Citat:
Ungefär som Kina som var sena på bollen. Såg någon göra en uppskattning om att Kina borde ha varit på bollen i mitten på december. Kineserna kan ursäkta sig med att detta var ett nytt virus mitt på säsongsinfluensan. Första misstänkta patienten var reggad 1 december och hen hade inte varit i kontakt med djurmarknaden. Sedan ramlade det in en dröse med kontakt med djurmarknaden. Detta enligt artikeln i the Lancet. Verkar ändå att deras viruslarmsystem som de satte upp efter SARS funkade inte utan var för byråkratisk vad man kan bedöma av resultatet och diskussionerna om system failure där. Viruset torde varit verksam åtminstone i november. Någon har hävdat oktober, men där råder det olika meningar.
Så vi har upprättat FHM efter samma mall som Kineserna så att FHM automatiskt kommer alltid att vara sena på bollen. Det är min slutsats av Tegnells uttalande. För om något nytt händer då säger det ju sig självt att det finns varken vetenskap eller statistik att luta sig mot utan då får man ta beslut på fläcken. Ungefär som WHO-doktorn Ryan tror han heter säger att man inte kan vänta på perfektion.
FHM har visat sig vara muppar. Ska vi ha ett sådant här system där en sådan muppsamling bestämmer? Nej, och vi får kolla igenom andra muppsamlingar allt från BRÅ till Försvaret när dammet har lagt sig.
Så vi har upprättat FHM efter samma mall som Kineserna så att FHM automatiskt kommer alltid att vara sena på bollen. Det är min slutsats av Tegnells uttalande. För om något nytt händer då säger det ju sig självt att det finns varken vetenskap eller statistik att luta sig mot utan då får man ta beslut på fläcken. Ungefär som WHO-doktorn Ryan tror han heter säger att man inte kan vänta på perfektion.
FHM har visat sig vara muppar. Ska vi ha ett sådant här system där en sådan muppsamling bestämmer? Nej, och vi får kolla igenom andra muppsamlingar allt från BRÅ till Försvaret när dammet har lagt sig.
Och jag undrar om det här viruset kan ha varit i andra länder också långt innan det nu har upptäckts?
Jag tänker t.ex. på detta med "ovanligt många som har insjuknat i pneumonia av års influenssa"...