2020-03-16, 11:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Otroligt, rån på en akutmottagning i Danmark av maskerade gärningsmän, för att stjäla handsprit. Sådana här händelser lär blir vanligare framöver, när basala förnödenheter tagit slut i affärerna.

Källa: Expressens liverapportering
https://www.expressen.se/nyheter/tuffa-planerna-som-ska-stoppa-viruset/

Vänta till "orten" vaknat i Sverige. Vi lär se horder av beväpnade gäng som attackerar våra sjukhus för att plundra dem på de sista resurserna.
Citera
Medlem
Trogskalles avatar
Tre nya dödsfall i Sverige enligt Aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Fel! Enligt Michael Osterholm har man kunnat spåra viruset, det hoppade först från djur över till människa den tredje veckan i november.

Forskarna kan idag datera virus, lite som de kan datera annat med Kol-14. Därför kan han vara såpass säker på sin sak.

Vilket visar på att han inte är att lita på. Speciellt då det är John Hopkins och inte MNU som forskar kring Corona.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Läs det här då https://www.businessinsider.com/china-coronavirus-whistleblowers-speak-out-vanish-2020-2?r=US&IR=T

"Kina mörkar inte", haha snälla.

Fast nu pratar vi om siffrorna. Att Kina är en diktatur är ingen som ifrågasätter. Jag ifrågasätter heller inte att de utövar förtryck mot misshagliga medborgare med fel åsikter. Det gör Sverige också.

Men det står ju i inget i artikeln som skulle ifrågasätta att Kina mörkar antalet smittade. Vad skulle de vinna på det? Den enda anledningen i så fall är en jättekonspiration där de överdrivit virusets farlighet för att sänka väst och Trump, eftersom de vet att vi inte klarar av att hålla våra gränser.

Dödssiffrorna i Italien just nu pekar dock på att vi har att göra med något som är långt farligare än en vanlig influensa.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag har skickat en källa till dig personligen. Att du ignorerar den säger väl mer om dig.
Jag har inte fått något pm, att du orkar hålla på som du gör. Obegripligt!
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
All världens forskare är överrens på att det inte några tecken på detta. Vad vet du som inte forskare vet om?
Fullständig nonsens. Kinesiska och italienska experter kallar barn för superspridare.
De får viruset i kroppen men insjuknar endast i vissa fall, får lindriga eller inga symptom, och går runt och smittar.
Citera
2020-03-16, 11:59
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag frågade varför det stod så på Worldometern. Du har ju fel i varenda hjärncell. Lite grinig för att jag skrattade åt dig inatt?

Nej du frågade inte varför det stod så på worldometer. Du var uppenbart helt skräckslagen och kunde inte sansa dig och gick in i tråden och skrev ut din panik.
Som nästan 90% av alla dina inlägg i den här tråden.
Ja, jättegrinig över att en paranoid fåntratt gastade om hur stygg och hemsk jag var.
Citera
2020-03-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja jag bara sitter och gapar här... fattar inte vad som hänt.
All information som vi har bevisat och länkat och stött och blött är som bortblåst. Folk skriker rakt ut i virusförnekande panik.

Jag började söka efter alla forskarrapporterna, men sen tänkte jag fuck it... kommer ändå bara tio nya troll imorgon och ifrågasätter samma uppgifter igen.
Jag borde kanske inte ens läsa några andra inlägg än från dem som redan har varit länge i tråden. Annars blir jag ju mörkrädd hur mycket desinformation som spridit sig på så kort tid.
Glad att du är kvar iallafall

Kanske borde vi ha separata trådar, en till dem som tänker att allt är bra och en till alla andra som oroar sig mycket mer. Den här tråden är ju ganska oanvändbar nu när det är bara tusentals sidor om grälande av vem som är foliehattar och borde vi stänga gränserna eller inte.
Citera
2020-03-16, 12:00
Medlem
santos_devilles avatar
3 nya döda, 6 totalt!

Går ju saktare än jag trodde det skulle. Vi kanske kan stävja skiten ändå, men antaligen inte med tanke på att livet är precis som vanligt i storstäderna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittre
Sjukvården skriker ju om brist på masker, verkar märkligt om nu masker inte skyddar? För övrigt är det ffp3 och ffp2 som vi pratar om

Maskerna hindrar att vårdpersonal nyser och hostar på patienterna. Maskerna skyddar alltså andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fullständig nonsens. Kinesiska och italienska experter kallar barn för superspridare.
De får viruset i kroppen men insjuknar endast i vissa fall, får lindriga eller inga symptom, och går runt och smittar.

Källa? Det jag läst säger tvärtom att barn och de under 19 år i stort sett är immuna.
Citera
2020-03-16, 12:01
Medlem
Så igår hävdade Tegnell att "Karantän funkar inte, det ser vi på Italien."

Karl är ju korkad på riktigt. Förstår han inte att det tar tid att se resultat pga inkubationstid och långsam utveckling av symptom?

I Kina till exempel var det 800 bekräftat smittade då karantänen infördes, men det var först 3 veckor senare som tillväxten stannade av, när man nått 75 000 smittade!

Att det finns människor som försvarar honom är bortom mitt förstånd. Han är livsfarlig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in