2020-03-16, 11:06
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Väldigt spännande det här.

Väntar fortfarande på att folk dör på gatorna. Infertilitet hos män, PERMANENTA lungskador.

Herregud vilka alarmister.

Förresten, jag har frågat i över en vecka nu:

När ser vi 6-8% döda och 15-20% på IVA?

3 döda i Sverige är ju ingenting när vi antagligen har tiotusentals smittade. Vi borde ha tusentals dödsfall inom en vecka om det ni idioter till alarmister säger stämmer.

Följer vi Italiens kurva så ligger vi 14 dagar efter, då de hade sju fall som typ idag, och tre som typ igår.
Så fortsätter vi på den vägen bör vi få runt fyra fall idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Tjaa jag är ju ingen expert men alla alternativ som kan få spridningen att plana ut. Flockimmunitet har absolut sina fördelar men klarar sjukvården att hantera den spridningen. Det kommer ju alarmerande berättelser om att de inte ens nu har material och liknande. Patienter som läggs in på oskyddade avdelningar och personal som smittas och måste tas ur tjänst.

Om vi hade fler sjukhusplatser och tillräcklig vård hade jag varit mer positiv till ett sånt försök. I dagens läge vet jag inte om det kostar mer än det smakar.

Min tro är att oavsett hur man hanterar den här situationen så blir det är jäkligt dyrköpt erfarenhet.
Helt rätt. Det blir liksom smärtsamt hur vi än gör.

Jag tror inte makthavarna är helt korkade. Ser man att detta kostar mer än vad det smakar, då kommer man byta taktik. Hoppas folket är med på noterna här.

Vi vet inte mycket om denna sjukdom - kroniska konsekvenser och liknande är svåra att redogöra för just nu. Så detta är en gamble.

Att stänga gränser och skolor vore dock en annan sorts gamble. Hade sjukdomen försvunnit på 72 timmar, absolut. Nu kan det dröja månader och år - hur länge är vi beredda att stänga ned, realistiskt talat?

Nä, detta är en rävsax.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Är du läkare eftersom du kan ställa diagnosen att folk på akuten bara har vanlig hosta och inte är smittade av corona och detta utan att vara på plats? Då behöver vi ju ingen provtagningsutrustning vi kan skicka dig iställer som koronaguru.

Tror du att människor som i vanliga fall springer till akuten för minsta lilla, skulle få en mindre benägenhet i detta läge? Tror du att sannolikheten är högre eller lägre att folk överdriver sin symtom när de är rädda?

Svara på dessa frågor så ser du ett mönster.
Citera
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Exakt. Han har inte ens försökt. Han är ointresserad av de Sydkoreanska framgångarna. Även om det inte går att stoppa smittan helt så har Sydkoreanerna med bl a massiv testning kunna drastiskt sänka farten på spridningen - att sänka farten är otroligt viktigt för att inte överbelasta vården. Italien har 24 ggr fler döda än Sydkorea, trots att de fick sitt första dödsfall samtidigt. Dessutom har Italien behövt stänga ner stora delar av sitt samhälle och ekonomi - det har inte Sydkorea varit tvungna att göra.

Tegnell och Sverige kör medvetet ner i det Italienska stupet.

Tegnell har alldeles för stort inflytande. En enskild person har alldeles för mycket inflytande över våra liv och vår hälsa.

Tegnell visste att viruset är fake (alternativt icke värre än influensa). Det är därför Kina, Sydkorea, Japan och Sverige har slutat testa för "viruset". Testar man inte, så får man heller inga problem. Du kommer att få se själv om en vecka eller två att Sverige klarat sig bättre än resten av Europa.
Citera
2020-03-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
För att viruset är luftburet så det hjälper inte att tvätta händerna.

Jag vill passa på att tacka alla som bunkrade Ipren, så vi som inte kunde det nu får gå omkring med värk för att Ipren är slut överallt.
Hur självisk är man när man bunkrar värktabletter och mediciner?

Självklart hjälper det att tvätta händer. Det blir ju färre virus i omlopp
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Väldigt spännande det här.

Väntar fortfarande på att folk dör på gatorna. Infertilitet hos män, PERMANENTA lungskador.

Herregud vilka alarmister.

Förresten, jag har frågat i över en vecka nu:

När ser vi 6-8% döda och 15-20% på IVA?

3 döda i Sverige är ju ingenting när vi antagligen har tiotusentals smittade. Vi borde ha tusentals dödsfall inom en vecka om det ni idioter till alarmister säger stämmer.

Du känner uppenbart ingen som arbetar på ett sjukhus i Sverige. Du kommer nog få din sjuka perverterade önskan uppfylld snart, masa dig till Iran eller Lombardiet om du går igång på det.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
... En svensk befolkning nedlusad med Corona behöver ju portförbjudas från smittofria länder för att skydda deras befolkningar. Kanske inreseförbud för svenskar i Kina eller hela östra Asien under ett par decennier?
Är redan på gång ...
Citat:
JUST NU: Norwegian stoppar alla svenskar
https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-norwegian-stoppar-alla-svenskar/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
På vilket sätt hjälper det dig att skydda dig själv genom att veta att IVA i stad xxx är fullbelagt med patienter med postoperativa komplikationer, pneumoni, och ett coronavirusfall? Eller att just nu sitter det 12 personer i väntrummet på akuten och hostar?

Det hjälper alltid att få veta vad som pågår. Det underlättar att veta när man själv eller närstående inte kan få hjälp att förstå orsaken. Om man är den typen som gillar sanning och verklighet vill säga. Jag vill inte bli förd in i dimmor av okunskap och fantasier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Skulle tro att vi har ca minst 40000 smittade i landet. Nu utgår jag ifrån vad england sa att det finns ett stort mörkertal och man skulle köra x20 på de som är bekräftade. Det var innan de slutade testa även där. Så 1000 pers bekräftade gånger 20 = 20000 och nu har de slutat testat för ett tag till så då dubblar jag siffrorna. Mitt estimat är förmodligen i underkant också. OBS jag säger inte att det är 40000 döende personer utan vilka som har corona. England har några siffror att ca 5.4% blir allvarligt sjuka. Så 2160 av dessa 40000 kan behöva sjukvård inom några veckor.

England har 10ggr så många dödsfall, men bara 30% fler diagnostiserade. Tror inte mörkertalen i England är direkt överförbart.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Det var ju det jag gkorde din idot. Din egen jävla länk. Vet du vad "It appears" betyder?

Testa att läsa hela artikeln först..............
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Är du läkare eftersom du kan ställa diagnosen att folk på akuten bara har vanlig hosta och inte är smittade av corona och detta utan att vara på plats? Då behöver vi ju ingen provtagningsutrustning vi kan skicka dig iställer som koronaguru.
Men det är ju det som är en del av problemet. Att folk kommer till akuten med hosta t ex. Oavsett coronavirus eller vanlig förkylning är hosta INTE en anledning att söka akutsjukvård.
Citera
2020-03-16, 11:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Tegnell visste att viruset är fake (alternativt icke värre än influensa). Det är därför Kina, Sydkorea, Japan och Sverige har slutat testa för "viruset". Testar man inte, så får man heller inga problem. Du kommer att få se själv om en vecka eller två att Sverige klarat sig bättre än resten av Europa.
Kom med i matchen. Sydkorea masstestar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in