2020-03-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Se det som en hushållskarantän, antagligen är de smittade också. (det är själva poängen med karantän, ta de som kanske kan vara smittade och lås in dem)

Hushållskarantän? Du menar att inte bara den sjuke utan alla i hushållet sätts i ca 14 dagars karantän? I min familj skulle det vara en dödligare kombo att hålla alla familjemedlemmar instängda tillsammans i 14 dagar, än om alla fick corona....klarar knappt 14 minuter utan gräl.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Den största idioten av alla är dock Anders Tegnell. En socialdemokratisk byråkrat som har hamnat på helt fel plats i livet och som är orsaken till att folk blir panikslagna.

Tror verkligen inte han tillhör SAP, han utnämndes till statsepidemiolog under regeringen Reinfeldt 2013.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Tegnell
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
632 dödsfall!?!
25.000 människor dör DAGLIGEN i cancer!
Coronaviruset är en piss i havet av risker och dödshot vi lever under.

Sluta med fantasier och skrämselpropaganda tack.

Precis, det dör mellan 170000 och 180000 varje dygn i världen. 632 i civid-19 är som en fis i rymden om man ser till själva dödssiffran.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jo men blir en frisk borde fler bli det med tanke på att inte alla är allvarligt sjuka. Nu när jag tänker efter kanske dom inte vill slösa tester på människor som de vet har corona men som inte är allvarligt sjuka och ändå sitter isolerade hemma.

Nej precis de kommer inte att testa människor som vårdar sig själva hemma, det vet jag eftersom en inom bekantskapskretsen är hemma i självkarantän. Hon fick inga direktiv att testa sig sen utan vänta med att gå ut tills hon varit symptomfri i 2 dygn.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Kan du länka din cancer-statistik?

https://ourworldindata.org/causes-of-death
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Italien har nog flera miljoner som är infekterade av viruset, tror ni inte det?

Jag önskar det, men tror inte det. Oavsett hur tillväxtkurvan ser ut, så kan det omöjligt vara plötsligt en miljon sjuka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Studien är inte relevant för Europa. Det har visat sig att Europa och Sydkorea har VÄSENTLIGT lägre dödlighet bland yngre än Kina. Alltså under 65 år. Det kan mycket väl bero på att Kinas luft är katastrofal och kineser har dåliga luftvägar.
Denna artikel säger att förhållanden är samma i Holland.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/40-a-50-nederlandse-coronapatienten-op-intensive-cares-meer-dan-de-helft-is-onder-de-vijftig~a058aad 2/
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Sydkorea kan omöjligt testa alla med förkylningssymptom, det skulle röra sig runt 3-6 miljoner människor. Däremot har den kyrkliga sekt som de följt cirka 200 000 medlemmar och lägg därtill sedan de smittades kontakter. Oavsett imponerade att de testat så många.

Har du någonsin varit förkyld och haft svårt att andas men som du säger Sydkorea imponerar.
Citera
2020-03-15, 20:20
Medlem
eternussermos avatar
Death rate fortfarande på 44% i Italien, skulle det inte gå ner nu?
Citera
2020-03-15, 20:20
Medlem
den coronakartan där det uppdateras hur många smittade det är i landet är det bara dem som är inlagda på sjukhuset eller hur funkar det nu? Eller så är det resultat av alla testerna som ramlar in successivt innan dom gick ut med att dom skulle sluta testa. Vet inte hur jag ska tolka den kartan.
Citera
2020-03-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Vi testar bara folk som ligger inne på sjukhus jämfört med andra länder som testar alla därav är vår statistik inte komplett eller trovärdig.

Mörkertal finns garanterat i alla länder.
Citera
2020-03-15, 20:21
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
det blir så där när flickorna får bestämma

mannerheim hade nog tagit i ordentligt?

Nä jag tror tvärtom. Det är de som gärna kallar andra flickor som håller på att skita på sig av rädsla nu och ropar efter desperata åtgärder som i de flesta fall är helt verkningslösa. Jösses livet kan vi alla förlora närsomhelst utan att vi kan göra ett skit åt det, på de mest skilda sätt och med eller utan ett coronavirus som härjar. Det är bara att inse att vi är dödliga och hursomhelst inte kommer att leva i evighet. När det gäller coronan så skydda riskgrupperna och sätt in resurserna där de verkligen behövs. Mina gamla föräldrar ska t.ex. inte behöva åka och handla själva om läget förvärras. Det samma gäller äldre grannar. Jag kan handla åt dem alla så de slipper utsätta sig för skiten. Så det bästa man kan göra om läget försämras är att hjälpa mer utsatta människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in