2020-03-16, 09:17
Medlem
Rysk-Bots avatar
Vad är rättvisan i att redan överbetalda inkompetenta politiker får behålla sina feta löner när befolkningen i övrigt, framförallt i det privata(som betalar deras löner) får dra ner sina löner, eller blir av med jobbet???

Dessutom när de har skött hela krisen så dåligt och inte avsatt resurser i rätt tid. Samt tillsatt en totalt inkompetent myndighet som haft vidöppna gränser från Kina, Iran och Italien när det kunde stoppats om de gjorts i rätt tid.
Citera
2020-03-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Vad är rättvisan i att redan överbetalda inkompetenta politiker får behålla sina feta löner när befolkningen i övrigt, framförallt i det privata(som betalar deras löner) får dra ner sina löner, eller blir av med jobbet???

Dessutom när de har skött hela krisen så dåligt och inte avsatt resurser i rätt tid. Samt tillsatt en totalt inkompetent myndighet som haft vidöppna gränser från Kina, Iran och Italien när det kunde stoppats om de gjorts i rätt tid.
Tillvaron är sällan helt rättvis. Det får du leva med. Många måste fly sin hembygd av olika skäl. Idag och i förfluten tid. Vietnameserna blev bombade med napalm. Var det rättvist?
Citera
2020-03-16, 09:30
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Tillvaron är sällan helt rättvis. Det får du leva med. Många måste fly sin hembygd av olika skäl. Idag och i förfluten tid. Vietnameserna blev bombade med napalm. Var det rättvist?
Jag accepterar inte korruption och orättvisa. Det är därför jag tar upp det. Att politikerna inte visar solidaritet med befolkningen är bara ytterligare ett tecken på vilka korrupta karriärpolitiker folk röstat fram.
Citera
2020-03-16, 09:33
Medlem
Citat:
Jag accepterar inte korruption och orättvisa. Det är därför jag tar upp det. Att politikerna inte visar solidaritet med befolkningen är bara ytterligare ett tecken på vilka korrupta karriärpolitiker folk röstat fram.
Lönesänkningar finns inte på kartan. Det är inte politikerna som tjänar för mycket. Det är vi andra som tjänar för litet.
Citera
2020-03-16, 09:49
Medlem
Henssons avatar
Inte avsatt resurser i rätt tid? Sveriges ekonomi är fet just nu gubben och Regeringen la just ett krispaket som var mycket mycket större än samtliga grannländer, 300 miljarder.
Citera
2020-03-16, 10:03
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Lönesänkningar finns inte på kartan. Det är inte politikerna som tjänar för mycket. Det är vi andra som tjänar för litet.
Det är en kedja. Hur dum är du...

Politikerna är skattefinansierade. När våra Inkomster går ner så går pengar till offentliga sektorn ner.
Citera
2020-03-16, 10:05
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Inte avsatt resurser i rätt tid? Sveriges ekonomi är fet just nu gubben och Regeringen la just ett krispaket som var mycket mycket större än samtliga grannländer, 300 miljarder.
Fet ekonomi? Idiot...

Sthlmsbörsen är nere hur många procent....
https://www.dn.se/ekonomi/nedat-pa-bred-front-for-borserna-i-asien/
Citera
2020-03-16, 10:13
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Fet ekonomi? Idiot...

Sthlmsbörsen är nere hur många procent....
https://www.dn.se/ekonomi/nedat-pa-bred-front-for-borserna-i-asien/

Kan du inget om ekonomi? Om du inte förstår att statens finanser är mycket goda kan vi inte ha en diskussion. Som att argumentera med en person om jorden är platt eller ej. Sånt har inte jag tid med...
Citera
2020-03-16, 10:19
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Kan du inget om ekonomi? Om du inte förstår att statens finanser är mycket goda kan vi inte ha en diskussion. Som att argumentera med en person om jorden är platt eller ej. Sånt har inte jag tid med...
Om statens finanser var goda hade vi inte haft resursbrist i sjukvården t.ex. Eller kommuner fått skära ner i äldreomsorg. Eller kommuner gått back ekonomiskt pga. assylinvandring.
För att ta några få exempel.
Typiskt en vänster beta sojatönt att inte kunna debattera..
Citera
2020-03-16, 10:25
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Om statens finanser var goda hade vi inte haft resursbrist i sjukvården t.ex. Eller kommuner fått skära ner i äldreomsorg. Eller kommuner gått back ekonomiskt pga. assylinvandring.
För att ta några få exempel.
Typiskt en vänster beta sojatönt att inte kunna debattera..

Du förstår uppenbarligen inte hur Sverige fungerar överhuvudtaget. Nu är jag inte sär-skolelärare så mitt budskap kommer du aldrig förstå. Sverige har urstarka finanser! Försök att ta in det.
Citera
2020-03-16, 10:38
Medlem
Citat:

Anledningen till att man blir av med jobbet är normalt att det finns för lite att göra. Vari skulle rättvisan i att arbetsgivare tvingas betala för anställda de inte behöver?

Passar det inte så kan du väl sadla om och bli politiker? På ditt inlägg att döma är det ett enkelt jobb.
Citera
2020-03-16, 11:27
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Anledningen till att man blir av med jobbet är normalt att det finns för lite att göra. Vari skulle rättvisan i att arbetsgivare tvingas betala för anställda de inte behöver?

Passar det inte så kan du väl sadla om och bli politiker? På ditt inlägg att döma är det ett enkelt jobb.
Det är inte ett enkelt jobb. Det är därför Sverige ser ut som det gör idag. Fel folk på fel plats. En svetsare som statsminister som uppenbarligen inte klarar av sin uppgift. För att ta ETT lysande exempel.

Är det ditt svar till alla i en debatt. "Bli politiker själv då"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in