Citat:
Ursprungligen postat av
OY
I slutet på veckan kan Tegnell enligt egen uppgift säga mer om var på kurvan vi ligger, ett beslut om att stänga skolor kan komma då, längre fram eller aldrig.
Försök åtminstone att förstå att arbetet med att sakta ner spridningen är dynamiskt, utvecklingen bestämmer åtgärder, och jag är helt övertygad om att Folkhälsomyndigheten är mycket mer kompetent än Du att göra rätt bedömning om när en åtgärd ger optimal utdelning.
Det handlar om, att vi inte kan tillåta att våra barn används som något slags viruslager, som kan sättas in och dras ut ur spelet som en bonde på schackbrädan. Det är INDVIDER vi talar om - våra barn!!! Dr Tegnele är med stor sannolikhet aspig, och förstår inte känslor eller mänskliga relationer alls.
Jag önskar att fler föräldrar skulle våga visa lite civilkurage, och hålla sina barn hemma! Vi MÅSTE inte vara brickor i den här märklige mannens spel. Dessutom är det konstigt, att Regeringen har en sådan respekt för honom. Att de väntar tills han säger "hoppa!", och då hoppar de - allihopa. FHM är ju underställda Regeringen, de har inte makt att fatta några beslut. Det är Regeringen som fattar beslut. De kan ta råd av FHM men de behöver inte följa dem. Jag vet inte riktigt vad som har hänt, när en man plötsligt får denna livsfarliga makt i ett land - helt grundlagsvidrigt..?