2020-03-15, 20:21
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vilka data är felaktiga?
Säg gärna det innan du påstår det är skrräp.

Att 40% under 50 skulle kräva intensivvård. 99. 9% under 50år får på sin höjd stegring påstår jag. Sluta tramsa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khidr
Intressant att ca tre miljoner i Sverige är redan smittade med lätta symptom. Jag är väldigt snorig, snuvig , jag kanske har viruset redan.

A.T uttalar sig på ett sätt som gör att han kan feltolkas. Mycket olyckligt i den situation som vi befinner oss i just nu. Han spär omedvetet på oron hos befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har du ingen över 60 som du inte gärna vill se dö? Håll käft i så fall om dödlighet.

Därför extrem viktigt att sätta pensionärer i strikt karantän. Om man ska vara krass tillför dem inte samhället någon. I situationen vi har nu kan de bara skapa problem för sig själva och samhället. Alla sjukhusresurser ska gå till dem yngre, tyvärr.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Det är ju inte bra. 30% nedgång på bostadsmarknaden?

Nej riktig positiva nyheter. Hoppas på en ännu större nedgång. Fullt möjligt.
Citera
2020-03-15, 20:22
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Stäng gränsen Alla i karantän 6 veckor ??

Kommer inte hända, så sluta spamma samma sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är så oerhört tydligt att gränserna inte får stängas officiellt. Det får nämligen inte gå till historien att gränserna stängdes av den här regeringen. De kommer göra precis allt för att det inte ska bli så. Även vid framtida larm om att viruset kan ha muterat eller att ett nytt fladdermusvirus upptäckts. Inte då heller.

De behöver nog inte vara orolig för vad den här regeringen kommer bli ihågkommen för, man tror att det är en pilot för manuset till Idiotrepubliken 2.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Din kritik av beviset är ett argumentationsfel.

Istället för att prata om beviset så pratar du om vem som presenterat beviset. Så din invändning är ogiltig, jag får betrakta detta som att du inte har någon egentlig invändning.

Du har en video på en lägenhetsdörr som hålls igen för någon på andra sidan som bankar på dörren och skriker, samtidigt som den svetsas igen. Vad du tycker om YouTube-kanalen är helt irrelevant.

Dessutom så ställer jag mig såhär till argumentet "X ogillar Y, alltså går det inte att lita på X":

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Ja... Kina är väl knappast främmande för kränkningar av de mänskliga rättigheterna?

En skakig mobilfilm är inte bevis, är allt jag säger. Och källkritik är knappast ett argumentationsfel. Du vet inget om kontexten kring det som filmats. Och att det presenteras av någon med en uppenbar agenda måste man väl ändå kunna notera och ifrågasätta? Skulle det börja poppa upp solida bevis från objektiva källor att detta har hänt så kommer jag vara mer benägen att tro på det.

Jag argumenterar inte emot nödvändigtvis, men jag anser inte att det finns bevis för att säkerställa att folk verkligen har svetsats in i sina lägenheter. Om det har hänt är det såklart katastrofalt. Har inte mycket mer att säga om ämnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khidr
Intressant att ca tre miljoner i Sverige är redan smittade med lätta symptom. Jag är väldigt snorig, snuvig , jag kanske har viruset redan.
Han menar naturligtvis att miljoner svenskar har liknande symtom som kan bero på vad som helst. Hösnuva, förkylning, säsongsinfluensa, kikhosta, corona...
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
632 dödsfall!?!
25.000 människor dör DAGLIGEN i cancer!
Coronaviruset är en piss i havet av risker och dödshot vi lever under.

Sluta med fantasier och skrämselpropaganda tack.
Alla som vill kan säkert goola upp siffror för andra sjukdomar och olycker om man vill, det gör inte covid-19 mer eller mindre allvarligt. Det hör liksom inte till vanligheterna att ett nytt coronavirus sprids som en pandemi över världen. Vi vet ännu inte hur det här slutar. Lite ödmjukhet inför situationen kan vara på sin plats, och inte bara vifta bort det med relativiseringar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hon är frisk från covid-19: ”Jag smög ut när grannarna inte var i trappan”
Från livsfarligt smittad till kvinna med en superkraft – Eva Holm friskförklarades från covid-19 i lördags. Nu vill hon ha nytta av sin immunitet.

https://www.hd.se/2020-03-15/hon-ar-frisk-fran-covid-19-jag-smog-ut-nar-grannarna-inte

Så med andra ord har hon varit ute bland folk när hon satt i hemkarantän? Fyfan isåfall, det kallas för hemkarantän av en anledning.

Så det är fastställt att man blir immun? Fast frågan är bara hur länge det håller? Jag förstår verkligheten inte det här snacket. Eller är det bara hon själv som dragit slutsatsen att hon är immun och en superkvinna?
Citera
2020-03-15, 20:23
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Det dör inte 368 personer per dygn. Det har dött 368 personer inom loppet av ett dygn.

Förstår inte hur du resonerar egentligen?
Ponera att dödsantalet per dag fortsätter att stiga, då kommer genomsnittet per dag ändå snart vara ca 350-400 per dag; förstår om du har svårt att ta till dig sådana möjliga fakta om det fortsätter i den här takten.
Citera
2020-03-15, 20:23
Medlem
https://www.expressen.se/gt/just-nu-karantan-pa-aldreboende-en-smittad/

En smittad på äldreboende.!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in