2020-03-15, 22:26
Medlem
Theforeigners avatar
DANMARK:

ÄNTLIGEN EN ÄRLIG LANDSLEDARE, TACK TILL STATTSMINISTER METTE FREDERIKSEN !!!

https://www.bt.dk/samfund/mette-frederiksen-til-danskere-det-bliver-meget-vaerre

SAMFUND 22 minutter siden
Mette Frederiksen til danskere: Det bliver meget værre

Danskerne skal forberede sig på, at coronakrisen bliver meget værre endnu.
Både sundhedsmæssigt, økonomisk og nok også i forhold til nye, restriktive tiltag.

Sådan lød beskeden, da Statsminister Mette Frederiksen søndag aften gæstede TV Avisen på DR.
Citera
2020-03-15, 22:27
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuktomte
Haha va fan fick du det ifrån? Deras sätt att räkna är ju helt åt helvete. Fattar du inte att de bara vill skrämmas? Om 20% av alla som är smittade dör så hade det märkts av och då hade det (med rätta) varit domedagsrubriker.

Lancet är faktiskt en högst repekterad journal. Garanterat peer reviewed....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Trump uppmanar folk i USA att sluta hamstra. Livesänd presskonferens just nu.
Löfven ville ju inte dock inte kritisera svenskarna för detta i sin presskonferens.
Det var mycket klokt av Löfven att inte göra det.

Dumt av Trump att göra det. Men det förvånar väl ingen😂

Hur löd Trumps tal?
"Förbered er inte för en påverkad mattillgång! Spara inte pengar! Betta era liv eller ekonomi på att allt kommer att fortsätta som vanligt! Man borde alltid bara förbereda sig på det mest sannolika scenariot, inte mer!"

Förvånar mig inte heller om Trump i vanlig ordning också går emot vad deras myndigheter, forskare och rådgivare säger och vad de precis kom överens om tidigare samma dag.

Och nästa vecka Twittrar han ut:
"The losers who didn't prepare doesn't deserve food. Nobody knew logistics can be hard. And I'm the best logistic. They said it to me... And believe me — he is the most biggest explert ever...

I know him, and everybody keep asking me “Mr Trump President, how did you get so bestly in the world?“.

Was right so famous and nobody everybody bigly without any to far machine incredible talking but they are and me.
"

———

Varför det är bra att folk köper på sig mer mat förklarar jag här:
(FB) Varför preppar folk för Corona?
Och här:
(FB) Varför preppar folk för Corona?

Jag kan ju också påminna dig om att flera länder infört exportförbud. Och att över hälften av Sveriges mat är import.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-15 kl. 23:05.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Italien har extremt många dödsfall. Det förklaras med deras gamla befolkning. Världens femte äldsta.

Det låter fullt rimligt!

Men jag insåg precis en sak. Japan har världens äldsta befolkning.
Och deras dödlighet är sanslöst mycket lägre.

Hur?

Svetsade in folk i hemmen.
Citera
2020-03-15, 22:28
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tittar man på Agenda så inser man att Sveriges beredskap är obefintlig.

De diskuterar om att skilja ut patienter som man inte kommer ge vård. Vart togs allas lika värde tig värde vägen?

När C-19 klingat av kommer det bli en mycket infekterad svekdebatt. Vart tog mina skattepengar vägen.

Stämmer.

https://www.friatider.se/regeringen-lanserar-riktlinjer-vilka-som-ska-lamnas-att-do
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Italien har extremt många dödsfall. Det förklaras med deras gamla befolkning. Världens femte äldsta.

Det låter fullt rimligt!

Men jag insåg precis en sak. Japan har världens äldsta befolkning.
Och deras dödlighet är sanslöst mycket lägre.

Hur?

Kulturella skillnader kanske, man tar inte ens varandra i hand särskilt ofta i Japan. De bär mask till vardags och undviker ganska mycket närkontakt.
Citera
Medlem
Bäst är ju att få det nu så man blir garanterad hyfsad vård. Får man det i ett senare skede så kan ju vårdbiten bli lite komplicerad om man säger så
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Hähä klockrent!

Vart nyss på ica, såg att all toapapper var slut samt vissa varor.. Är glad för att man sakteligan började bunkra upp i början av januari, folk tyckt jag var löjlig men ni sitter dom där utan toapapper och man kan bara skratta åt, hämnden är ljuv.

Jag har 64 rullar som jag köpte i september. Åt oxfilé till middag med potatisgratäng. Det blir skönt att skita i morgon. Det är skillnad på att bunkra i panik och att alltid ha beredskap.

Förhoppningsvis får alla som behöver toalettpapper det med morgondagens leverans. Jag kan fortfarande inte se att det finns något positivt med bunkring i panik. Maten kommer att räcka.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-03-15 kl. 22:54.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Defatistisk hållning. Man har ju lyckats bra i Kina och Sydkorea. Med sådana som dig är slaget redan förlorat på förhand.

Det jag säger är fakta. Det går inte att stoppa smittan. Om det nu går, som du påstår. Hur går det till?
Citera
2020-03-15, 22:29
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Bäst är ju att få det nu så man blir garanterad hyfsad vård. Får man det i ett senare skede så kan ju vårdbiten bli lite komplicerad om man säger så
Exakt. Istället för att bunkra borde man vilja få corona nu när man kan få vård.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Har du sett gatubilder från Kina?

Ja? Men nu var frågan va du ska med munskydd till? För det skyddar inte mot Corona.

Så vad ska du med munskydd till?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Har du tänkt på att det kan ha tillkommit personer som behöver intensivvård.

Lär ju tillkomma ännu fler nu strax

Det tillkom naturligtvis inte 1 intensivvårdsfall så fort den ena har dött så att dessa har bytt varandra. Och sen skett ytterligare en gång till som en omedelbar avväxling.

Det är helt enkelt så att Sverige inte rapporterar intensivvårdsfallen korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in