2020-03-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Ingen här som fattar vad som händer? Hela världen stänger ner. Vad tror ni det innebär?

.

Det kan betyda börsuppgång, man vet aldrig, tro inte att börsen följer mönstret du tror på. Jag tror på nedgång och det verkar som folk har köphysteri just nu, "nu när börsen är billig". Erfarenheter brukar visa sig: det kommer gå ner sjukt mycket till för vanliga svennen vinner aldrig och jag är väldigt avvaktande när svennarna köper på sig.

Går in när vi ligger på 2009-2010 nivå, kanske lägre. Börsen återhämta sig sig men kommer vara skakig hela året. Uppgångar kommer 2021 om inte de negativa eftereffekterna blir långdragna. Kanske får vi en och annan bostadsbubbla och likviditetskris inom banksektorn (som ryktas vara så stark, men de tror jag inte).
Senast redigerad av gameboyguy 2020-03-15 kl. 21:42.
Citera
2020-03-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Är det värt att ta privatlån och investera i fonder på börsen? samt 20% av dettai kryptovalutor?

Till vilken ränta max?

Absolut inte. Belåna inte dig för att investera om du inte är extremt erfaren. SÄRSKILT inte i dessa tider, även om det är möjligt att börsen återhämtar sig snabbt är det långtifrån säkert. Herregud. Om du ska investera gör det med egna pengar
Citera
2020-03-15, 21:53
Medlem
Imorgon går jag all in i Bear. Fram till sommaren kommer allt slaktas. Vi har inte sett nånting än.
Citera
2020-03-15, 22:03
Medlem
Sannolikt går börsen ner till mindre än en tiondel av toppnivån i februari.
Citera
2020-03-15, 22:04
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Menar du att jag borde köpa aktier nu på måndag? Hur mycket borde jag köpa för isf. Jag har ca 500 k i likvida medel.
Detta säger jag i all välmening. Fatta inte investeringsbeslut utefter vad folk rekommenderar hit och dit i en spekulationstråd på internet. Antingen läser man på och gör egna, medvetna val eller så kör man månadsspar med någon fondrobot.
Citera
2020-03-15, 22:17
Medlem
Centauris avatar
Fed sänkte räntan till 0.
Citera
2020-03-15, 22:23
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Detta kräver nästan en separat tråd. Sjukt ! Nu måste det väl vända, eller är rädslan för stor?
Citera
2020-03-15, 22:24
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Länk snälla, det är ju så enkelt om du har den i annan flik + att vi andra ej behöver gissa oss till vilken källa du har
Citera
2020-03-15, 22:25
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Detta kräver nästan en separat tråd. Sjukt ! Nu måste det väl vända, eller är rädslan för stor?

Självklart kommer det att vända.
Citera
Medlem
ETA2824-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Länk snälla, det är ju så enkelt om du har den i annan flik + att vi andra ej behöver gissa oss till vilken källa du har

https://www.cnbc.com/2020/03/15/federal-reserve-cuts-rates-to-zero-and-launches-massive-700-billion-quantitative-easing-program.html
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim

https://www.di.se/nyheter/usas-centralbank-sanker-rantan-till-noll-och-lanserar-massivt-qe-program/
Citera
2020-03-15, 22:29
Medlem
Citat:

Och ett massivt QE-program som topping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto