2020-03-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Utmärkt skrivet! Kan bara hålla med på alla punkter.

Den sk. "strategi" som vi tvingas in i är ren dårskap. Det blir ett folkmord.

Hur kan EN enda icke folkvald person helt plötsligt få bestämma över hela befolkningens liv och död? En person som samtidigt är fullständigt förblindad av sina egna teoretiska modellers överlägsenhet.

Inte för att jag vill förringa tragiken i att folk dör, kanske även jag själv, men jag måste ändå fråga hur du definierar "folkmord"? Min definition är det som spanjorerna gjorde mot aztekerna eller tyskarna mot judarna.
Det är bara sorgligt tydligt hur bebishanterade vi svenskar varit under lång tid när folk sitter och rapar ur sig "folkmord" angående detta...
Citera
2020-03-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det hjälper alltid att få veta vad som pågår. Det underlättar att veta när man själv eller närstående inte kan få hjälp att förstå orsaken. Om man är den typen som gillar sanning och verklighet vill säga. Jag vill inte bli förd in i dimmor av okunskap och fantasier.

I en värld där media profiterar på besök och klick så kan du glömma detta. Det trodde jag samtliga människor över tolv år redan var införstådda med. I vilken situation är inte saker vinklade åt den riktning som ger mest effekt viralt?

Edit:
Där media dessutom inte drivs av neutrala ägare. Vi har sådan enorm tillit åt saker och ting, banker, tidningar, TV - allt.
Citera
2020-03-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinexl
Det känns nästa som att FB behöver kräva in en IQ test innan man godkänner medlemskap.
Men på riktigt, läs innan ni svarar och svamla inte.

Flockimmunitet är det troliga scenario och enda möjliga. Detta virus går ej att stoppa däremot reglera förloppet.
Hur fungerar det.
- Smitta kontrollerat unga personer som drabbas väldigt lite
- Detta görs genom kontakt men i lägre grad så vi inte översvämmar vården
- När man ha tillräckligt många så kör man med isolation för alla i typ 2 veckor
- När sjukdommen är under kontroll så släpper man igen och kör på som vanligt

- Dessa steg upprepas under nästkommande 9-12 månader

Efter 12 månader bör man ha minst 60 % smittade , vilket leder till flockimmunitet.

Varför löper du inte linan ut och föreslår att polis eller väktare åker runt till de utvalda och med tvång ger dem en spray med virus rätt ner i svalget? Därmed får vi god kontroll av förloppet. Låter väl bra?
Citera
2020-03-16, 11:11
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kom med i matchen. Sydkorea masstestar!

Sydkorea har slutat testa nu. De insåg att 10% av alla de testade visade positivt på viruset. I själva verket så testar 10% av världens befolkning positivt. Inte för att de har viruset, utan för att testet är utformat så. Vi har inte sett fler dödsfall än normalt någonstans i världen.
Citera
2020-03-16, 11:11
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Många utvecklar knappt kännbara symptom, så man kan nog multiplicera antalet bekräftat smittade med ca 10 för att få det verkliga antalet. De flesta kommer vara lyckligt ovetande om detta.

Får väl mata trollet då du verkar hungrig. Visst multiplicera med 10 om du vill men det är inte det som är problemet. Problemet är att vi inte isolerar folk så även om du har knappt kännbara symptom så kommer du sprida viruset vidare om du träffar folk, besöker släktingar, går på gym osv. Majoriteten kommer inte dö, majoriteten kommer inte får allvarliga problem men många kommer dö och många kommer få allvarliga komplikationer.
Citera
2020-03-16, 11:12
Medlem
jack.danielss avatar
Har säkert avhandlats tidigare i tråden, men frågan förtjänar att spridas!

Dör Corona i tvättmaskinen 40 grader? Eller skall man köra en tom 90 grader först? Viktigt o tänka på vid gemensamma tvättstugor!
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Ipren ska inte användas vid feber eller vid virussjukdomar. De flesta kanske har köpt hem lite mer än vanligt för att ha ifall de blir liggandes eller att familjen blir liggandes. Varför skulle man inte förbereda för det?

