Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyMnemonic
Och vad hade det skadat att nationellt införa samma restriktioner då? Om inget folk är ute så drar ju inte verksamheterna in några pengar i vilket fall.
Dessutom hade det lugnat folket och visat att regeringen agerar, tvärtom nu så bara sköljer det över med inlägg på FB där vanliga svenssons frågar varför regeringen inte verkar bry sig om befolkningen, folk får panik och inser de måste agera på egen hand och bunkra på sig varor för någon hjälp är inte att vänta om skiten släpps lös på allvar.
Frågan är väl snarare vad det hade hjälpt? Jag tror det vore ett slag i luften. Som sagt, restaurangerna är redan tomma.
Jag har inte Facebook (eller menar du kanske Flashback?) så jag vet inte hur det låter där exakt, men jag kan tänka mig.
Däremot pratar jag med nästan alla jag möter om coronan och jag upplever inte att någon allmän panik råder i samhället. De flesta verkar acceptera den rådande situationen och vara medvetna om att många, många fler kommer smittas, men är ändå lugna.
Man kan skoja och prata om annat än corona med de flesta.
Och de som nu skriker att regeringen gör för lite var sannolikt missnöjda med dem tidigare också.
Folk gnuggar händerna men låtsats vara arga. Snart ska huvuden rulla. Först Tegnell, sedan Löfven. Äntligen!
Typ.
Men absolut, det finns ju även de som bunkrar toapapper.
Själv skulle jag klara mig en livstid utan toapapper.