2020-03-15, 18:04
Medlem
Hur ser det ut angående sportevenemang i nedre divisioner? Hålls det som vanligt eller är det också inställt? Eller hur är det med aktiviteterna för pojk- och flicklagen?
Citera
2020-03-15, 18:05
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Varför lägger regeringen 75 miljoner kronor på att informera? Luktar unket här.
Ja, jag reagerade också på det här!

Att informera! Har de inte betalt för det redan? Bisarrt minst sagt!
Citera
2020-03-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Japp, har en fråga.

Förklara gärna vad du egentligen menar rent konkret?
Hänvisa gärna också till forskning och källa tack

Vad jag menar rent konkret är att ni foliehattar slänger ur er siffror och påstående baserat på källor som inte alls är speciellt trovärdiga källor. Jag, personligen, står inte i något av lägren utan ser bara helst att just de som slänger ur sig saker, inte bör göra det. Förstår du mig nu? är jag tillräckligt konkret? Eller ska jag ringa upp dig på videosamtal och teckentolka det för dig?
Citera
2020-03-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Att stänga skolorna har jag propagerat för länge. Det borde vara en av de åtgärder som är självklart att vidta redan i inledningsskedet.
Inte om strategin är att smitta barnen.
Då är det fullt OK i Sverige att göra det genom att helt utan moraliska betänkligheter stå och ljuga om att barn varken blir sjuka eller smittar.
Citera
Medlem
Tro mig, skolorna kommer att stängas här också. Det ska bara dö några till.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
NEWS! USA skall använda hela militärens kapacitet i logistik, personal och material för att bygga upp sjukvårdskapaciteten i rekordfart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Staten öser skattepengar över banker och giriga storföretag samtidigt som vårdpersonal får sitta och göra egna ansiktsskydd.

Cororna är den perfekta ursäkten för att pirata skattebetalarna på pengar , under redan faktionell banking och minus räntor och funkar in te det se tilll att bakerna får 100%bail in som staten nu
gjort, ta ut dina stålar från skurk bankerna, köp realt värde.
Citera
2020-03-15, 18:07
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Om det finns något positict med det här så är det kanske att vården kommer att ha högre prio i framtiden och att de belönas därefter.

Efter att ha sett en hel del klipp från Wuhan så känns det som man skulle vilja vara i frontlinjen på en ICU och göra skillnad på riktigt.

Annars kan man bli politiker och prata om att tvätta händerna.

Alla politiker borde få gå några arbetspass på akuten och se hur "lätt" det är att hitta plats åt en patient man vill lägga in på avdelning eller på IVA. Funderar på att flytta till något land där man åtminstone prioriterar sjukhuskapacitet.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ja, jag reagerade också på det här!

Att informera! Har de inte betalt för det redan? Bisarrt minst sagt!

Potatisen Röfven vill väl lägga slanten på att minska desinformation i samhället, vilket enligt honom är farligare än Corona. Som sossarna resonerar är väl fortsatt minskade opinionssiffror ett betydligt större hot för Sverige än en utbredd spridning av Corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är sent att stänga gränsen. Det är bara att låta smitta snurra runt och klart.

Dessutom har vi noll koll på vår befolkning. Tiotusentals oreggade människor kan och vill inte synas. De gömmer sig, svartjobbar och säljer sex i Sverige.

När vi tror att vi ringat in smittan sätter man sig på bussen eller tåget bredvid en illegal invandrare som inte läst ett ord om corona, och blir smittad...

Sveriges och hela EU:s skuggbefolkning är 3-6 miljoner... Det är papperslösa, svartjobbare, traffickingtjejer och gud vet vad.

De är utanför alla kalkyler, även i krissituationer.

Jag blir så trött när alla pratar om Sverige som om det var 1990...

Vi kan inte kontrollera viruset när ca 50 000 aktiva vuxna människor lever i skuggan, utan ID, fasta adresser och riktiga namn.

Vi har inte en befolkning längre.

Vi har två befolkningar.

Jag tror inte ens att vår regering vet det.

Informationen har nått ut på alla möjliga språk. Illegala invandrare har mobil de också. De är mycket medvetna om smittan
Citera
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur ser det ut angående sportevenemang i nedre divisioner? Hålls det som vanligt eller är det också inställt? Eller hur är det med aktiviteterna för pojk- och flicklagen?

Inställt just nu för mina 10-åringar
Citera
Medlem
messiasibids avatar
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2763188

16% av fallen i Italien (lombardy) har behövt intensivvård jämfört med Kina där siffran var cirka 5%.

Dålig nyhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in