2020-03-15, 19:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är nästan så att man hoppas på att vaccinet har biverkningar som helkroppsförlamning hos 20% av de vaccinerade mm, så att Trump får stå där och vara ansvarig för att typ halva landet tagits ur stridbart skick p.g.a hans ogenomtänkta affärsuppgörelser..
Hehe låter som ett drömscenario. Hade självt tänkt vänta med ett möjligt vaccin innan man vet konsekvenserna. USA kan ju agera labråttor för oss. Men om det stämmer att han försöker köpa upp all vaccin bara för att rädda USA och skita i andra låter det som trump det. USA first. En mycket vidrig människa.

Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Som vanligt sedan 2016 så kommer president Trump att hantera krisen på bästa sätt och som vanligt så kommer Trump- allergiker att ha glömt allt de negativa de förutspådde.
Han har redan gjort bort sig. Började med att det bara är en vanlig flu. Borta i April. Sen stänger han allt utom UK. För att sen dagen senare ändra sig. Ingen konsekvens. Totalt borta. Detta kan bl hans fall.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2020-03-15 kl. 19:10.
Citera
2020-03-15, 19:08
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Han har redan gjort bort sig. Började med att det bara ä en valg flu. Borta i April. Sen stänger han allt utom UK. För att sen dagen senare ändra sig. Ingen konsekvens. Totalt borta. Detta kan bl hans fall.

Absolut inte. Alla förstår att det kan bli lite gnissel vid starten då man hanterar en sådan unik världshändelse. Det viktiga är att han slutligen tar det första rätta beslutet: stänga sina gränser.
Citera
2020-03-15, 19:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hehe låter som ett drömscenario. Hade självt tänkt vänta med ett möjligt vaccin innan man vet konsekvenserna. USA kan ju agera labråttor för oss. Men om det stämmer att han försöker köpa upp all vaccin bara för att rädda USA och skita i andra låter det som trump det. USA first. En mycket vidrig människa.

Med lite tur försöker han därefter sälja överskottet till ockerpriser varpå han även får privilegiet att klassas som "Destroyer of Worlds" av omvärlden.
Citera
2020-03-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
QE är för att bankerna är "too big to fail." Utan QE hade företag och banker gått omkull eftersom tillgången på krediter sinat. Det hade lett till svallvågor och orsakat en depression.

Det grundläggande problemet är att investeringsbankerna inte klarar sig när det går dåligt. Tänk dig att du har en kortlek och varje dag drar du ett kort ur leken. Varje dag du drar ett kort som inte är ett ess får du en krona av mig. Varje dag som du drar ett ess får jag 13 kronor av dig.

Kruxet är att du bara har 20 kronor tillgängligt på ditt konto. Överskottet lägger du på annat. Så vad händer när du drar två ess på raken? Eftersom du bara har 20 kronor måste jag skjuta till mellanskillnaden på 6 kronor så att du inte ska bli bankrutt.

I det långa loppet kommer du alltid att tjäna pengar, oavsett vad och jag kommer alltid att förlora pengar. Jag motsvarar skattebetalarna och du investeringsbankerna.

Bolånen är säkrade (har collateral) och är några av bankernas mest lönsamma investeringar. Bolånen är inte de som skulle orsaka att finansmarknaden kollapsar.
Men frågan är om man vill att bankerna ska bygga upp en massa kontantreserver som säkerhet i onödan. Det blir givetvis kunderna som får bekosta den bufferten genom högre räntor och avgifter på fondsparande m.m.
Citera
2020-03-15, 21:09
Medlem
Det är för komiskt detta. I en KRIS! Litet axplock hur det låter på twitter.

Omg....he acted like it was ready to be rolled out tomorrow. No pressure Google... we're gonna be in this BEEPED up pandemic for a minute. Seriously.

Trump har lösningen. GOOGLE.

https://twitter.com/Google_Comms/status/1238574670686928906
Citera
2020-03-15, 21:18
Medlem
Tråden handlar inte bara om hur Trump hanterar det politiskt. Det handlar också om hur USA:s ekonomi påverkas.
Beträffande det sista kan man gott säga att börsen har kraschat men det skulle inte förvåna mig om den repar sig något. Vissa branscher kommer säkert att gå bra, som läkemedel och sjukvårdsutrustning.

Beträffande Trump måste man säga att han togs på sängen, han trodde det skulle vara en vanlig influensa och det förtjänar han kritik för.

