2020-03-16, 10:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Jaha. Var du på plats alltså? Antar att du såg detta ske, för enligt andra källor så har vetskapen om Corona funnits mycket längre än de månader som Kina kämpade mot det. Enligt videos jag såg (för alla videos på internet är av hög sanningshalt) så grävde invånare av vägar, myndigheter grep personer med för hög kroppstemperatur med håvar. Släpp sargen! Kina är ett land som läcker ut den information som dom vill att DU ska få läsa.
Det finns hör och häpna en rad dokumentärer och reportage från just Wuhan. De ger en lite annan bild än den journalistik som vi sett i Sverige. Det gick en senast i helgen på BBC.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En person som är 30 år är inte gammal, inte en 40 åring heller.
Folk tror att bara 70-90 åringar dör. Men ni skall snart bli varse.

Vad????

Om du i stället för att komma med filosofiska floskler skulle hålla ditt svar till det jag skrev vore det enklare att få en meningsfull diskussion.

Men då vet jag att du förebådar massdöd. Då finns det inget mer att diskutera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Ja, en anledning till varför man inte ska bära mask då de drar till sig sånt skit.
Masken är inte till för att skydda dig utan andra om du själv är sjuk vilket många idioter inte verkar har förstått.

Förövrigt lever jag på som vanligt och hoppas att jag får skiten för att få de överstökat.
Citera
Medlem
Stones avatar
Kollar på Agenda det framgår att regeringen och expertisen inte talar med varandra. Vilket fiasko.
Citera
2020-03-16, 10:17
Medlem
Läs om psykologin bakom panikköpen av just toalettpapper i dessa coronatider
https://edition.cnn.com/2020/03/09/health/toilet-paper-shortages-novel-coronavirus-trnd/index.html
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Med tanke på vilket resultat deras beundrade och mycket effektiva sjukhusbygge har då är jag benägen att tro att det finns liknande tendenser även på andra områden.

Att man exempelvis måste hålla saker hemliga för att chefen inte ska förlora ansiktet.. Att det är så toppstyrt in i absurdum. Och att folk som inte tillåtes tänka själva skiter i sitt jobb. Typ byggjobbarna som kanske insett att det inte blev rätt gjort - men sket i det.
Deras arbete är väldokumenterat, de var sena på det men har brutit kurvan.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Omkring 60% av befolkningen är antalet man behöver för att få en flockimmunitet....

Så i Sverige cirka 6 miljoner , vilken utmärkt plan
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Vilket gör att Svensk sjukvård med tanke på problematiken inte längre tillhör världens främsta inom sjukvård.
Ja, det kan jag hålla med om. Särskilt inte vid en pandemi...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Eller inte?
Jag vet att halva Sverige tycker att detta hanteras bedrövligt av Steffe o co.
Men ur ett rent konsekvenstänk så är det förödande för ekonomin att ta så drastiska beslut som att stänga gränser och skolor för något som statistiskt inte ens liknar vanlig influensa.
Det är ju så mycket bättre att låta tusentals människor dö och att låta vårdsystemet kollapsa gör oss alla.

Det blir ju så mycket billigare. Not.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-norwegian-stoppar-alla-svenskar/

Bra gjort av Norwegian!

Absolut. Helt vansinne att släppa på svenskar på planet så som den svenska Regeringen agerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vem säger att viruset inte smittar asymtomatiskt?

Den forskning som gjorts visar på att viruset inte är smittsamt innan symptom såvida du inte bär på en annan smittsam sjukdom. Har du viruset samt en vanlig förkylning kan viruset ev smitta.
Citera
2020-03-16, 10:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Spädbarnet dog inte. Det stod så i tidningarna först. Men sen kom dementin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GegAa/varldens-yngsta-fall--nyfodd-bebis-coronasmittad

Ja där ser vi hur otillförlitliga uppgifterna är som förmedlas och förstoras upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in