2020-03-15, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag tror snarare att gårdagens siffra var missvisande, i underkant, det var ju ändå lördag igår.
Man får ta medelvärdet: (175 + 368)/2=271

Så jag är lite mer optimistisk.

Vitruvianskemannen var inne på samma spår igår. Då hoppades jag att han hade fel, idag hoppas jag att han hade rätt.
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbaghandle
Nu sitter hon och harklar sig med tillstrypt röst.

Edit: Det var utanför bild båda (alla tre?) gångerna hon hostade, så vi såg inte ifall det var i armveck, händer eller ut i luften!

Ja men de var nog mer än tre gånger hon hosta.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
NK var mer eller mindre folktomt för ett par dagar sedan när jag var där. En vän skickade bilder från Mall of Scandinavia, tomt på människor i princip. Det är även extremt luftigt i många tunnelbanestationer, t.ex Slussen som normalt sett är packad.

Att livet skulle vara som vanligt är en sanning med modifikation.

Jag är glad för det. Se mitt tidigare svar till en annan forummedlem.
Citera
2020-03-15, 18:29
Medlem
Jag minns för nån vecka sen att höjdade i Kina respektive Italien hade haft ett samtal om att Kina skulle hjälpa Italien med mannar, skyddsutrustning och annat. Vad hände med det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Åh ja jävlar 368 dödsfall i Italien bara idag. Jisses.

Italien går nog om kina ska ni se. Vi andra ligger ett par veckor efter.
Just nu Kina-Italien 3199-1809.
Senast redigerad av Oldisch 2020-03-15 kl. 18:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Har ni glömt att norra Italien har Europas äldsta befolkning?

Dessutom vet ni inte hur länge dessa patienter har vårdats. Det blev kaos för några veckor sen i Italien och dessa kanske alla blev sjuka samtidigt när kaoset utbröt.

Tänk också på att Italien fick sämsta tänkbara start på det här viruset. Sverige har (peppar peppar) fått en bättre start om man ser till antal döda, men det kan givetvis snabbt förändras.
Det ser ut som om utvecklingen i Italien är vad man ska förvänta sig.
Titta på kurvorna.
https://www.reddit.com/r/Coronavirus/comments/fiq803/confirmed_cases_14mar2020_in_terms_of_days_behind/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
Medlem
mind_crazys avatar
Citat:

Dessutom vet ni inte hur länge dessa patienter har vårdats. Det blev kaos för några veckor sen i Italien och dessa kanske alla blev sjuka samtidigt när kaoset utbröt.

Tänk också på att Italien fick sämsta tänkbara start på det här viruset. Sverige har (peppar peppar) fått en bättre start om man ser till antal döda, men det kan givetvis snabbt förändras.

Och glöm inte att de äldre i Italien har en helt annorlunda socialstruktur än våra äldre här i Sverige. Dem är mer sociala, umgås på caféer osv.
Det har ju självklart en stor påverkan, kombinerat med det du skrev.
Citera
Avslutad
Hon som höll i livesändningen på svt när löfven höll sitt tal idag började hosta utav bara helvete i slutet på sändningen, 3 kraftiga hostattacker, kameramannen riktade bort kameran
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Danmark har ju stängt sin gräns, så Tyskland behöver inte anstränga sig och stänga sin danska gräns.

Var och veckohandlade idag och märkte att det färska köttet, toalettpappret, handtvålen och basvarorna som pasta och ris var nästan eller helt slut.

Nej, Danmark har bara stängt gränsen för inpasserande, inte för utpasserande. De är nog bara glada att slippa ge vård till tyska turister exempelvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Har någon förklarat varför det inte har någon effekt?

Här har du en bra och begriplig förklaring.

(Nej det är ingen betalartikel, bara att klicka in)

https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/?fbclid=IwAR0yEIOYqI5hClnd5fydeLo4QiEZ6VmFBrNtQmTA UnyoSn7tDx2HfU5h37s
Citera
2020-03-15, 18:30
Medlem
Hur ser det ut hos er nu menar jag era orter? Här jag bor det är en liten ort utanför Lund och jag märker inte någon skillnad för det är alltid dött här i alla årstider. Jag tror sthlm kommer drabbas hårdast och sedan Göteborg. Vi bönder kommer nog klara oss lite bättre än storstäderna. Om inte alla 30tusen invånare drabbas i staden jag bor i😁
Citera
2020-03-15, 18:30
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:

https://www.prb.org/which-country-has-the-oldest-population/

Här är en lista. Vi kommer på plats 8 i världen! Italien har en procentandel över 65 år på 22.4%, vi på 19.6%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in