2020-03-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det har stått på 2 kritiskt sjuka en hel vecka här i Sverige men under tiden har då 5 personer dött ( 2+5) jag tycker det är konstigt att det dör fler personer än vad som är kritiskt sjuka. Jag jämför med Danmark som har mer realistiska siffror. SKUMT!!!

Sorgligt att min misstro mot myndigheter, press och statistik, och allt annat bara har växt. Jag har ju själv varit en "myndighetsperson" och då var Sverige ärligare på något sätt. Sorgligt.

Man behöver inte ligga i intensivvård (vilket serious/critical innebär) för att dö, det står klart och tydligt i WHOs rapport.

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pdf
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Borde inte vi få bättre siffror än Italien? Där agerade man ju sent och säkert mängder med äldre som hann bli smittade som nu avlider Här isolerar sig ju många äldre m.m
Sverige har nästan inte gjort någonting. Senaste veckan har en del dragit sig tillbaka lite men du får nog sänka dina förväntningar lite. Dödsfallen du ser idag blev smittade för 2-30 dagar sedan beroende på inkubationstid och sjukdomsförlopp.
Citera
Medlem
De vårdar förhållandevis unga för covid-19 i Stockholm nu. Det är ingen lek detta.
Citera
Medlem
349 nya dödsfall i Italien
Citera
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
Mona Sahlins ena dotters man gråter ut på Facebook om att hans företag kommer att gå i konkurs om 1-->2 månader.

https://www.facebook.com/putte.sahlin/videos/10157976277111704/

Han är förmodligen en Sosse som vill ha öppna gränser & genom Socialdemokraternas värdelösa krishantering utav COVID19 så håller Puttes & Jennys företag att gå i konkurs.

Han kan alltid panta in sitt guldörhänge, alltid nåt
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Bumpar den här då jag inte fick något svar. Någon nu som har koll?
Har varit uppe tidigare i tråden att de har skrotats. Svarade inte på det då jag höll på med lite annat för stunden.
Ironiskt nog vet jag var det står ett gäng så får se om militären eller regeringen hör av sig till honom. Så det finns ett mindre lager i Sverige faktiskt. Länge sedan jag var där och räknade dem inte av naturlig anledning men är nog över trettio st varje fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirzah
Hört rykten om att en 23 åring dog av Corona i Stockholm idag, han ska tydligen varit på hockeyläger i Italien för ca 1 vecka sedan, ingen kronisk sjukdom.Legat på intensiven i 4 dagar med respirator, men för mycket blod och vätska i hans nedre del av lungorna.

Källan ska vara en läkare på en av de större sjukhusen i sthlm.

Någon som hört liknande som kan antingen verifiera eller dementera ovan?
Skulle absolut inte förvåna mig om man försöker dölja detta....

Först smittade inte barn, sen gjorde dem det.
Vad är nästa steg?
Bara äldre och kronisk sjuka som kan dö?
Hm....

Det dog en spansk fotbollstränare i 20-års åldern, visade sig att han också hade leukemi (snacka om otur).

OM det du säger stämmer så är jag övertygad om att det fanns underliggande sjukdom också, som inte upptäckts innan. Finns ju exempel på elitidrottare som däckat ihop och dött och där det visat sig att de haft hjärtfel.
Citera
2020-03-16, 18:14
Medlem
349 Döda idag i Italien.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
349 nya döda i Italien rapporteras idag.
- BNO

Igår rapporterade de 368 nya dödsfall
Bör de inte vara lite tidigt att redan nu se resultat av deras isolering?
De som dör bör ju varit sjuka en tid redan.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
Men om man har tillgång till ett begränsat antal tester så behöver man ju välja vilka man ska testa och då är urskiljningslöst testande av allt och alla inget alternativ. Man kan ju inte testa bara för att snygga till statistiken, även om det skulle lugna ett antal FB-nissar med konspirationsteorier. Vad tror ni Italiens relativt höga mortalitet delvis beror på? De kan heller inte testa varenda jävel med milda symtom såklart.

Nej det har du givetvis rätt i men gör som USA då som samarbetar med företag som nu börjar masstillverka testkit. Vi måste få fram mer testkit!!
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja jag tror det var 6:e eller 9:e mars. Man får hoppas att FHM lyssnar på WHO:s rekommendationer och börjar testa folk i tusental. Skulle vara bättre på alla sätt och vis. Tänk bara på hur mycket bättre statistiken skulle se ut. Skulle lugna många och därmed stabilisera situationen lite som råder just nu med panik, hamstring m.m.
Vi har för få testkit i dagsläget.

En mindre stickprovsundersökning ska nu göras enligt Tegnell på PK idag. Efter den kan vi ha iaf ett hum om antal smittade.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Boris Jonsson säger nu att folk i UK bör undvika att besöka restauranger och pubar.

Han säger också att det inom kort blir aktuellt att stänga skolor. Även Finland har ju nu stängt högstadier och gymnasier.

Så om jag räknar rätt, så måste nu Sverige vara helt unikt bland drabbade länder, att bara förhindra folksamlingar >500 pers, och att man ska tvätta händerna då och då.

Finns det något land som är drabbat som Sverige, och har flatare "regler" än oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in