Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Detta - att även unga, tidigare friska människor - kan få fruktansvärda lunginflammationer, borde myndigheterna gå ut med. För nu tror ungdomar att de är odödliga, och springer runt och träffas på fik och klubbar och fester som vanligt. Man måste se till att de också blir rädda, så att de isolerar sig när det är möjligt för dem.
Statsmedia är extremt noggrann i att inte rapportera om det.
Sverige är ett så skadat land, att man måste ta del av utlandets medier/röster och inhemska alternativa medier för att bilda sig en mer heltäckande uppfattning om viruset. Jag skiter totalt i vad etablissemanget säger, de ljuger om allt för att suga skatt, bedriva "godhet" och dölja hur viktiga samhällsskydd har monterats ner för satsningen på och prioriteringen om massinvandring och mångkultur.
De vill inte ens svara på hur många respiratorer det finns i Sverige. Samtidigt har de en strategi om att smitta oss utan någon som helst vetskap om det är effektivt eller förklara varför äldre ska offras (jag vill inte att min mamma ska dö för att några fula, yngre niggers/blattar ska leva).
Allas lika värde. Jävla hycklare, förljugna as och propagandaorgan.
HAT och FÖRAKT, är det enda jag känner för dem.
Denna text är läsvärd:
https://www.friatider.se/politisk-korrekthet-bakom-sveriges-coronakaos
Citat:
Den svenska politiskt korrekta mentaliteten, med sin politisering av försiktighet, kan förklara den exceptionellt tafatta responsen på coronautbrottet i vårt land. Situationen förvärras av att ett betydande antal människor i Sverige identifierar sig med och litar på etablerade politiker och experter. För många är den infantila tilltron till etablissemanget rent av en central del av deras livslögn, skriver Joakim Andersen.