2020-03-11, 17:20
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
De grasserar ju förkylningar och influensa också. Och man kan sjukskriva sig 1 vecka utan ringa 1177 eller vårdcentralen. Merparten av oss måste låta bli att belasta vården i onödan.

Problemet är vad man gör vecka 2? Då krävs sjukintyg för att stanna hemma från jobbet. Om jag har haft feber och hosta så bör jag stanna hemma vecka 2 i fall det skulle vara Corona. Och kanske vecka 3 också? Hur löser man det här smidigast? Det är ju inte möjligt att testa alla och läkarna har ju annat att göra än att skriva sjukintyg dagarna i ända.

Hmmm bra fråga. Här får man nog hoppas att man har ett samtal med sin arbetsgivaren och kan fundera ut en strategi och klura hur man kan jobba säkrast...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Varje år dör mellan 500-1000 svenskar av influensasjukdomar. Under svininfluensan var det dock bara 26 st av dem som bekräftades vara smittade av just H1N1 i Sverige mellan 2009-2010.

Globalt sett var det mellan 150 000 till 575 000 människor som dog under pandemin. Man uppskattar också att 11-21 procent av jordens dåvarande befolkning blev smittad av H1N1.

Källa: Wikipedia.

TACKAR!
Citera
Medlem
Sdhatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGustan
Men snälla vad är du för hypokondriker. Du arbetar inte inom vården och har ingen kunskap om människokroppen uppenbarligen.

För det första: personer som är symtomfria smittar INTE.

För det andra: majoriteten av de som har dött är äldre, ofta multisjuka, alternativt inte så gamla men med underliggande sjukdom.

Kan folk chilla 2 hekto, tack. Det är en influensa och inget annat.

Ja folk verkar tro vi kommer dö som flugor😀😀
Dom som dött hitintills hade säkert dött av vilken flunsa som helst.
Sluta var så nervösa o gå på all propaganda
Citera
2020-03-11, 17:21
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
HAHA det är ju Kjell Mo!
Vilket scoop. Han har ju bara suttit i tv i en vecka. Men är det bekräftat att detta handlar om honom?
Citera
Medlem
Har vi inhemsk smittspridning?
Folkhälsomyndigheterna ser fortfarande inga indikationer på det.

Någon som kan förklara Skånes 10-faldiga ökning från 3 fall igår till dagens 35?
Alla dessa ska vara importerade.

Det är svårt för utomstående att fatta sig en uppfattning, och imorgon kommer Stockholm testa på annat sätt.

Jag tror att det finns ett stort mörktal.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werner3
En bekant landade just på Arlanda från Italien, ingen kontroll alls på hela resan.
Hur kan inte passagerarna testas....

Testkitten är slut och alla har gett upp
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Var det oväntat? Flera hundratusen till kommer dö.
Följer det dödstalen och den förväntade spridningen ligger det på ca 50-100 000. Illa nog iof
Citera
Medlem
bithaxs avatar
Varför sprider myndigheterna desinformation om att masker inte skulle hjälpa mot influensavirus? Detta är redan motbevisat i kliniska studier.

Det är klart att ju bättre mask man har desto bättre skydd för bäraren, samt att övrig hygien är minst lika viktigt. Men jag fattar inte varför man bedriver denna desinformationskampanj. Dessutom så är det ju så att masker kan förhindra smitta att spridas från personer som är sjuka och bär dem (men kanske ännu inte vet att de är sjuka). Så borde man inte uppmuntra att folk bära masker?

https://www.imperial.ac.uk/news/55374/face-mask-prevent-getting-only-wear/
Citat:
We estimate that the reduction in risk of catching a respiratory infection for an adult caring for a sick child, when they adhere to mask use, is between sixty and eighty per cent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Om man bortser från febern, så är det min vardag...
Det er veldig trist. Finnes det ingen medisiner som tar bort de plagene?
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Läste översatt från Nordkoreas nyheter att great supreme leader has invented a vaccine for the people thanks to his immunity to the disease.

DET kan jag tro på! Jag visste väl att gamle Kim skulle fixa det och att han var immun dessutom.
Citera
Medlem
Vad är det för fel på folk.

Folk skrattar och tar bilder när jag är ute med min halvmask o skyddsglasögon.
Jag gör det av främst egoistiska skäl men också empatiska. För alla äldre o sjuka i samhället.

Knepigt beteende
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har du link til artikkel om dette?

Om något låter för bra för att vara sant - så är det inte sant! Varför skulle NordKorea lyckas med en sak som detta? Om de nu har lyckats framställa ett vaccin så kommer de i så fall att vilja ha en väldigt massa pengar och eftergifter för att släppa receptet för detta vaccin.

Om man nu skall vara lite konspirationsdrabbad skulle man i så fall kunna tänka sig att Nordkorea i så fall skapade COVID-19 och naturligtvis samtidigt skapade ett vaccin. Utsläppet av detta skedde i Wuhan eftersom Kinas biolabb låg där.
Anledning av att skapa och släppa ut viruset är för att hämnas på världen och speciellt SydKorea och USA. Syftet skulle även vara att skapa ekonomiskt kaos och få tillgång till västvärldens resurser......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in