2020-03-16, 15:33
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Därför att folk är dum i huvudet och hamstrar så att risken finns att sjukvården inte har masker. Ingen aning va du jobbar men din arbetsgivare tar nog det säkra före det osäkra ( enligt han) trots att det inte hjälper.

Har Agnes wold fel menar du?

Agnes sa aldrig ansiktsmasker inte skyddar. Däremot menade hon att det är bättre att sjukvården får tillgång till den.
Hon sa att munskydd inte skyddar. Vilket stämmer.

Folk blandar ihop FFP3 klassade ansiktsmasker och munskydd.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Det kommer inte att hända i Sverige. Inför man sådana tvångsmedel blir svenskens integritet kränkt.

I Sverige ägnar sig myndigheterna enbart åt tvångssterilisering..
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Eller hur.
Kan se hur Löven står med en ros i handen och sänkt huvud när han inviger en minnesplacket över de döda. Och 2 veckor senare öppna gränserna för fler flyktingar.

Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Exakt! Den svenska urbefolknings demografi kommer ändras radikalt de närmaste 12 månader då majoriteten över 60år är etniska svenskar och majoriteten under 30 år är invandrare.

Yes, folkutbytet måste fortgå, tänk på målen längre fram! En enad värld utan krig med en elit som styr!

Det är ju antingen den agendan eller dumheten som styr.

I vilket fall, fy fan.
Citera
2020-03-16, 15:34
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AOF87
Jag blir på allvar orolig när ett så öppet och jämställt samhälle som Sverige ska mörka och dölja information/siffror.

Allt ifrån hur beredskapen såg ut för svensk sjukvård, hur många vårdplatser man har etc.

Nu vill de mörka informationen om hur många som ligger på intensivvård etc.

Jag förstår varför de agerar på detta sättet och det är för att de vill minska oron bland invånarna. Men jag tror att det är motsatt effekt. Jag blir orolig när de döljer siffrorna, det är en indikation för mig att de försöker dölja något för oss. Att det är riktigt illa och det är lika bra om folket inte vet något.

JAG FÖREDRAR ÖPPENHET OCH ÄRLIGHET! Jag tror att vårt samhälle klarar av sanningen.
Dom är fullt medvetna om att folket förstår deras inkompetens men försöker ändå låtsas som att de har koll.
Utan offentlig fakta kan vi inte säga emot dom. Sossarna jobbar ju alltid så.

Jag håller med dig om att vi borde få veta hur läget verkligen ser ut istället för att "minska oron" genom att mörka allt.
Det här skapar bara ett förakt mot politiker och media. Som om de inte räckte redan innan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
En smittsam aerosolburen sjukdom kan inte stoppas på annat sätt. Matematikern Thomas House vid Manchesters Universitet kommenterade att det bara är en fråga om tid, oavsett om det är strategin eller ej.

Ja, så att uppmana att jobba hemifrån är tyvärr en utdragen strategi. Bättre att uppmana endast riskgrupper att jobba hemifrån.

Men det är möjligt att Folkhälsomyndigheten inte vill sätta alla kort på att väldigt få medelålders blir sjuka så de tar säkra före det osäkra och låter spridningen gå långsamt även bland dessa, än fort. Just för att viruset är så pass okänt.

Annika Linde föreslog en snabb spridning i stället för rätt målgrupper.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Bara som ett exempel på hur Ryssland har hanterat Corona. Ryssland gränsar till 11 länder, däribland Kina och man har stängt sina gränser till alla länder utom Finland och Vitryssland. Man har nu alltså kring 65 bekräftade fall där och har testat extremt många människor.

"President Vladimir Putin on Sunday ordered the creation of a special working group within the State Council to fight the spread of the coronavirus, the state-run RIA news agency reported".

"Russia's ministry of science and higher education recommended higher educational institutions switch to distance learning from Monday to combat the spread of coronavirus, Russian news agencies reported Sunday".

Notera att de har "tvångskarantän" och att det är straffbart att lämna denna karantän om man kan smitta andra.

https://www.themoscowtimes.com/2020/03/16/news-from-russia-what-you-missed-over-the-weekend-52-a69629
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
Jävla långpanna. Flockimmunitet är målet för alla länder, det är utfallet av en pandemi. Allt handlar om att fördröja spridningen tills vi kommer dit. Det här viruset är en del av våran förkylningsflora nu, det kommer aldrig att försvinna.

Har de lyckats få dig också att tro de fördröjer det genom att låta gränser och skolorna vara öppna?
De gör ju vad det kan för att öka takten!
Citera
2020-03-16, 15:35
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Agnes sa aldrig ansiktsmasker inte skyddar. Däremot menade hon att det är bättre att sjukvården får tillgång till den.
Hon sa att munskydd inte skyddar. Vilket stämmer.

Folk blandar ihop FFP3 klassade ansiktsmasker och munskydd.

Ja exakt, och nu är det munskydd jag pratar om.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Men det du missar att ta med är bland annat..

Mera som du utlämnar

Så sammanfattningsvis finns det värde i att man kan spåra ett skydd via T-celler, men det är inte tillräckligt. Du är inte immun i flera år och frågan om ens det är mer än några månader som du har ett förhöjt skydd.
Läkemedelsföretagen gråter av glädje... Nytt Vaccin varje år för detta nu med. Kommer antagligen kosta skjortan också.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Sverige kommer bli sedda som paria med inreseförbud i många länder. Det är bara att förbereda sig på sverigesemester ett tag framöver

Det är ju underbart! Sverige är ett fantastiskt land att semestra i. Det är egentligen helt sjukt att vi åker till andra sidan jorden två gånger per år men aldrig till de norrländska vidderna, de småländska skogarna eller västkustens skärgård (för att nämna några favoritställen).
Citera
Medlem
Italien lär väl lämna in sina dags uppgifter om döda osv senare i dag eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Alla dom 1 st som tillfrisknat i Sverige menar du eller?

Jag antar att du driver med mig. Men med tanke på att folk propagerat för flockimmunitet senaste 48h så vet man inte riktig vad som pågår.
Det finns de som tillfrisknat i andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in