Hjälper det inte att tvätta händerna? Vad menar du med det?

Viruset smittar via ut och inandning, och flyger alltså runt i luften. När du andas får du in skiten i lungorna, det behöver inte alls ta vägen via dina händer.
Ja det är bekräftat.

Ipren har bunkrats av idioter som trodde på informationen att Ipren hjälpte mot Corona. Att bunkra många askar så andra blir utan sina värktabletter, så de får runt med värk är väl inte så himla snällt? Det var ju inte ens nödvändigt, då det tillverkas och kommer ut i affären igen så småningom. Under tiden får de som blev utan må dåligt och ha ont.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Du känner uppenbart ingen som arbetar på ett sjukhus i Sverige. Du kommer nog få din sjuka perverterade önskan uppfylld snart, masa dig till Iran eller Lombardiet om du går igång på det.

Jag önskar ingenting.

Det jag däremot känner avsky för är alarmister.

Ni har förstorat detta till MAX.

Verkligheten = Multisjuka gamla dör.

Flashback alarmister = JAG HÖRDE EN BEBIS DÖ, MÄN BLIR INFERTILA, MAN FÖRLORAR LUNGKAPACITET PERMANENT. DÖDLIGHETEN LIGGER PÅ 10%!!! 15-20% HAMNAR PÅ IVA!!!!

Förstår ni inte hur efterblivna ni låter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kom med i matchen. Sydkorea masstestar!

Jag har börjat fundera över hur länge dom ska göra det. I fem år? Tio år? Två år? Och på vilken skala? Varje medborgare en gång om dagen? En gång i veckan? När man hostar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Är redan på gång ...

https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-norwegian-stoppar-alla-svenskar/

Ingen i hela världen kommer att vilja ta i svenskar med tång. Kommer gälla engelsmännen också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Har du mer info?
Du kan lätt räkna med många hypokondriker i den där gruppen som kommer in med hosta trots att de klarar sig hemma. Alla som är där behöver nog inte intensivvård.

Majoriteten skickas hem men det min partner menar att majoriteten troligtvis har coronavirus då de hostar, ont i halsen och har hög feber. Är de inte i en riskgrupp ska dem hem och vara sjuka hemma.

Eftersom Sverige inte längre räknar antalet smittade är det ett sätt att förstå omfattningen av viruset. Dvs hur många som söker sig till sjukhus och har de symtomen.
Citera
2020-03-16, 11:13
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Helt ofattbart att UK och Tegnell håller fast vid strategin att långsamt låta en majoritet av folket bli sjuka. Förutom att det är fruktansvärt inhumant så fungerar det inte i praktiken.
Idén är att man skall ha så långsam spridning så att sjukvården hinner med de allra värsta fallen. Men med den takten som folk kommer igenom vården idag kommer det att ta åratal. Det finns ju bara ett fåtal vårdplatser. Vi skall alltså leva med en allt sjukare befolkning i flera år med alla de konsekvenser som det innebär. I stället för att vidta kraftfulla åtgärder som man har gjort i Asien och sedan slippa skiten.

Det känns i alla fall som helt meningslöst att satsa på gruppimmunitet när vi vet så lite om de långsiktiga effekterna av viruset. Vad gruppimmunitet har för innebörd om 1 år har vi ingen aning om. Kanske muterar viruset, kanske blir man inte immun, kanske bär man på viruset livet ut. Så varför satsa på det i stället för ett virusfritt samhälle.

Men långsamt kommer det ju inte att gå. Snarare tvärtom, det kommer bara att smälla till. Hade det verkligen fungerat vore det en briljant ide att dra ner på spridningstakten. Vi behöver uppmana folk att dra ner på sociala kontakter och att röra sig i samhället, det är tvärtemot vad vi gör nu när vi uppmanar folk att leva som vanligt, gå till jobbet, gå till skolan osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in