2020-03-15, 21:35
Medlem
Siffran för allvarligt sjuka sjunker. Den är nu kring 7%

"Lustigt" nog så stiger siffran över antal döda VS friskförklarade och andelen döda är nu 8%.

Hur ska man tolka det?
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-15 kl. 21:37.
Citera
Medlem
Kattskos avatar
Har en liten fundering ang symptom, jag har de senaste 4 dagarna haft en lite kittlande känsla långt ner i halsen (typ vid nyckelbenen), sporadisk torrhosta (dock inga attacker utan enstaka hostningar) vilket inte är vanligt för mig. Känner mig frusen men har inte feber och har allmänt ont i kroppen.

Jag är inte orolig för smittan i sig, men undrar om detta kan tyda på att jag är i ett tidigt stadie av virusutbrott?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu måste du vakna lite! Sverige har tyvärr i princip slutat testa. Detta har varit känt och officiellt flera dagar.

Jag tycker det är upprörande att man i princip slutat testa i Sverige. Sydkorea masstestar och har varit extremt framgångsrika i att fördröja spridningen. Men det faktumet skiter man i Sverige.
Sverige testar inte mindre idag än vad man gjorde för en eller två veckor sedan. Skillnaden är att man fokuserar på riskgrupperna istället för hemvändande skidåkare.
Citera
2020-03-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazamaj
Det är för att folk inte har någon aning om vad AKUTsjukvård innebär. Söker man för myrkryp i benen eller en huvudvärk man haft I tre veckor så är det vårdcentralen och inte akuten man ska till. Folk har svårt att förstå det tyvärr..
Exakt...

Hursomhelst så kommer vårvekononi vara körd i botten snart. Då kanske vi inser att vi inte kan slösa på skattepengarna på det sätt vi tidigare gjort. Kan ju även vara bra att investera i vården så att det finns material för tillfällen som dessa. Känns ju inte jättetryggt att materialet är slut innan det ens kommit igång.
Suck!
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Siffran för allvarligt sjuka sjunker. Den är nu under 7.

"Lustigt" nog så stiger siffran över antal döda och är nu 8%.

Hur ska man tolka det?
Vilka siffror? Var?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vilka siffror? Var?
Ursäkta.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Insåg också att jag var otydlig. Pratar alltså om siffran mellan de som friskförklarats och dött, där andelen döda är 8%
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-15 kl. 21:40.
Citera
2020-03-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Hatkommentarerna kommer i så stora mängder att Helle Klein misstänker att de delvis är från botar som en del av en påverkanskampanj.

– Om det här bara handlar om ett uppskruvat läge eller om det är politiskt iscensatt för att passa på och undergräva förtroendet för myndigheter är svårt att veta säkert, säger hon.

Snart blockerar de väl internetsidor med påstått ryska botar osv.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Sverige testar inte mindre idag än vad man gjorde för en eller två veckor sedan. Skillnaden är att man fokuserar på riskgrupperna istället för hemvändande skidåkare.
Men tror du inte att man fokuserar på riskgrupperna i Sydkorea också!? Sverige måste testa mer så att självisolering blir effektiv och spridningen går långsammare.
Citera
Medlem
stolsittarens avatar
:Tegnell
- "Vi vet inte" .. "Vet inte" .. "Det vet vi inte"
Citera
2020-03-15, 21:38
Medlem
Det blev dålig stämning i Agenda nu. Tegnell körde över den unge Umeprofessorn som verkar väldigt vettig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Breaking ‼️‼️‼️

20:18

14 OUS-ANSATTE SMITTET

1081 ansatte ved Oslo universitetssykehus i karantene på grunn av enten nærkontakt med en coronasmittet eller reise i utlandet. 14 ansatte er så langt bekreftet coronasmittet, skriver OUS i en pressemelding.

– Det store antallet ansatte som er smittet eller i karantene utgjør en stor utfordring for driften av sykehuset og vår evne til å yte forsvarlig helsehjelp, sier administrerende direktør Bjørn Atle Bjørnbeth i pressemeldingen.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e6e7f908beb03001134adc8?utm_source=vgfront&utm_co ntent=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhet sdogne

Breaking ‼️‼️‼️

Vad är det som är BREAKING? Att 1000 pers eventuellt fått en influensa? Kanske 1 eller 2 som kommer fara illa. Fan vad alla överdriver.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Gärna. Jag är för.
Skrev tidigare att någon utländsk makt borde komma och ta över.
Vi styrs av dårar.

Ja det bästa vore nog om Kina kom in och avsatte våran regering och styde upp det här landet. Eller Ryssland. De vet hur man handskas med sådana här situationer bättre än pellejöns och kompany som sitter här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in