har 79 nytillkomna fall och är uppe i 1119 fall. 7 är döda, 1 har tillfrisknat och 2 är critical. ( Man kan nog dö ändå utan att vara critical).

Siffran för döda kommer nog att stiga nu varje dag. Själv känner jag inte alls för att isolera mig. Jag går till och med ut och äter ibland, men visst jag ser att det inte är något stort tryck längre på restaurangerna. Men att bara sitta hemma, då mår man ändå inte väl av det.

Är det sju döda nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in