2020-03-15, 18:23
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Raset på börsen imorgon kommer att sätta nya ramar för hur stor en nedgång kan vara på en dag.

Tur att jag då är en sedvanlig fattig jävel som inte har några aktier ens att rasa då ... och om jag ska vara elak så tycker jag inte synd om dom som förlorar pengar heller; jävla monopol pengar det där me thinx.
Citera
Medlem
sannes avatar
Det är ångestframkallande att lyssna på våra ledare. Osäkerheten skär in i märgen.

Som någon sa, vi får se hur börsen reagerar? Kanske inte kan ha samhällen som bara baseras på konsumtion.

Hjulen ska rulla
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Uppdaterad efter bra feedback från andra Flashbackers ;-)

Tegnells plan. Även kallat Jim Jones strategin

I stora drag så är det här hans "gameplan"

- Lugna folket genom att bagatellisera Corona. Tex intervjua smittade som har extrem lätt sjukdom så folk tror det bara är en liten förkylning

- Få upp tempot på smittan genom att uppmuntra folk att resa o leva som vanligt.

- Sprida ut att SD mobbar Tegnell så att hela PK Sverige ser det som en skyldighet att stödja Tegnell för att motverka SD. Alla PK trogna är ute o försvarar "jim Jones " strategin på social media

- Påstå att vi gör det här för att skydda svaga grupper i samhället så det är en god gärning. I själva verkar ser vi i Italien att det inte går att skydda svaga utan de dör som flugor.

- Spela ner antalet döda scenariot. Läst så låga siffror som 500 i MSM

- Hatkampanja mot Kina för att ingen ska påpeka att Kina lyckades jättebra o sparat otroligt många liv

- Friends "Jonetown" Arena. Många hostade friskt efter att ha varit på Mellon så lyckat event enligt Tegnell. Synd bara han inte lyckades fixa fler sådana.

- Dra in genusperspektivet! Brott mot feminismens grundidéer att jobba hemifrån då det är mest medelålders vita män som kan göra det.

- Håll skolor o dagis öppna då barn sprider smittan utan att få symptom. Lättare att få igång smittspridningen inom familjer då

- Bunkra inte skyddsutrustning till vården. Sjukhus är bra ställen att sprida smitta på.
A+
Cynisk men inte orimlig tolkning av smittskyddsarbetet. Mer sanning i sammanfattningen än vad som är bekvämt att erkänna.
Citera
Medlem
okok1s avatar
"Oppositionen" är fortfarande lika värdelös som regeringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Varför rapporterar inte medierna ex. DN/Aftonbladet om vad som sker i Italien? Bör väl vara viktigt för allmänheten att veta. Är de rädda för att vara transparenta? Över 350 döda. Jävla skittidningar.

Åh ja jävlar 368 dödsfall i Italien bara idag. Jisses.
Citera
2020-03-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Ja ni sitter en liten grupp här på flashback och intalar er själva detta.

Om ni representant 99,5% varför hör man aldrig er utanför flashback? Du vet i den där verkliga världen du hamnar i när du går utanför dörren och träffar arbetskamrater, vänner, familj mm?

Det säger väl en del om de du umgås med. De jag umgås med tycker att Tegnell är sinnesrubbad, statsministern en mespropp utan dess lika. Vi kommer snart att ha samma kris som Italien. Det kunde ha undvikits med intelligens och beslutsamhet.
Citera
Medlem
Vi har över 2 miljoner invånare över 65 år, en halv miljon diabetiker, kanske en halv miljon med andra "bakomliggande" sjukdomar.
1,5 miljon jobbar i offentlig sektor. Är alla dessa jobb samhällskritiska??

Vad är annars samhällskritiska funktioner? Sjukvård förstår jag. Äldrevård? Skolpersonal? Väghållning? Transportföretag? El, vatten och avfallshantering? Mobiloperatörer? Massmedia? Brandkår, polis. Rörmokare? Avloppsjour? Toapapperstillverkare? Kyrkopersonal? Hjälporganisationer? Busschaufförer? Kriminalvård?Handelsanställda? Läkemedelsföretag? Politiker??

Många man inte får besöka och ska skydda!

Men privatanställda tjänstemän, viss del av servicesektorn, skolbarn, studenter och arbetslösa kan väl klumpa ihop sig i grupper om 500 för att undvika kontakt med den andra hälften av befolkningen? Eller ännu hellre träffas på Friends Arena så vi får vi lite fart på det???

Hur var det förresten med att alla har rätt till samma vård?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ja, varför stänger inte Sverige sina gränser? Antagligen på grund av att vi inte har resursbrist samt att det är så många "så kallade svenskar", som måste få besök av sina släktingar från världen över.

Glöm inte bort den oumbärliga vårdturismnäringen. Hur skulle vi klara oss utan den
Citera
Medlem
awoke11s avatar
368 döda idag i Italien, vi närmar oss 500 PER DAG. ”Just the flu”
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Detta hade ju varit en väldigt klok åtgärd, då hade man antagligen fått samma siffror på smittade barn som i Kina som hade stängt skolorna för deras nyårsfirande. Viruset hann aldrig få fart bland barnen på grund av det. Detta har AT tolkat som att barn inte smittar eller insjuknar...

Roligt med de svenska experterna som hävdar att svenska barn inte kan bli sjuka eller att smitta vidare, samtidigt som ett skäl till att hålla skolorna öppna är för att far- och morföräldrar inte skall bli smittade i hemmen då de tvingas ta hand om sina barnbarn.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag tror snarare att gårdagens siffra var missvisande, i underkant, det var ju ändå lördag igår.
Man får ta medelvärdet: (175 + 368)/2=271

Så jag är lite mer optimistisk.

Ja jag med. Man måste ju tänka så. Tyvärr får Italien betala priset för vår prevention eller inte prevention.
Citera
2020-03-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Det slog mig att det är viktigt att skölja apelsiner ordentligt även om man skalar dem.
Det lär vara svårt att skala dem utan att fingrar eller utsidan av skalet kommer i kontakt med frukten innanför skalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in