2020-03-15, 17:10
Medlem
mind_crazys avatar
Här har vi en väldigt bra och informativ text om viruset, från en infektionsläkare som jobbar på Karolinska sjukhuset.

Läs den och tagga ner.

https://www.facebook.com/100004724017395/posts/1541656866001766/
Citera
Medlem
Det är helvetet vad journalisterna hänger upp sig UD:s reserestriktioner , är det så jävla viktigt att ut och resa nu, fattar fan inte detta!
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Då har Dan Eliasson kravlat upp från det hål han förvarats i. Lyckan är total.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Stefan Löfven är taktisk.
Han låter våra grannländer stänga sina gränser, vilket gör att Sverige inte behöver stänga.

Ska bli mycket intressant att se hur mycket den importerade brottsligheten nu rasar.
Ja...plus att han vältrar över hela ansvaret på expertmyndigheterna om allt skulle gå åt helvete.
Citera
Medlem
royalqualitys avatar
Nu är allt frid och fröjd i samhället.
Viruset är så gott som bekämpat om ett tag enligt ett par fina kurvor.

Alltså, smitto risken är lägre och mer utdragen när folk kan springa fritt överallt jämfört med karantär??? HAHAHAHA

Jag vill gärna höra djupare analys kring kurvorna om 2 veckor när vi är Italien 2.0.
Det värsta är att inte en jävel av dessa idioter någonsin kommer att ställas inför rätta. Detta är den finare typen av folk mord. Min högsta önskan är att alla ansvarigas familjer åker på en rejäl smitta dem aldrig glömmer.

PS. Glöm inte att tvätta händerna (med varmt vatten) folket..!
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Sverige är helt jävla hjärndöd. Aja får väl gå och tvätta händerna och hoppas på att jag klarar mig med min kroniska lungfibros.

Får inte ens ledigt från jobbet trots att jag ligger i riskgruppen. Tydligen så är det liten risk för smitta om alla på kontoret tvättar sina händer
Ja de sa så alla 4 klappträn. Tvätta händerna och sjung " vi sätter oss i ringen och tar varann i hand"
Lösningen från presskonferensen med Stefan löfven med svänggäng..
Nu har en till dött i Stockholm. Kanske det var det som gjorde Dan stum och nervös.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Helt meningslöst.

Minska spridningen.

Inte inom svensk msm.

Jag är djupt besviken. Hade väntat mig att åtminstone något skulle hända.

Vad är det du inte förstår? Det hjälper inte att stänga gränserna. Smittan finns överallt nu. Stängs gränserna har ingen påverkan på smittspridningen i Sverige. Det är politiska beslut runt om i Europa när dom stänger gränser.
Citera
2020-03-15, 17:11
Medlem
Det sades inget nytt alls på presskonferensen, våra grannländer mobiliserar & informerar invånarna.
En del av det hela är att informera befolkningen vad som händer...
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det är väl det som gjordes fel, inte bara av Sverige. Man lät de bortskämda medelklassen få resa till Italien o Österrike. De spred sjukdomen i massor hit. Ge kritik till det och inte Tegnell. De tog inte ansvar och därför fick vi snabb smitta hit. Även Norge och speciellt Danmark med.
Kan du berätta varför inte Tegnell ska få kritik för sitt fullkomligt idiotiska agerande?
Citera
Medlem
Löfven har svårigheter att prata lugnt utan smattrar fram information
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Tvättar händerna så in i helvetes jävlar.

Det gör vi sunda människor redan, det en del av vår renhetskultur. Men lortgrisar kan ju behöva väckas upp.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Detta är sensationellt, läkarna ska få göra etiska överväganden och prioritera.

Som de gör nu i Italien. Väljer ut vilka som ska få ligga i respirator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in