2020-03-15, 23:32
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Visst de säger samma sak ( som jag nämnt tidigare du har snöat in dig på skolan)

Du för lägga ner att röka brass, så kanske du möjligen kan se saker och ting något klarare...

Det tog dig 5 minuter att svara mig. Klippet jag länkade in är på 14 minuter. Du är således en idiot som inte ens klarar av att klicka på länkar innan du öppnar käften. På tal om att se saker klarare...
Citera
2020-03-15, 23:34
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjiW
Det känns inte bra att han står och hånler åt Italiens situation.
Hur vågar han?

Italienska läkare önskar att de infört karantänen tidigare; det skulle ha köpt dem tid.

Dr Marco Vergano, Sky News, 14 mars 2020:
“Get prepared as soon as you can./…/ A lockdown, 24-48 earlier can have huge (positive, min anm.) consequences 10-15 days later.”
https://www.youtube.com/watch?v=61-gFtHJOd8
Jag tror han hånler för att han då kunde få ”rätt” när sista valet var att sätta hela Sverige / Stockholm i karantän.
Han känns väldigt osympatisk måste jag säga.
Kineserna (och resten av världen) önskade nog också att myndigheterna i Whue agerade tidigare. Verkar vara ett återkommande tema.
Citera
2020-03-15, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedish Star
Precis vad jag tänkte på! Även några andra saker, är han själv sjuk på något sätt? Har ni tänkt på att han står och darrar och skakar hela tiden, hans händer skakar som asplöv ibland, är det något gammalt missbruk som ligger han till last? Varför får jag en känsla om att han inte bryr sig och saknar empati? Varför känns det som att han ändrar åsikter hela tiden? Nyligen kritiserade han Spotify för att de håller anställda i karantän, nu i Agenda sa han att det är bra om folk arbetar hemifrån. Varför utrycker han sig politiskt, han ska väl föra talan om folkhälsan? Tidigare i Aftonbladet (tror den 8/3) sa han att peaken nås på måndagen eller tisdagen (för en vecka sedan). Ingen ifrågasätter han för det, varför då?

Jag får en läskig magkänsla om att Sverige kan bli värst drabbat per capita, ber till gud att jag har fel.

Det jag oroar mest är vilka konsekvenser detta får för ekonomin och om det kan leda till någon slags anarki. Nu är det i princip fritt fram att köra bil påverkad då inga allmänna trafikkontroller görs. Kan det leda till ytterligare brott i samhället?

//Håll er friska!

Ja det är fan skrämmande hur han kan ändra sig hela tiden och ingen verkar ens bry sig. Ibland gör han det vad jag har sett i samma jävla intervju! Alltså han säger en sak i början av intervjun sen något som kan tolkas motsatt senare i intervjun. Det var ett bra exempel om mörkertal men kan tyvärr inte hitta den nu har läst så jävla många olika tidningsartiklar idag, lägger till den senare om jag gör det om någon annan vet vilken jag menar så lägg gärna till den. Jag antar att han gör det för att gardera sig, han vet väl att han kommer att bli kritiserad. Kanske vet han att till och med att det han gör är fel men att han är fullständigt samvetslös? Kan det vara så fruktansvärt?
Citera
2020-03-16, 01:50
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
22:10 Kolla in hur nöjd Tegnell ser ut efter att han sagt att det inte gick så bra efter att Italien satt städer i karantän.

Börja titta från senast 21:50 för att förstå sammanhanget.

https://www.svtplay.se/video/25652656/agenda/agenda-15-mars-21-15

Jag är lite tagen. Det är isolering som fått ökningstakten att minska för alla länder i hela världen där ökningstakten minskar. Antalet immuna för att uppnå flockimmunitet är försumbart. Hela världen skriker att man ska agera med åtgärder som begränsar social interaktion så tidigt man kan. Det är Tegnells egen plan att så småningom bromsa med just sådana åtgärder.

Italien började med isolering långt tidigare än oss, men det gick dåligt ändå på grund av otur att smitta spreds på sjukhus.

Trots detta så säger han så där? Jag förstår genuint inte?
Senast redigerad av Bara-Robin 2020-03-16 kl. 01:53.
Citera
2020-03-16, 02:18
Medlem
En gammal gubbe utan småbarn. Har levt livet och är inte rädd för sina medborgare utan följer en bok från hitlers tid
Citera
2020-03-16, 02:55
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Vad kul att du tycker det om Michael. Lyssna då på vad han säger vid 9:30 och några minuter framåt. Precis vad Tegnell säger. Förstod du verkligen vad som sades i klippet? Eller hörde du bara sånt du ville höra?

Han nämner just att det är viktigt att testa? Det går ju helt emot det man gör i Sverige? Förstår du engelska eller vad är det du menar? Varför har man slutat testa i Sverige? Mörkertalet kan ju bli enormt?

Tegnell och FHM har slutat med att testa, man testar enbart enligt vissa kriterier.

