2020-03-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej normalt inte, men med ett dåligt immunförsvar kan annat skit ta en. Det som dödar är en sekundär lunginflammation.
Den tar framförallt äldre och sjuka men folk i 30-40-50 års åldern har dött. Vissa av dem utan kända underliggande sjukdomar.
Så att som somliga tro att ” det drabbar inte mig” är lite av en chansning.
När smittan nått tillräckligt många så kommer antalet svåra fall öka explosionsartat, då kommer även en del unga med lunginflammation som räddats av IVA dö pga icke existerande vårdplatser.
Folk verkar inte fatta det.

Nja, de flesta yngre som råkar illa ut har andra sjukdomar + att de är rökare. Rökare är en enorm riskgrupp. De som dött efter tillfriskning är två kategorier:

1. De har fortfarande haft viruset i kroppen, men temporärt blivit av med symptom
2. De har blivit av med viruset och har utvecklat en immunitet, men råkat ut för en bakteriell lunginflammation.
Citera
2020-03-16, 09:50
Medlem
Nu har dom stängt alla skolor och dagis här i NRW, Tyskland. Även alla bussar har tejp längst fram för att förhindra att folk går dit och tågen börjar gå mer sällan. Från och med idag stängs även alla teatrar, bios, museum, badhallar, gym, restauranger/barer osv... Känns som en apokalyps ute då man knappt ser folk och många bär masker/handskar osv. Bara en tidsfråga innan det blir karantän här!
Citera
Bannlyst
Delete
Senast redigerad av snuttis 2020-03-16 kl. 10:26.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej normalt inte, men med ett dåligt immunförsvar kan annat skit ta en. Det som dödar är en sekundär lunginflammation.
Den tar framförallt äldre och sjuka men folk i 30-40-50 års åldern har dött. Vissa av dem utan kända underliggande sjukdomar.
Så att som somliga tro att ” det drabbar inte mig” är lite av en chansning.
När smittan nått tillräckligt många så kommer antalet svåra fall öka explosionsartat, då kommer även en del unga med lunginflammation som räddats av IVA dö pga icke existerande vårdplatser.
Folk verkar inte fatta det.

Det enda man kan göra är att stanna hemma inte gå till jobbet ta ut semestern. Vårdpersonalen på smittskyddet borde få dubbel månadslön de lever i enorm utsatthet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag gillar idén.
Ska vi vända oss till generaldirektören själv?
Tedros Adhanom Ghebreyesus @DrTedros på twitter. https://twitter.com/DrTedros

Ja det tycker jag, att be om hjälp mot våra dåliga myndigheter kan aldrig vara fel.
Citera
Medlem
Tegnell uppskattar att 2-3 miljoner har förkylningssymptom i Sverige nu, menar de då att dessa miljoner ska stanna hemma?
Citera
2020-03-16, 09:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Snoriga och hostande ungar smittar inte? Är det vad Tegnell säger, eller?
Virus bryr sig inte om ålder, därrmot får barn normalt milda symptom. Att de inte smittar är rent nys.
Citera
2020-03-16, 09:52
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Jo det vet jag, men om man får riktigt farligt hög feber bör man väl ta någon form av febernedsättande eller ska man avstå då också?

Ring 1177 eller 112. Ta inte febernedsättande. Ipren och liknande är värre än Alvedon men undvik allt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Barn smittar inte???? Lol. Okej det är den nivån på dig fortfarande...

All världens forskare är överrens på att det inte några tecken på detta. Vad vet du som inte forskare vet om?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Rent jävla nonsens. Antar du hört Tegnell säga det.

Karantän och åtgärder ska sättas in så tidigt som möjligt annars gör det inget som helst nytta.

Hade de från Iran och alpländerna tvingats till karantän 14 dagar så hade vi inte haft denna situation som vi har idag
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Jag är ingen nationalekonom så snälla dumförklara mig inte mer än nödvändigt. Men jag förstår inte hur vi ena dagen (innan viruset) saknar resurser till pensioner, skola, vård och omsorg men istället nu kan skaka fram ett krispaket på 300 miljarder?

Insatt? Förklara gärna.
Den enda rimliga förklaringen är att dom ljuger sig hesa och inte gör av med en krona mer än nödvändigt, men undantag för invandringen såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
Tegnell uppskattar att 2-3 miljoner har förkylningssymptom i Sverige nu, menar de då att dessa miljoner ska stanna hemma?
Har var tredje svensk förkylningssymptom? Kraftigt överdrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in