2020-03-16, 16:15
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
"Bättre,och bättre", vi ligger på trettonde plsts vad gäller officiella fall per miljon invånare.

Men herregud... sover du under en sten? Vi testar ju inget längre i princip.
Citera
2020-03-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
https://www.youtube.com/watch?v=nEKADZMHQpk

Finns det någon mer källa alls än det där?? För jag har letat men hittar inte ett skit.
Citera
Medlem
Finns det information om exakt vilka kommuner som haft dödsfall? Tänker om det finns kommuner där det dött fler än i andra? Ta dödsfall i Stockholm men vilka kommuner i stockholm?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ett vaccin jobbas på men det kommer absolut inte att finnas ett färdigställt vaccin lagom till mitten av april

https://www.cnbc.com/2020/03/12/human-trials-testing-coronavirus-vaccine-could-begin-within-a-few-weeks.html
Human trials for a potential vaccine to prevent COVID-19 could begin “within a few weeks” with a vaccine ready for public use within the next 12 to 18 months, a top U.S. health official said Thursday

“I want to make sure people understand, and I’ve said that over and over again, that does not mean we have a vaccine that we can use,” Fauci cautioned. “We mean it’s record time to get it tested. It’s going to take a year to a year and a half to really know if it works.”
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag läste igår att 650 oanvända respiratorer kasserades när totalförsvaret avvecklade sina beredskapssjukhus. Bra jobbat Sverige.

Inklusive krigsjukhus med en kapacitet på 150.000 platser.

Det skulle ju aldrig bli krig eller några katastrofer mer, så tänkte våra stjärnor i landets ledning och samma dårskap fortsätter.

Allt denna utrustning skulle komma oss väl till pass inför det helvete som nu väntar oss...
Citera
Medlem
Covids avatar
Är du sjuk, stanna hemma. Punkt. Ring inte sjukvården och gå inte till akuten med mindre än att du har svårt att andas.

Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ringt 1177, kön full, återkom i morgon.
11313, det är 300 före i kön. Efter tio minuter, det är 298 i kön.
Ringt vårdcentralen där jag får höra att regeringen har bestämt, vi kan inte ta prover på alla som är sjuka, det kostar, det tar tid , det skall dokumenteras osv.
Sjuksköterskan sa att det här kommer att bli stort, flerhundra tusen kan drabbas.
Hon själv är förskyld av och till, hostar men är på jobbet och får heller inte testa sig( kostar mycket)
Jag har symptom som stämmet in. Tur att jag redan är sjukskriven, skulle byta arbete men fick inte komma för chefen, skall komma dit på Torsdag men det kommer inte att gå och jag kommer inte att få.Jag vill inte smitta ner någon oavsett virus. Är inte rädd för min egen del, mer rädd att smitta andra.
Helt jävla ruttet av den Svenska regeringen. Satsar 75 miljoner på informationsblad istället för att ge det till sjukvården så att de kan ta prover på människor med symptom likt corona..
Citera
2020-03-16, 16:17
Medlem
Dödsfallet är det första som bekräftas utanför Västra Götaland och Stockholm. (aftonbladet)

En till avliden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Finland förbjuder alltså folksamlingar över 10 personer.

Alla skolor stängs.

Gränserna förbereds för stängning.

Från live presskonferens. Hoppas ni uppmärksammar detta.

Efterblivet säger jag. Varför ska dom stänga gränsen? Europa och USA står mer eller mindre redan stilla. Jag antar att dom kommer fortsätta ta hem sina egna medborgare som Danmark. Vad är då poängen med stängda gränser? Det är ju dom egna medborgarna och vinter-utlandsturisterna som kommer med smittan och ingen annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Ytterliggare en person i Sverige har avlidit på grund av coronaviruset.

Det rör sig om en äldre multisjuk person som konstaterades smittad under måndagen, skriver Region Sörmland i ett pressmeddelande.

Förutom den nu avlidna personen har ytterligare fyra personer bekräftats smittade i Sörmland.

Uppe i 7 nu.

Multisjuk??? Nageltrång och dålig andedräkt...? Tror inte ett skit på den rapporteringen!
Citera
2020-03-16, 16:18
Medlem
Covids avatar
Det börjar ticka upp… framåt maj ska vi studera dödsannonsernas volym.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack! Så nr 7 har alltså avlidit. Citerar ur Aftonbladet:
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
"Bättre,och bättre", vi ligger på trettonde plsts vad gäller officiella fall per miljon invånare.

I vår hantering pratar jag om. Vi har ingen aning hur många som faktiskt är smittade. Som sagt, folk mår i genomsnitt sämst den 14e dagen av smittan, så det kvarstår att se hur allvarligt läget är i Sverige. De testar ju knappt folk längre, som de gör i andra länder, exempelvis Ryssland etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jo, men nu pratar jag om långsiktiga konsekvenser av att faktiskt bomma igen. Samtidigt som man kan konstatera att det vore en effektiv åtgärd att stänga skolor för att sinka smittspridningen, är det helt solklart att det inte räcker för att stoppa den. Då får man börja tänka mer långsiktigt och se till den större bilden - möjligen landar man då i slutsatsen att det kostar mer än smakar med en lockdown.

Problematiken är nog större än så -med de nya reglerna i skolan för sjukdom (du får inte visa förkylningssymptom) är en hög andel elever och lärare inte på plats redan.
Hysteriska föräldrar knäcker lärare och rektorer med oroliga frågor - den som blir ansvarig om någon blir sjuk är huvudmannen just nu -inte staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in