Kan du förklara vad du menar? Tack?
Citera
2020-03-16, 02:57
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Den där Tegnell verkar vara helt handlingsförlamad när han inte vet. Han måste ha data och fakta att gå efter som precis passar hans verklighetsuppfattning. Han verkar inte förstå vad sunt förnuft är, han verkar inte klara av att få motstånd/mothugg om sina slutsatser. Han skulle kunna vara med i grupp som stöd och rådgivning, men att han skall vara talesperson / representant för en myndighet tycker jag är helt fel. Det skulle vara någon mer human och framsynt person som hade vilja att agera i tid.

Jag lyssnade nyss på klipp från WHO presskonferans ett antal citat som fastnade.

Perfection is the enemy of the good when it comes to emergency management - WHO

Speed trumps perfection. The greatest error is to not move - WHO

Tegnell är exakta motsatsen av vad WHO förespråkar.
Citera
2020-03-16, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Du kan inte mena allvar om du påstår att du tror på vad de skriver?

Han vill kanske helt enkelt äga rättigheterna och tjäna pengar om han alls är intresserad av att köpa det.

Det jag fick ut av artikeln (som om jag skulle lita på aftonbladet en enda sekund) var att trump ville köpa företaget för att säkra tillgången till vaccin i framtiden. Det skulle snarare innebära att han inte vill att forskningen en dag bara får slut på pengar för att någon drar in stödet och företaget tvingas avbryta.

Jag kanske har missupfattat nåt,men det är lätt när aftonbladet skriver.
Citera
2020-03-16, 06:36
Medlem
Tegnell uppvisar flera tecken på autism.

Ta det här svaret som förundrat så många:
https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-om-morkertalet-haller-pa-att-bli-storre/

"Statsepidemiologen Anders Tegnell säger att han inte är orolig för att det finns många smittade som ännu inte upptäckts i Sverige.

– Nej, för att det är nog ett faktum. Och är det inte ett faktum i dag så är det ett faktum ganska snart.
"

Han svarar lika bokstavligt som om du frågar ett autistiskt barn, "Kan du öppna fönstret?" Ja, svarar barnet, men öppnar inte fönstret. För du frågade bara om barnet KAN öppna fönstret. Och det är den frågan ett autistiskt barn svarar på, ja jag har förmåga att öppna fönstret. Det autistiska barnet förstår inte att frågan, "Kan du öppna fönstret är ett sätt att be någon öppna fönstret.

En autist tar allt bokstavligt.

Därför blir Tegnells svar märkligt. Han är inte rädd för om det kan finnas ett mörkertal......för det finns redan ett stort antal smittade som vi ej känner till. Det är ett faktum.

Någon med autism kan också ha väldigt svårt för det här med empati. En normalfungerande person hade tyckt att ett stort mörkertal smittade är skrämmande. Men inte en autist, det är ju bara ett faktum. Därför skulle någon på autismspektrat också kunna stå och hånle åt att Italien "misslyckades" med sin karantän när det gäller att platta ut smittpsridningskurvan, där finns inte den normala empatin.
Citera
2020-03-16, 07:16
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Agenda igår. En oerhört skräckupplevelse. Tegnell visade sig vara exakt den galning som många misstänkt i flera veckor. När han likt ett förorättat barn började käbbla om 100 brittiska toppforskare som tyckte exakt som Tegnell själv blev det riktigt oroväckande. Professor Rocklöv ifrågasatte försynt Tegnells uppgifter om de påhittade 100 forskarna, varvid dåren Tegnell höjer rösten och försöker tysta professorn genom att höja rösten och prata i munnen på honom.

Tegnell måste till varje pris skiljas från uppdraget, karln är utan tvekan livsfarlig för hela befolkningen.
Citera
2020-03-16, 07:30
Medlem
gp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Agenda igår. En oerhört skräckupplevelse. Tegnell visade sig vara exakt den galning som många misstänkt i flera veckor. När han likt ett förorättat barn började käbbla om 100 brittiska toppforskare som tyckte exakt som Tegnell själv blev det riktigt oroväckande. Professor Rocklöv ifrågasatte försynt Tegnells uppgifter om de påhittade 100 forskarna, varvid dåren Tegnell höjer rösten och försöker tysta professorn genom att höja rösten och prata i munnen på honom.

Tegnell måste till varje pris skiljas från uppdraget, karln är utan tvekan livsfarlig för hela befolkningen.

Sådan nonchalans hos regering och alla med makt! Andra länder försökte i alla fall! Arma folk i Sverige! Nu är det djungelns låg - survival av the filtest. Har inte kunnat sova och nu ska jag till jobbet samt handla i tomma affärer efter det. Viste inte det skulle hända här och under mitt livstid. Visa har brottom med omvandlingen av världen som de har planerat. Må de brinna i helvetet!
Citera
2020-03-16, 07:38
Medlem
gp1s avatar
.
Senast redigerad av gp1 2020-03-16 kl. 07:40. Anledning: dubbelt post
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem