2020-03-16, 12:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Din jävla MUPP, ser du börserna krascha 50% för semester och sommarlov?

HUR JÄVLA DUMMA ÄR NI?!

Det handlar om att stänga skolor under corona.

Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Varför ska man tvätta händerna när målet är att bli sjuk?

Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Man låter inte sina barn gå till skolan om man har något som helst ryggrad och konsekvenstänkande.

Exakt. Håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av Akryl10
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/gymnasieskola-i-uddevalla-stanger-fortsatter-pa-distans

Börjar det hända nu? Börjar skolorna läggas ner?

Jag har också sett sådana tecken. Kanske skolorna börjar stängas på eget bevåg trots corona-bobs motstånd.
Citera
2020-03-16, 12:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det vet du inte säkert.

En person med välreglerad diabetes typ II och behandling mot högt blodtryck kan mycket väl benämnas som en person som har underliggande sjukdomar - eller hur tror DU att sjukvården skulle kommunicera om honom/henne?

Exakt.

Likadant med välreglerad astma. Det finns ju astmatiker som är elitidrottare. Och många svenskar i alla åldrar har förkylningsastma, dvs man märker inte av deras astma förrän vid förkylning och influensa. Så den unga sportiga killen till granne kan nästa vecka ligga svårt medtagen på sjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Ja det var ju inte svårt att googla fram den läkaren. Modigt av Igal att gå emot PK-apparaten!

Ja, mycket bra twittertråd från läkaren. Och mycket avslöjande också att se vilka som attackerar honom, bl a Annika Hamrud.

Brä råd från läkarn.

@IgalRosenstein
Replying to
@BirgittaAnders2
and
@anderslindberg
Tillämpa omedelbart inneslutning, social distansering, stängning av skolor. Alla som kan arbeta hemifrån får göra det med omedelbar verkan. Etablera intensivvårdsnätvärk. Fokusera alla resurser på att utöka antal isolerade intensivvårdsplatser etc etc.
Translate Tweet

https://twitter.com/IgalRosenstein/status/1239070816677105664
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Ärligt talat nu. Vad du personligen tror är ju inte särskilt relevant eller hur? .

Det är lika relevant som den gröt med gissningar och halvsanningar som jag svarade på. "outliers", ett begrepp inom statistik tror jag, är det som många lyfter fram och vill få till att vara det "normala".
Om man gillar att fundera över vilka ruttna öden man kan gå till mötes så kan man lika gärna promenera in på närmsta onkolog. Där ligger den troligaste framtiden för större delen av oss.
Citera
2020-03-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vilka mediciner får han?

Han var färdig med stamcellebehandling nummer två för en månad sedan. Inga mediciner precis nu utan nåt som skall hindra osteoporos.
Meningen är att han skal börja ta vaxiner om en månad (för en hel massa - hans kropp är ju resatt til 0 efter stamcell).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sant att vi har begränsade resurser. Med Coronaviruset bryr sig inte ett skvatt om din högerextrema smörja. Nu måste vi bara koncentrera oss på att försöka hålla nere takten i smittspridning.

Anders Tegnell vet miljoner gånger mer om smittspridning än tomtar som dig gör smittspridning.

Andres Tegnell är en totalt inkompetent psykopat. Han följer bara en strategi som han fick lära sig på en utbildning i England. Strategin som går ut på gruppimmunitet verkar vara utvecklad där, och det är en strategi som inte är tillämpbar när det gäller Corona förutom att den är extremt inhuman.
Att låta en majoritet av folket insjukna för att de skall bli immuna i en lugnt takt så att sjukvården hinner med alla allvarliga fall är rent idiotisk. Praktiskt taget ogenomförbar och tar enormt lång tid.
Dessutom innebär det ett stort lidande för alla som skall smittas. Vi vet inte heller om man får någon immunitet värd namnet.

Tegnell är en idiot som är politiskt tillsatt, det inser vem som helst och så är det med alla toppjobb i svensk statsförvaltning. Han borde själv låta sig smittas, eller kommer han att åberopa att han själv har passerat 60-strecket för att slippa, den ynkryggen.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Nu jämför vi lik och elektronik.
That’s odd.

Källa på det? Iofs så tror jag dig men jag förstår inte varför ett företag skrev att det inte överlever mer än två dagar på objekt. Kanske för att de vill att man ska fortsätta beställa paket.
Sådant där källmaterial kan du kolla själv som jag gör.
Jag läser allt jag kan. Skulle jag visa alla källor här på flashback skulle jag fylla hela flashback.
Finns massor av källor att ta del av på google.
Ditt jobb att ta reda på källor du vill ha svar på.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Varför blir fler män än kvinnor smittade?

Genetiskt? Livstil? Beteenden?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Förklara hur vi håller ned takten genom att ha skolor och förskolor öppna sant inga åtgärder för kollektivtrafiken.

ATT STÄNGA SKOLOR HAR INGEN EFFEKT PÅ SMITTSPRIDNING!

För i motsatts till spanskan spanskan så slår det här viruset, främst, till emot äldre.

I ett senare skede kan nedstängning av kollektivtrafiken vara aktuell. Men det får vögas emot att folk då har svårt att ta sig till jobbet. Detta gäller också vårdpersonal.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Anders Tegnell vet miljoner gånger mer om smittspridning än tomtar som dig gör smittspridning.

Det är nog intressant hur du försvarar honom, medans resten av världen (som har lite mer sjukvårdsartiklar o sängplatser kvar) har ett fundamentalt annat sätt att se på saken !

Att karln haft helt fel i sina tidigare prognoser, bortser du och ger blanka f-n i !??

"Tengell har rätt, nu igen!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Och den krachar pga av osäkerhet.

Körde hela EU 6v karantän och masstestning så skulle inte börsen krascha.
Den kraschar för att politikerna fuckar omkring utan gemensam plan.......
Precis, efter Trumps tal steg USA börsen med typ 5%.
När Löfven talar åker den ned.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
FRANKRIKE

https://france3-regions.francetvinfo.fr/provence-alpes-cote-d-azur/coronavirus-france-compte-4500-cas-confirmes-passe-au-stade-3-1800058.html?fbclid=IwAR1BS2Dcf-ttV9Xi mxZufZCbKwrkGz37vp3dYwKKoA9G9ZiI0_tQn5w3qIM

Published on 3/14/2020 at 9:32 PM Updated on 03/14/2020 at 22:42

More than 300 patients are in serious condition and are in intensive care, added Jérôme Salomon, adding that more than 50% of them are under the age of 60.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in