Är ni redo för första analyseringen av Amilias kvällsmat?
Här kommer den (för jag har verkligen inget liv).
16 mars
kvällsmat: En stor bit pizza på tio minuter, sitter och ’’mm’’ar under tiden. Ser ut som att hon sitter och överväger ifall hon ska ta en ’’liten’’ bit till. Blir inga fler bitar än. Hon verkar mycket fundersam. Hon säger till Lennie ’’jag tror fan jag är mätt alltså’’. Beslutar sig tillslut för att det får plats en till bit pizza i magen. Varför inte liksom. Stoppar i sig den på cirka fem minuter. Mums. Lennie förser henne med ännu en bit pizza. Hon skrattar lite svagt men hugger in med glädje. Släpper en ljudlig rap. Hon äter upp pizzan i tre tuggor. Skrattar som hon samtidigt säger ’’alltid jag som är sist’’. Kan detta vara taktik från hennes sida, för att slippa ta disken? Mycket möjligt. Såklart tar pappa Lennie hennes tallrik samtidigt som hon dricker i sig sitt sista vatten. Även glaset dukar Lennie undan. På hennes ansiktsuttryck ser det ut som att pizzan kommer upp i halsen några gånger, men hon sväljer beslutsamt.
Okej, detta är nog det enda jag kommer skriva om hennes matintag. Det var jobbigare än vad jag trodde.