2020-03-16, 14:43
Medlem
Lao Tzus avatar
Hysterin tilltar. Håll i foliehatten.

Bara takeaway på Starbucks.
Citat:
Starbucks Bans Customers From Sitting in Shops as Some Stores Close

https://www.thedailybeast.com/starbucks-bans-customers-from-sitting-in-shops-as-some-stores-close-entirely?ref=home
Citera
Medlem
Litar på Anders Tegnell tills jag dör. Varför måste andra länder ha rätt. Är nog mer insatt som epedemiolog än samtl domedagsprofeter här inne. Kööör bara kööör Anders
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tegnell gav en ganska vettig förklaring nyss ändå. Att det är bättre barnen är i skolan och smittar varandra där, än att dom är hemma och ute i samhället och smittar äldre personer.

Fair.

Tycker inte Tegnell ska ha en åsikt om var eleverna är om skolan är stängd. Det ska han skita i. Föräldrarna kan lätt hålla ungarna hemma. Tegnell är bara dryg och tar i frågor som inte hans!

Hörde att en frisk 16åring ligger i respirator, det är katastrof! Statsministern måste stänga allt som går att stänga. Kör över FHM!
Senast redigerad av Luddewolsson 2020-03-16 kl. 14:46.
Citera
2020-03-16, 14:44
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Tegnell är Psykopat som ägnar sig åt positionering.

Han kommer fortsätta att säga olika motsägelsefulla saker ända tills han får sparken eller någon anhörig till ett Coronaoffer mördar honom.

Ingenting med Tegnell går att förstå, för det är inte meningen att det skall gå att förstå.
Han är sjuk i huvudet.

Ha en fortsatt fin dag och gå ut om solen skiner där du bor.
Det kommer jag göra, fin dag här.

Ha det gott.

Ja han är psykopat och de får ofta toppjobb dessutom har han hemlig virus medicin åt sig själv tror jag
Kolla hans ögon
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Du tycker alltså att en beställning av intensivvårdsutrustning, till en vård som redan är överbelastad och har minst antal platser per capita, är hysteriskt?

Det ni behöver inse är att många av oss som förespråkar konkreta handlingar inte alls är ute efter någon hysteri. Det handlar om sunt förnuft och åtgärder som definitivt kommer rädda liv.

Jag tror snarare det är ni som vägrar ta till er den här krisen mentalt. Jag menar, på vilket sätt skulle ett utökande av intensivvårdsplatserna vara negativt? Det kostar såklart pengar men i sammanhanget är det kaffepengar.

Det är svårt att utöka platser när det inte finns material att tillgå.
Citera
Medlem
royalqualitys avatar
Varför ett ständigt klagande här? Tror ni att det gör skillnad när man sitter och hetsar samt klagar om allt bakom skärmen.?

Ingenting kommer ske så länge den mesiga Svensson står på alla fyra och tar den gång på gång. Hade det funnits lite stake i svenskarna så hade man varit ute på gatorna och framfört sin åsikt, stormat regeringen och visa vart skåpet ska stå. Men hellre sitter man hemma med offerkoftan och tycker att regering e så såååå elak, buhuuu!
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Tegnell gav en ganska vettig förklaring nyss ändå. Att det är bättre barnen är i skolan och smittar varandra där, än att dom är hemma och ute i samhället och smittar äldre personer.

Fair.

Grejen är ju att ungarna inte är i skolan dygnet runt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Då blir vi sist som jag trodde.

Vilket är helt irrelevant. Dessa övriga länders befolkning kan besöka oss med smittan om 8 månader bäst de vill, vi har redan avverkat den då.
Citera
2020-03-16, 14:45
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Att vara orolig är inte ett problem. Att sprida falsk information är ett problem. Och har man något vett innanför skallen så ljuger man inte som domedagsprofeterna här gör. Då jag levt mitt i smitthärden och klarat mig måste jag väl ha det bästa vaccinet, eller?

Fast om det nu skulle va så att man sprider tex högre siffror eller vad det nu kan va i panikens veva, hur kan det vara farligare än er som underminerar faran?

Är det inte bättre att va på den säkra sidan istället än att sitta och chilla medan det brinner?

Sen vill jag understryka att det är NI förnekare som ständigt motarbetar folk här i tråden när vi försöker sprida korrekt information om läget. Ni sitter ständigt och drar gamla kommentarer som redan motbevisats gång på gång, tex:

"Coronaviruset är lika ofarlig som förkylning", "det är bara 90åringar som dör" och "vi har bara 1000 smittade i Sverige"...

Allt detta är rena lögner som nu upprepar systematiskt gång på gång för att sluka energi från som som kämpar med att uppdatera samhället om det verkliga läget och vad som kommer att ske.

Detta gör ni medvetet som sagt. Vet inte varför men det är extremt farligt iaf.
Citera
Medlem
Citat:

Fair.

Dessa barn kommer smitta personal, som kommer smitta sina anhöriga, osv osv.. bäst vore väl ändå att hålla alla barn hemma. Dvs vad i princip alla andra länder i Europa tar som åtgärd.
Citera
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Matvaror = skölj av i badkaret, ev desinficera förpackningar som inte går att skölja av med en trasa med desinfektionsmedel.. Gör rent badkaret efteråt.
När livsmedlen är desinficerande kan du ställa in dem i skåp och kylskåp. Bildörren och liknade får du rengöra med en trasa och desinfektionsmedel. Släng trasan efteråt alt tvätta i 90 grader. Jag har lagt en filt över sätet (även ryggstöd) och om jag varit och handlat vilket jag kommer göra väldigt sällan tar jag även filten in och tvättar den.
Påsar plockas ut direkt vid ytterdörren och slängs alt får stå ute i minst nio dagar. . Vid ytterdörren tar du även av dig kläderna som läggs direkt i tvättmaskinen. Lycka till, hoppas du håller dig frisk.

Tack. Det verkar som om jag ligger i lä här, minst sagt. Jag har försökt tvätta av grejorna hyfsat men inte som du.
Citera
2020-03-16, 14:46
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Litar på Anders Tegnell tills jag dör. Varför måste andra länder ha rätt. Är nog mer insatt som epedemiolog än samtl domedagsprofeter här inne. Kööör bara kööör Anders

Och du kommer dö också, litandes på den idioten 🤣👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in