Citat:
Ursprungligen postat av
MittPorrKonto
Att vara orolig är inte ett problem. Att sprida falsk information är ett problem. Och har man något vett innanför skallen så ljuger man inte som domedagsprofeterna här gör. Då jag levt mitt i smitthärden och klarat mig måste jag väl ha det bästa vaccinet, eller?
Fast om det nu skulle va så att man sprider tex högre siffror eller vad det nu kan va i panikens veva, hur kan det vara farligare än er som underminerar faran?
Är det inte bättre att va på den säkra sidan istället än att sitta och chilla medan det brinner?
Sen vill jag understryka att det är NI förnekare som ständigt motarbetar folk här i tråden när vi försöker sprida korrekt information om läget.
Ni sitter ständigt och drar gamla kommentarer som redan motbevisats gång på gång, tex:
"Coronaviruset är lika ofarlig som förkylning", "det är bara 90åringar som dör" och "vi har bara 1000 smittade i Sverige"...
Allt detta är rena lögner som nu upprepar systematiskt gång på gång för att sluka energi från som som kämpar med att uppdatera samhället om det verkliga läget och vad som kommer att ske.
Detta gör ni medvetet som sagt. Vet inte varför men det är extremt farligt iaf.