2020-03-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
SAS permitterar 10 000 personer. Fattar alla pajasar nu att botten är lååååångt ifrån nådd än.

Tillfälligt ja...
Citera
2020-03-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.showalter
Syftar på att de kommer sitta med sina avanza-appar och liknande och "träjda".

Aha!!

Ja, det är kanske Avanza man skall köpa.
Citera
2020-03-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Tillfälligt ja...
Ja som jag skrev, permitteringar.
Eller vad menar du?
Citera
2020-03-15, 18:10
Medlem
Citat:
Eller vad menar du?

Det blir så lätt missförstånd.
Citera
2020-03-15, 18:10
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Eller vad menar du?

Han försökte vara smart men lyckades bara vara meningslös och dryg. Återgå.
Citera
2020-03-15, 18:13
Medlem
Någon som vågar köpa lite SAS imorgon? Kommer ju totalrasa men bolaget borde ha okej framtidsutsikter ?
Citera
2020-03-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Någon som vågar köpa lite SAS imorgon? Kommer ju totalrasa men bolaget borde ha okej framtidsutsikter ?
Måste höja ett varningens finger, här finns reell risk att du förlorar alla pengar vid eventuell konkurs.

Flygbolag kommer gå omkull, så enkelt är det.

Köpte själv norwegien, oroligt dumt. Men drogs med trots bättre vetande. Lyckades dock kliva av med en ytterst liten förlust. Ska mycket till jag hoppar på flygbolag igen.
Senast redigerad av Bavertass 2020-03-15 kl. 18:25.
Citera
2020-03-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Som det ser ut nu är ju allt annat än en rejäl nedgång även imorron helt ologisk.

Men din lilla pajas det pekar just nu att börsen kommer öppna omkring 3-5 % upp imorgon. Skrämmande o läsa hur jävla dålig koll de flesta har på börsen men det är era pengar jag tar hand om i slutändan så jag är tacksam egentligen.

Börsen kommer att vända upp nu med alla resurser som tagits in. Det är i alla fall slut på de stora nedgångsdagarna (allt mellan 3-10% per dag). Det blir en fin vecka som kommer. Omkring 15% uppgång
Citera
2020-03-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Berodde Rysslands fejd med Saudi om oljan på Corona?
Oavsett vilket, 368 döda i Italien på ett dygn och SAS sparkar 90% av personalen
Jag avvaktar. Det är en bit kvar till botten.
Citera
2020-03-15, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av porrskadadihuve
Men din lilla pajas det pekar just nu att börsen kommer öppna omkring 3-5 % upp imorgon. Skrämmande o läsa hur jävla dålig koll de flesta har på börsen men det är era pengar jag tar hand om i slutändan så jag är tacksam egentligen.

Börsen kommer att vända upp nu med alla resurser som tagits in. Det är i alla fall slut på de stora nedgångsdagarna (allt mellan 3-10% per dag). Det blir en fin vecka som kommer. Omkring 15% uppgång
hmmm ... det pekar snare mot att börsen, om den ens öppnar, öppnar -tvåsiffrigt.

.
Citera
2020-03-15, 18:48
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Tips från coachen.

Ingen kan säga när marknaden vänder, men vi vet att corona är ett tag från vara över så de kommer fortsätta dippa ett tag till.

Så fort saker stabiliseras, smittor per dag minskar.

Då jävlar, kör vi.

Skulle säga 2-4 veckor till kanske.

Vad baserar du det på? Vi är ca 2 veckor efter Italien. Det kommer eskalera rejält i Sverige, tyvärr. Italien 369 döda det senaste dygnet
Citera
2020-03-15, 18:50
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Måste höja ett varningens finger, här finns reell risk att du förlorar alla pengar vid eventuell konkurs.

Flygbolag kommer gå omkull, så enkelt är det.

Köpte själv norwegien, oroligt dumt. Men drogs med trots bättre vetande. Lyckades dock kliva av med en ytterst liten förlust. Ska mycket till jag hoppar på flygbolag igen.

Men nu pratar vi SAS, statligt ägande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in