2020-03-15, 17:06
Medlem
petnomis avatar
Otroligt hur väl dresserade journalister är, jag räknade till fem frågor totalt.
Inga kritiska frågor och inga följdfrågor på vad dom svarade.
Detta är svensk pressfrihet i sitt essä.
Citera
2020-03-15, 17:07
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Smittan är fri ja, men regeringen och FHM har uppmanat alla som känner av minsta lilla symtom att stanna hemma. Alla som är friska och krya i grunden och inte kräver sjukvård låter sitt immunförsvar ta död på coronaviruset hemma hos varje enskild individ i karantän.

Om alla skolor, dagis och företag i hela landet hade jobbat på precis som vanligt så hade däremot smittan tagit fart av bara tusan vilket hade satt enorma påfrestningar på vården.

Vi kväver och saktar ner smittospridningen genom att agera på det här sättet. Det finns egentligen inget bättre sätt. FHM har tagit del av hundratals rapporter och data från WHO och runt om i världen om det här viruset och gjort bedömningen att de allra flesta klarar av detta virus självmant om man bara stannar hemma i minst 14 dagar. Det är helt ologiskt att testa corona på alla människor eftersom åtgärden (dvs stanna hemma isolerad) hade varit densamma.
Att avgränsa smittan ter sig som en logisk åtgärd t o m för en femåring.

Vad är det jag missar här?

Kina minskade smittad genom att avgränsa smittan.

Smittan sprids l å n g s a m m a r e så som du beskriver?
Hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Du har naturligtvis en poäng i att försöka låta samhället vara så aktivt och öppet det bara går. Det gynnar alla, företag, privatpersoner etc. Men, som sagt, problemet är att vi i Sverige har agerat fel i varje moment. Nu vet vi inte ens hur många som är smittade eller var dessa smitthärdar finns. Därav blir det allt mer rimligare att distansera sig och stänga ner. Vi vet helt enkelt inte var smittan finns eller hur stor den är.

Jag tycker såhär. Det som hade varit värt och haft en enorm effekt hade varit om vi helt stängde gränserna och stoppade alla inresor till Sverige innan den första svensken blev sjuk. Sedan avvaktat och sett hur det utvecklat sig i andra länder.

De svenskar som blev strandsatta utomlands hade kunnat få ekonomisk ersättning för boende, uteblivna arbetsinkomster osv...
Citera
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
De har nog begränsat antalet journalister.

Vart är andra politiker?? Vart är Ebba, jimmie??? Vart fan är alla!

Ebba OCH Jimmie?!

Exakt två personer jag verkligen, verkligen inte vill se som statsmän ... tja kvinnor då, i en sådan här total katastrof situation.

Men det kanske bara är jag det.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Vad var syftet med denna pressträff?

Känndes mer som info på Lilla Aktuellt om läget med Corona

Helt meningslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av failgubbe
Hur ska stängda gränser stoppa smittan när det antagligen redan pågår en viss allmän spridning i landet lmao, den allmänna spridningen är såklart farligare än personer som kommer utomlands som själva vet om att de ska vara på sin vakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Vad skulle det vara för vits med att stänga gränserna?

Minska spridningen.

Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Finns det någon journalist med stake?

Inte inom svensk msm.

Citat:
Ursprungligen postat av teren

Inkompetensen är faktiskt chockerande.
Finns det värre politiker nånstans i världen som inte är en diktatur?

På riktigt, hur kan någon rösta på dessa människor? De är helt intelligensbefriade.

Jag är djupt besviken. Hade väntat mig att åtminstone något skulle hända.
Citera
2020-03-15, 17:08
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag missade konferensen. Hur var den? Kommer Löfvén att stärkas. Har han tagit initiativet nu?

Stefan Löfven är taktisk.
Han låter våra grannländer stänga sina gränser, vilket gör att Sverige inte behöver stänga.

Ska bli mycket intressant att se hur mycket den importerade brottsligheten nu rasar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Jag har dåliga nyheter. Det är ännu värre än så. Även de som inte blir sjuka dör förr eller senare.

Ja, sådan är livets gång. Vi föds, vi lever, vi dör.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Tänk er att ÖB Bydén säkert såg den här s k presskonferensen och han kommer inte att göra ett skit åt den här regeringen.
Citera
Medlem
Smegmas avatar
Löfven:
- Glöm inte att tvätta händerna. Använd tvål
.

Hoppas att denna inavlade sate drabbas av skiten!

Att kunna tala och inge förtroende UTAN att läsa innantill verkar vara en utopi!

Skrattretande!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Den här artikeln från CNN handlar om gravar i Iran:

Satellite images show Iran building burial pits for coronavirus victims
https://www.cnn.com/2020/03/13/middleeast/iran-coronavirus-mass-graves-intl/index.html

Ja, de utökar en helt jävla vanlig kyrkogård?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag missade konferensen. Hur var den? Kommer Löfvén att stärkas. Har han tagit initiativet nu? Fortfarande ligger väl Jimmie och lurige Uffe lågt och håller nere sin kritik i några månader.

Det går rykten om ett tredje dödsfall idag? Det fanns Inte med i worldometer corona, men Ok ursäkta jag är sen på bollen nu.
Han pratade om att tvätta händerna...och med varmt vatten.
Bra han sa det...vi brukar ju duscha och tvätta i iskallt vatten.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Ebba OCH Jimmie?!

Exakt två personer jag verkligen, verkligen inte vill se som statsmän ... tja kvinnor då, i en sådan här total katastrof situation.

Men det kanske bara är jag det.
vilka hade du velat se där då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in