Aha, då kan vi ju nästan utesluta de två tjejerna som bor i huset. I Aftobladet stod det att det pågått "någon sorts fest" i lägenheten. Loefler bor ensam men hade väl ett gäng där. Hjärtstopp sägs det... även om jag skulle läsa det överdos. Tjejen kan komma varifrån som helst.
Han är filmare, "Svensk näringsgrensindelning SNI
59110 - Produktion av film, video och TV-program
59120 - Efterproduktion av film, video och TV-program
Verksamhetsbeskrivning
Min verksamhet kommer att gå ut på att jag i egenskap av producent, skribent och regissör både egenhändigt kan producera filmer av olika slag åt kunder men även anlitas i specifika roller på diverse typer av produktioner. Sedan kommer jag även att erbjuda efterproduktion för de som själva har spelat in material men vill ha ett mer professionellt avslut på sitt projekt."
Hjärtstopp tycker jag som sagt luktar OD. Är ju oavsett verkligen inte säkert att han gjort något alls mer än kanske brukat narkotika med sin vän (tjejen) som tyvärr råkade stryka med. Men jag spekulerar ju bara. Lär väl komma ut något mer snart kanske. Tragiskt iaf.
”Mannen är misstänkt för mord.
– Det beror på förhållandena på platsen, där bildade sig polisbefälet en uppfattning.
Ola Österling vill understryka att det finns ”flera oklara parametrar” som nu håller på att sammanställas i ärendet, men vill inte gå in på vad det rör sig om. ”
Vad kan det vara för förhållanden som talar för ett mord, spontant?
”Mannen är misstänkt för mord.
– Det beror på förhållandena på platsen, där bildade sig polisbefälet en uppfattning.
Ola Österling vill understryka att det finns ”flera oklara parametrar” som nu håller på att sammanställas i ärendet, men vill inte gå in på vad det rör sig om. ”
Vad kan det vara för förhållanden som talar för ett mord, spontant?
Mordvapen, strypmärken, ovanliga kroppsskador mm mm.
Oklara parametrar kan t ex vara om det funnits fler personer än två i lägenheten.
Hjärtstopp tycker jag som sagt luktar OD. Är ju oavsett verkligen inte säkert att han gjort något alls mer än kanske brukat narkotika med sin vän (tjejen) som tyvärr råkade stryka med. Men jag spekulerar ju bara. Lär väl komma ut något mer snart kanske. Tragiskt iaf.
Jag funderade på om festen som pågått i lägenheten och att lägenhetsägaren gick o la sig tidigt eller rent av somnade. Sen vaknade han och såg tjejen livlös.. och ringde då ambulans o polisen. Tragiskt hur om helst.