2020-03-16, 18:50
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Lyckas Sverige bra så kommer Anders Tegnell att utses till Årets Svensk.
Det värsta är ju att det inte är helt omöjligt att det faktiskt händer. Den jävla råttapan till autistisk sabotör bör användas som försöksdjur för biologiska stridsmedel i framtiden.

Hade han gjort sitt jävla jobb så hade vi kunnat vara i samma situation som Sydkorea i dagsläget där vi under kontrollerade former kunnat stävja smittspridning med minimal belastning på ekonomin.
Senast redigerad av SneakyBeaky 2020-03-16 kl. 18:52.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, det vet jag, men det jag frågade var hur det är med PERSONALEN i dessa nedmonterade militärsjukhus? Det måste ju ha avrit till stor del värnpliktiga tänker jag? Finns det sådana som idag har helt vanliga jobb som faktiskt har en militär sjukutbildning på respiratorer osv? Det är det jag undrar. De skulle kunna få en väldigt viktigt roll framöver.

Militärsjukhusen skulle ha bemannats av ordinarie sjukhuspersonal vid krig.
Om jag inte minns fel så skulle tex. varje kompani ha haft en läkare med sig osv.
Citera
Medlem
Är det inte häpnadsväckande att Tyskland bara har 0,19% dödlighet? Även låg dödlighet i Skandinavien, Nederländerna och Storbrittanien. Har germaner i viss grad en inneboende immunitet kanske?
Citera
Medlem
Idittfejss avatar
Italien har ju en stor population som är rätt så gamla. Så är ju inte så konstigt att deras antal döda är högt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Behövs det verkligen och i så fall varför?

Nog kan man fundera på om det inte behövs? Förmodligen en låst artikel. Hände i helgen i Luleå.

"Nu visar det sig att alla anhöriga inte tagit förbudet till sig.
Ett antal personer har vistats på äldreboenden samtidigt som de visat symtom på förkylning. Trots att personalen påtalat det olämpliga i detta har de valt ignorera uppmaningen.
Vid ett annat tillfälle har en person inte lämnat allmänna utrymmen trots att personalen påpekat besökförbudet."

https://nsd.se/nyheter/snuviga-personer-besokte-aldreboende-nm5320833.aspx
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det finns andra typer av Corona och man har ett vaccin som funkar hyfsat för apor (inte Covid-19), så lite förarbete är gjort, men tid tar det såklart...

Att plocka fram lämpligt antigen med adjuvans att spruta in i blodet är inte särskilt svårt för läkemedelsindustrin nu när de har tillgång till framodlst virus. Men det måste testas länge för att säkerställa att det inte blir några större biverkningar. Och biverkningar lär många preparat som tas fram föra med sig. Så det dröjer.
Citera
Medlem
Det finns tester, men Sverige har inte beställt. Pratade med en säljare för ett (svenskt) företag som tagit fram ett test för Corona. De kontaktade Socialstyrelsen och erbjöd förra veckan att sälja 200000 tester med snabb leverans. SS sa att de vill undersöka och verifiera om testerna fungerar först. Nu har dessa tester sålts till andra länder...
Citera
2020-03-16, 18:51
Medlem
Nu har Tegnell ändrat sig: "alla som kan ska jobba hemifrån".

VARFÖR SITTER DENNA PSYKOPAT KVAR I DEN POSTEN, NU NÄR KRISEN HAN HAR ORSAKAT SÄTTER IGÅNG PÅ ALLVAR??????

Börjar tyvärr tro att han bara är en marionett.
Om övriga inte ville ha den här situationen hade dom struntat i hans rekommendationer och agerat för länge sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Finland räknar med att mörkertalet är 20-30x större än vad som är bekräftat. UK & USA räknar med 10x fler. Givet hur läget ser ut lär vi ha en slutgiltig dödlighet på under 1%. Säkerligen är större delen av västra Europa smittat, iallafall inom kort.

Jag tror det är svårt att säga något om dödligheten just nu. Mellan 0-19 år skulle jag säga 0% visar siffrorna. Upp till 50 år mycket, mycket långt. Bland 70+ sjuka är det högt. Mörkertalet insjuknade i Europa är nog enormt men som Tegnell sa känner 95% knappt av symtom alls. Finns ingen anledning att misstro honom. Han vet mer än alarmisterna här.
Citera
Medlem
WHO: Viruset sprids inte i skolor. Således meningslöst att stänga dem.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Ryssland med 144 miljoner invånare har 93 smittade och ingen död.. hur fasen är det möjligt?

De kan redan vara vaccinerade.
Citera
Medlem
15-20% av bekräftat smittade 80-plussare dör i Italien.
I den åldern är ju det inget konstigt alls de skulle ju ändå dött när som helst.
0 procent av bekräftat smittade under 40 har dött.
Sluta vara så hysteriska och gör som Eddie i stället, sup och knulla runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in