Citat:
Ursprungligen postat av
.-fuckYUO-.
Din kritik av beviset är ett argumentationsfel.
Istället för att prata om beviset så pratar du om vem som presenterat beviset. Så din invändning är ogiltig, jag får betrakta detta som att du inte har någon egentlig invändning.
Du har en video på en lägenhetsdörr som hålls igen för någon på andra sidan som bankar på dörren och skriker, samtidigt som den svetsas igen. Vad du tycker om YouTube-kanalen är helt irrelevant.
Dessutom så ställer jag mig såhär till argumentet "
X ogillar Y, alltså går det inte att lita på X":
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Ja... Kina är väl knappast främmande för kränkningar av de mänskliga rättigheterna?
En skakig mobilfilm är inte bevis, är allt jag säger. Och källkritik är knappast ett argumentationsfel. Du vet inget om kontexten kring det som filmats. Och att det presenteras av någon med en uppenbar agenda måste man väl ändå kunna notera och ifrågasätta? Skulle det börja poppa upp solida bevis från objektiva källor att detta har hänt så kommer jag vara mer benägen att tro på det.
Jag argumenterar inte emot nödvändigtvis, men jag anser inte att det finns bevis för att säkerställa att folk verkligen har svetsats in i sina lägenheter. Om det har hänt är det såklart katastrofalt. Har inte mycket mer att säga om ämnet.