2020-03-16, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Barnen får plugga distans fram till sommarlovet. Till hösten finns det med stor sannolikhet antivirala läkemedel för covid-19 som kan ges till de som får allvarliga lunginflammationer.

Ja men tycker ändå det bara skapar falsk trygghet när man inför åtgärder som inte har nån effekt nu som stänga alla skolor eller gränsen för den delen.

Det som är absolut viktigast och kommer ha mest effekt nu för att bromsa viruset är just det FHM gått ut med.

Stanna hemma med minsta symptom och att vi skyddar våra riskgrupper.
Citera
2020-03-16, 15:53
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
3 Sjuka dog idag. Men vi hade bara 2 kritiskt sjuka igår. Dog de båda alltså? Eller dog några andra.. som inte var kritiskt sjuka?
Sverige rapporterar inte tillfrisknade eller kritiskt sjuka. Siffran två kritiskt sjuka och en tillfrisknad kommer inte ändras oavsett vad som händer. Sverige har rimligen massor som blivit friska vid det här laget. Men också en hel del svårt sjuka. Det intressanta tycker jag är att det måste vara många tusen smittade som uppenbarligen inte får så allvarliga symptom. Min känsla är att sjukdomen inte ens märks i samhället förutom alla som panikhandlar. I övrigt verkar det mesta rulla på utan allt för många sjukskrivna.
Senast redigerad av Sook 2020-03-16 kl. 15:55.
Citera
2020-03-16, 15:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vet du om de 14% i Kina som "återsmittades" hade någon annan infektion vid "återsmittadet"?

Ligger skiten latent måste vi köra full fart bakåt.

Jag tror ingen av oss vet än så länge, jag skulle som sagt gissa på att vi vet betydligt mer som tidigast om 3 månader men garanterat om 6-7 månader.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Så skolbarnen smittar bara mellan lektionstid 08-15 och endast vardagar....

Borde fan ramas in..Tengnell fan club
Och då smittar de inte lärare och övrig personal på skolan.
Och av nån anledning smittar de inte heller på väg till och från skolan.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
[quote=severustheemperor|70736263]
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren

Börjar bli jävligt irriterande nu..... 3-4 troll kommer in, snackar skit i grupp, hävdar motsatsen
till vad vi viste för redan 4 veckor sedan.....

Undrar var dom kan komma ifrån? Har själv märkt av denna Nordkorea metodik när vi diskuterar här i tråden om coronavirusets verkningar och framfart.

Kan man få betalt för att göra detta?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
3 Sjuka dog idag. Men vi hade bara 2 kritiskt sjuka igår. Dog de båda alltså? Eller dog några andra.. som inte var kritiskt sjuka?

Det har stått två i snart en vecka under tiden som 4 nya dött. De har slutat rapportera öppet. Troligen vet WHO men det är inte offentligt och snart slutar alla länder rapportera delar eller hela läget.
Citera
Medlem
Ingen har fakta om hur många barn som smittas.

Ingen har fakta om hur stor andel av de sjuka som smittats utomlands.

Men ni är övertygade om att skolorna måste stängas, att gränserna måste stängas och att vi ska sätta landet i karantän.
Citera
2020-03-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Min mor är 81år men inte smittad än vad jag vet. Jag har uppmanat henne att stanna hemma så hjälper jag till med diverse saker, inköp m.m.

Och du? 'Hur mår de' inte 'Hur mår dem'.

Haha, tack.
Mina är 65 så kanske inte i den värsta riskgruppen, men mediciner för högt blodtryck osv.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Tidigast våren 2021 har vi vaccin, säger Dr John Campbell på youtube. Jag litar på honom.

Jag gissar på 2022.. tidigast. Men kanske inte förrän 2025.

Nästa år kommer Covid-20, sedan Covid-21 etc etc.
Vi kommer att få ta Covid-shots varje år. Samtidigt som influensa-sprutan. Men först efter 2022. Det tar några år att få igenom godkända tester.

MERS hade ett utbrott 2012. 2015 lät det att man "snart" hade ett vaccin. Vi har fortfarande inte ett vaccin mot MERS. MERS var också ett Coronavirus.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Doktor Tengele kommer nog få genomlida en tribunal när detta är över. Han kommer bli en människorättsbrottsling.

En hårdhudad man du måste använda kryptonit.
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Fantastiskt att läsa

https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/WbAdzg/underskoterskan-vi-kommer-greja-det-har

Bra av henne att bevittna hur löneläget ser ut också, hur dåligt dessa kvinnor blir betalda för att ta hand om människor

Då förstår nog svenskarna varför det råder personalbrist
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Man skulle strävat efter att stoppa smittspridningen istället.
Om vi och Storbritannien tillåter smittspridning i stor skala inom landet så kan vi räkna med att bli portade överallt i världen hos de länder som valt en annan approach.
Förutom gamblingen med sjukvård, hur många som blir sjuka och hur svårt, så finns också en osäkerhet vad gäller immunitet. Kan man lita på att alla som genomgått sjukdom blir tillräckligt immuna tillräckligt länge för att viruset inte ska komma tillbaka en andra vända?
Sen finns det ytterligare en risk för mutation, om viruset får härja fritt så kan det sprida sig till andra djur och tillbaka igen och till slut kan vi bli sittande med flera olika varianter, en del kanske svagare men andra kanske farligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in