Vi får se om han lyckas med sitt konststycke att försöka vända opinionen, han gör ju ialla fall kraftfulla åtgärder och får ut pengar till dom som inte kan gå till jobbet. I kris brukar USA vara mycket starka och stor patriotism i jämförelse med Sverige exempelvis.
Citera
2020-03-15, 22:46
Medlem
klybans avatar
Nu börjar vi komma på slutet på helgen, har testen kommit än?
Eller ska vi se ytterligare en lögn rulla upp?
Citera
2020-03-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nu börjar vi komma på slutet på helgen, har testen kommit än?
Eller ska vi se ytterligare en lögn rulla upp?
Jag har inte uppfattat det som att man få någon test utrustning. Ser att Canada fått 63 nya cases idag. Så där på andra sidan pölen finns nog en hel del smittade. Men oavsett om Usa inte fått någon testutrustning så har man inte rapporterat några döda idag. Möjligen en eller två. Dom borde ju i alla fall kunna registrera om flera människor har avlidit om dom haft Coviid-19. Så som jag fattat det så tror jag inte att dom har varit helt snustorra på test kit så vid många avlidna borde detta ha kunnat konstaterats. Så fram till idag har Trumpen haft tur.
Citera
2020-03-15, 23:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag har inte uppfattat det som att man få någon test utrustning. Ser att Canada fått 63 nya cases idag. Så där på andra sidan pölen finns nog en hel del smittade. Men oavsett om Usa inte fått någon testutrustning så har man inte rapporterat några döda idag. Möjligen en eller två. Dom borde ju i alla fall kunna registrera om flera människor har avlidit om dom haft Coviid-19. Så som jag fattat det så tror jag inte att dom har varit helt snustorra på test kit så vid många avlidna borde detta ha kunnat konstaterats. Så fram till idag har Trumpen haft tur.
Låter som man nu säger måndag-tisdag-onsdag-torsdag.

Man klappar sig om ryggen om hur snabba och effektiva man varit.
Det faller väldigt illa med vad trumpen sagt under denna tid.

Man ser att de inte är så vana med hantera verkligheten.
Stolpskottet från DHS var där tyckte jag såg.
https://edition.cnn.com/videos/politics/2020/02/25/coronavirus-trump-wolf-kennedy-kth-ac360-vpx.pool
Jag tror R-Senator John Kennedy vill fråga han mer saker.
Citera
2020-03-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Låter som man nu säger måndag-tisdag-onsdag-torsdag.

Man klappar sig om ryggen om hur snabba och effektiva man varit.
Det faller väldigt illa med vad trumpen sagt under denna tid.

Man ser att de inte är så vana med hantera verkligheten.
Stolpskottet från DHS var där tyckte jag såg.
https://edition.cnn.com/videos/politics/2020/02/25/coronavirus-trump-wolf-kennedy-kth-ac360-vpx.pool
Jag tror R-Senator John Kennedy vill fråga han mer saker.
Det var något av det värsta jag sett. Han kan ju ingenting. Hur många respiratorer har vi? - Ehh......?. Vad är det för gäng Trump har i kring sig egentligen inkl att han är ju lika bedrövlig själv. Dom är ju så okunniga så jag trodde inte att detta var möjligt. Man har en retorik som man skulle kunna exemplifiera som att någon skulle stå i en båt som är på väg att bli överfull med vatten och ett vågskvalp så kantrar båten. Retoriken blir i deras fall - Ähh, det är bara lite vatten det är inga problem!!!. Helt otroligt!.

Ps. klippet finns även på you tube för den som inte kan se CNN
Citera
2020-03-16, 00:54
Medlem
CDC recommend gatherings over 50 people should be postponed for 8 weeks

https://www.forexlive.com/news/!/us-cdc-recommend-gatherings-over-50-people-should-be-postponed-for-8-weeks-20200315

Länk CDC

https://www.cdc.gov

2020-03-16 kl 01.00

Case Deaths
3667 +11
Senast redigerad av leosurvey 2020-03-16 kl. 00:59.
Citera
2020-03-16, 01:05
Medlem
DaEzzs avatar
Trump inleder med att säga att man har viruset under "total kontroll". Trump säger att det finns testkit. Det finns inga testkit.

Dr, Fauci, den enda med någon som helst trovärdighet - och samvete - i det där s.k "kristeamet" och som inte är en inkompetent sykofant, motsäger Trump, förmodligen för att han vet hur historien kommer att döma Trump och hans administration.

Trump skryter om att FED har sänkt till nollränta enligt hans direktiv. "There are a lot of people on Wall Street that are very happy," S.k futures visar på att DOW åker rakt ned i skittunnan (igen) i morgon. Trump´s trovärdighet är i botten och ett större sänke för ekonomin än någon/något annat på planeten.

OU som kom i går visar på att 86% av Demokrater tror att Coronaviruset är ett hot mot dem själva och deras familjer. Motsvarande siffra för Republikaner är 54%. Republikanska senatorer och kongressmän får motta arga telefonsamtal och mail från Republikanska väljare som tror att viruset är en hoax och Fake News.

Om kabinettet och Pence hade några bollar så hade man avsatt Trump enligt 25e tillägget dvs med hänvisning till nationens säkerhet och Trump´s bevisade oförmåga/ovilja att leva upp till sin plikt.
Senast redigerad av DaEzz 2020-03-16 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in