2020-03-16, 19:24
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
92% av alla aktiva fall i Italien är milda och 8% allvarligt/kritiskt sjuka. 1,851 aktivt allvarligt eller kritiskt sjuka.

Nu börjar det klarna snart tror jag. I takt med att allt fler testas och så vidare så upptäcker man att det inte alls är 20% av alla smittade som kräver sjukvård.

Läste här
https://www.worldometers.info/coronavirus/ att media i Italien rapporterar lite annorlunda än alla andra. Dödsfallen stämmer nog men det är lite annorlunda om man inte får ihop Italiens siffror..
Citera
2020-03-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Tja det dog 19 färre idag. Det är mycket positivt. Särskilt när man förväntar sig att dödsfallen bara ska öka och öka. Deras åtgärder börjar nu att ge effekt.

100+ lär dö varje dag ett tag till men ökningen lär ha avstannat nu.

Tvärtom var nivån hyfsat stabil kring 200 sedan 10:e Mars och de två senaste dagarnas utgör en ökande trend.
Citera
2020-03-16, 19:25
Medlem
ganglere2s avatar
Msm kör strategin att inte rapportera om länder som inför verkliga åtgärder som nu Finland. Allt för att inte oroa den sovande medelsvensson. Allt för att inte undersåtarna ska opponera sig mot regimens politik. Tig och lyd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Anders Tegnell...

Men på vilket vis bromsar man förloppet genom att sluta testa folk?
Får inte ihop det.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Att plocka fram lämpligt antigen med adjuvans att spruta in i blodet är inte särskilt svårt för läkemedelsindustrin nu när de har tillgång till framodlst virus. Men det måste testas länge för att säkerställa att det inte blir några större biverkningar. Och biverkningar lär många preparat som tas fram föra med sig. Så det dröjer.
Ja, så är det såklart - med de standards vi har idag. Läget kan bli vrålakut och riktlinjer kan ändras. Men, visst kommer det ta tid, tidigast vintern 21/22 tippar jag...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Jag har kunskapen. Jag har utbildningen, och jag har underlaget.

Det har redan accelererat för fort. Det kommer vi få se om 2 veckor ungefär. Dom agerade inte adekvat i rätt tid. Dom ligger en månad efter viruset.

Men dom flesta i Sverige kommer aldrig att fatta det.

Du har inte ett skit, så lägg ned den retoriken. Du sitter och gissar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Jag tycker det får stå för dem. Vi använder andra strategier för att bekämpa covid-19 som inte är överförbara på samma sätt. De misslyckades fatalt med att skydda den äldre befolkningen, som slukar upp enorma sjukhusresurser.
Sverige använder inte ens de åtgärder Italien gjorde i början. Det är därför Sveriges misslyckas fatalt. Italien varnar ju för detta!
Citera
2020-03-16, 19:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Och det är konstigt att svensk media har knappast rapporterat om detta trots att det bor så många finländare här.

Media har gått in i full propaganda-mode och dansar efter regeringen och Tegnells direktiv. Man rapporterar extremt lite om andra länders åtgärder. Ställer inga kritiska frågor om varför Sveriges linje skiljer sig så otroligt mycket från precis alla andra länders.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Corona - Slutet för EU

Den svenska regeringen har plockat bort EU-flaggan vid sina presskonferenser. De är upprörda eftersom de beställt skyddsutrustning, betalt för dem men inte fått de levererade. Många av dessa beställningar rör svenska företag med fabriker i Frankrike och Tyskland, vars regeringar infört exportstopp.

Fler som insett att EU endast var något som fanns på papper.

https://youtu.be/P42OrsA045M
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Jag har kunskapen. Jag har utbildningen, och jag har underlaget.

Det har redan accelererat för fort. Det kommer vi få se om 2 veckor ungefär. Dom agerade inte adekvat i rätt tid. Dom ligger en månad efter viruset.

Men dom flesta i Sverige kommer aldrig att fatta det.

Precis! Hade det inte varit bättre, billigare, enklare, smartare, mer etiskt och mänskligt omtänksamt att sätta resande från drabbade områden i karantän direkt? Nu vågade man inte det, kanske pga att den gruppen är resurs stark och hade protesterat vilt. Dessutom var ju Tegnell själv precis hemkommen från Thailand om jag inte minns fel. Nu drabbas desto fler istället! Smart! Mycket smart! Not!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Men menar du att det går att stoppa på något sätt, om det är så att så många blir smittade?

OM vi tvingas acceptera att 60% smittas, är det inte då en rimlig strategi?
Nej det är absolut ingen rimlig strategi då det har visat sig vara relativt enkelt att få stopp på smittspridningen med kraftfulla åtgärder. Vi har sett det i nästan hela Asien och Italien är också på väg åt rätt håll. Det är bara att fortsätta på samma väg.
Att då välja en annan strategi som kommer att leda till enormt mycket lidande och död och som kommer att ta mycket lång tid är inte försvarbart. Jag tror det verkliga skälet till att Sverige väljer denna mordiska strategi är att man vill få bort en massa pensionärer som anses belasta samhället. Men strategin kommer att misslyckas. Man kommer inte att få gruppimmunitet och många yngre människor kommer också att dö. Hela samhället riskerar att kollapsa.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Msm kör strategin att inte rapportera om länder som inför verkliga åtgärder som nu Finland. Allt för att inte oroa den sovande medelsvensson. Allt för att inte undersåtarna ska opponera sig mot regimens politik. Tig och lyd.

Vilken media har INTE rapporterat det menar du? Jag har sett det på SVT, DN, Aftonbladet, SR, Expressen osv... lägg ner liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in