2020-03-16, 16:59
Medlem
Dbloodss avatar
Norge har 27st critical.
Sverige har fortfarande 2st...

Nej men vi anklagar Kina och Iran från att inte vara transparenta så gör samma sak här.
Citera
Medlem
Vad är detta? Aftonhoran angav 1059 smittade och på ett ställe 7 döda. På ett annat ställe 6 döda.

Sist jag kollade på worldometer corona hade vi 1103 smittade men bara 6 döda? Någon djävla ordning skall det vara i ett parti brölade C H Hermansson om och jag menar att det är inte bra med vilseledande uppgifter.
1109 smittade sägs det nu, jag hänger inte riktigt med här. Finns det någon som har bättr koll?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
WHO säger att man måste testa, man kan inte bekämpa viruset om man inte vet vilka som är smittade. Testa och isolera. Självklara saker. Dock inte i Sverige.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch% 3Fv%3DCHHCJFiDoR4

Mycket intressant.
Citera
2020-03-16, 17:00
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Alla våra nordiska grannar har stängt sina skolor och universitet. Nu senast Finland. Sverige enda landet i Norden.

Enda landet i Europa snart.

Citat:
Bara Ukraina, och Kaliningrad som inte stängt skolorna.

England har ju tydligen ändrat sig idag.

https://i.redd.it/cl82wl42qvm41.png
Citera
2020-03-16, 17:01
Medlem
Väntar på nästa person som ska komma in och skrika om hur flashback skrämmer upp folk nu när amerikanska börsen störtdykt igen.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad säger ni andra experter då

ni som hejar på det som tog hit smittan

Det är väl inte så att jag hejar på alla dessa sportlovsfirare som kom tillbaka hem, främst från Italienska men också Österrikiska alperna, men jag vet inte vad du tycker vi skall göra?

Förbjuda Vinterlovet?
Citera
Avslutad
Bara 1 dödsfall i UK så långt idag?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Ska vi stängas ner hela ekonomin i 1,5 år i Sverige, EU, USA och Asien?

Förstår du inte att 100-tals miljoner människor världen över blir arbetslösa?

För ett virus som skördar färre offer än en säsongsinfluensa.

Fast oavsett vad du tycker så är det global pandemi och världens kommer stängas. Jag föreslår att du flyttar till Kina eller något annat risland.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Dagens industri: Gekås i coronakris – tappar hälften av kunderna och varnar om varsel
https://www.gekas.se/shoppa/gekas-webbkamera/

Inte nog med att Ola-conny och Morgan fått resförbud....nu blir dom av med jobbet också
Citera
2020-03-16, 17:02
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Norge har 27st critical.
Sverige har fortfarande 2st...

Nej men vi anklagar Kina och Iran från att inte vara transparenta så gör samma sak här.

Sverige har 100% mer döda än Norge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Samtidigt har Sverige tidigare lagt fram förslag om lag på vaccinering, utan pandemi.

Där ser man, vad blir straffet om man vägrar i så fall?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Är du sjuk, stanna hemma. Punkt. Ring inte sjukvården och gå inte till akuten med mindre än att du har svårt att andas.
Jag vet det. Men från December tills nu har jag träffat massor av människor. Nu har jag hållt mig isolerad sedan förra måndag men mina anhöriga har haft kontakt med mig. Hur ska man kunna ha tänkt på allt sådant innan det blev prat om coronaviruset. Helt omöjligt.
Det är nu jag börjat dra mig undan andra men absolut inte mina anhöriga de har varit nära mig hela tiden. Några har haft hosta, någon ont i bröstet( ett barn) Kan vara en långdragen influensa. Inte vet jag. Sjuksköterskan sa det samma. Kan vara vanlig influensa som tar om, även hon hade haft som mig.
Om du vill kolla dig låter det så här.
Vi har inte råd att ta en massa prover, vi har inte kapacitet , vi har inte resurser. Regeringen har gett direktiv osv. Sjuksköterskan var själv orolig.
Vi får se hur det hela slutar för oss alla.
Endera katastrof eller under kontroll. Tiden kommer att visa resultatet efter coronaviruset.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-16 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in