Citat:
Ursprungligen postat av
Omtanke
Tjaa jag är ju ingen expert men alla alternativ som kan få spridningen att plana ut. Flockimmunitet har absolut sina fördelar men klarar sjukvården att hantera den spridningen. Det kommer ju alarmerande berättelser om att de inte ens nu har material och liknande. Patienter som läggs in på oskyddade avdelningar och personal som smittas och måste tas ur tjänst.
Om vi hade fler sjukhusplatser och tillräcklig vård hade jag varit mer positiv till ett sånt försök. I dagens läge vet jag inte om det kostar mer än det smakar.
Min tro är att oavsett hur man hanterar den här situationen så blir det är jäkligt dyrköpt erfarenhet.
Helt rätt. Det blir liksom smärtsamt hur vi än gör.
Jag tror inte makthavarna är helt korkade. Ser man att detta kostar mer än vad det smakar, då kommer man byta taktik. Hoppas folket är med på noterna här.
Vi vet inte mycket om denna sjukdom - kroniska konsekvenser och liknande är svåra att redogöra för just nu. Så detta är en gamble.
Att stänga gränser och skolor vore dock en annan sorts gamble. Hade sjukdomen försvunnit på 72 timmar, absolut. Nu kan det dröja månader och år - hur länge är vi beredda att stänga ned, realistiskt talat?
Nä, detta är en rävsax.