2020-03-16, 15:58
Medlem
sannes avatar
Någon Som Vet Vilka "nya" Grupper De Ska Börja Testa Nu Som Ska Visa Sig I Talen Så Småningom?
Citera
2020-03-16, 15:59
Medlem
Finland inför beredskaplagen, dvs. krisförhållanden råder i landet. Detta sker på onsdag.
Citera
2020-03-16, 15:59
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Det verkar ju inte så enligt studier från Kina. Klart att barn kan smittas men de pekar hela tiden på att det inte verkar vara den primära smittvägen. Sen kan det nog ändras, skulle vi få enorm smittspridning väldigt fort så tror jag nog att skolor, i alla fall vissa, kommer stängas här också.

Varför inte göra det i tid? Japan stängde sina skolor omgående, och då är utbildning det viktigaste som finns i Japan.
Citera
2020-03-16, 16:00
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Ja men tycker ändå det bara skapar falsk trygghet när man inför åtgärder som inte har nån effekt nu som stänga alla skolor eller gränsen för den delen.

Det som är absolut viktigast och kommer ha mest effekt nu för att bromsa viruset är just det FHM gått ut med.

Stanna hemma med minsta symptom och att vi skyddar våra riskgrupper.

Med FHMs metod så kommer ha en jädra massa superspridare som inte märker att dom är sjuka.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Jag tog precis upp detta nån sida bak.

Detta visar inte bara att mörkertalet kring antalet smittade är enormt, utan vi vet heller inte hur många kritiskt sjuka som finns där ute.

Detta betyder alltså att vi kritiskt INTE kan granska FHM om antalet döda heller. Vi vet ju inte vilka de är.

Det är detta som är så farligt.
Sverige mörkar siffror.
Mörkar och mörkar. Vi har ju patientsekretessen. Det är ju inte omöjligt att det finns kända siffror som experterna kommer åt men inte allmänheten.
Citera
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Ingen har fakta om hur många barn som smittas.

Ingen har fakta om hur stor andel av de sjuka som smittats utomlands.

Men ni är övertygade om att skolorna måste stängas, att gränserna måste stängas och att vi ska sätta landet i karantän.

Många skolor har redan lärare och elever borta och det kommer säkert bli fler. Ska adidaskrigare som du kliva in och undervisa i sammanslagna klasser?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Då blir vi sist som jag trodde.

Regimens verktyg media lyder regimen.

Kan ha att göra med mörkertal.

Oja det var inte lätt att veta när man skulle kremerade så många 24/7 och gav andra diagnoser på grund av för lite testkit...
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Häng med i matchen nu

Storbritannien har övergett planerna på att aktivt smitta sin befolkning. Sverige är ensamt om det, i hela världen just nu.
Verkar lite osäkert där, tycker att det är motsägande besked. Men glädjande om de tar sitt förnuft till fånga.
Citera
Medlem
Jag läste nu att Australiensarna kan ha läkemedel. De ska masstesta under mars men hittills har det visat bra resultat på dem personerna som det har testats på. Det handlar om HIV och malaria medicin eller någon kombination av dem två...
Citera
Medlem
sannes avatar
Stocks plummeted over 9% upon opening, triggering a market-wide halt for 15 minutes as traders on the floor yelled, 'Halt! Halt!' The S&P 500 dropped 8.14%. The Nasdaq Composite slid 6.1%. The market dip comes despite an emergency decision by the Federal Reserve to slash interest rates to zero — a drastic, last resort move by the Fed to help stimulate the economy. The major concern for investors is consumer spending, as major cities across the U.S. begin to close down all nonessential businesses as the coronavirus continues to spread.

Börsen USA live

https://youtu.be/6rq22mN3AsU
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Sverige rapporterar inte tillfrisknade eller kritiskt sjuka. Siffran två kritiskt sjuka och en tillfrisknad kommer inte ändras oavsett vad som händer. Sverige har rimligen massor som blivit friska vid det här laget. Men också en hel del svårt sjuka. Det intressanta tycker jag är att det måste vara många tusen smittade som uppenbarligen inte får så allvarliga symptom. Min känsla är att sjukdomen inte ens märks i samhället förutom alla som panikhandlar. I övrigt verkar det mesta rulla på utan allt för många sjukskrivna.

Jag såg någon länk om Region Stockholm hade 4 på IVA.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars

Jag tycker gränser, skolor och icke-nödvändiga arbetsplatser bör stängas för att sinka smittspridning, men bara tills sjukvården har hunnit förbereda sig - det är ett syfte. Nån gång måste livet återgå, även om folk blir sjuka och dör runtom oss. Det är den bistra sanningen.

Det är det jag menar. Vi måste ge sjukvården andrum.

Smittspridningen skulle minska om barnen satt hemma och tittade på film/spelade TV-spel i en vecka eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in