2020-03-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Tvätta händerna säger statsministern nu. Det var väl allt.
Ja...och med varmt vatten sa han också..bra info han ger.
Jag har alltid tvättat och duschat i iskallt vatten
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Om det här är en fingervisning om framtiden, tänk då hur det kommer att se ut vid nästa fladdermuspandemi, den riktigt dödliga, för alla. Någon gång på 2020-talet kommer den att komma. Har man samma inställning då så kommer det bli livsfarligt, på allvar.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag missade konferensen. Hur var den? Kommer Löfvén att stärkas. Har han tagit initiativet nu? Fortfarande ligger väl Jimmie och lurige Uffe lågt och håller nere sin kritik i några månader.

Det går rykten om ett tredje dödsfall idag? Det fanns Inte med i worldometer corona, men Ok ursäkta jag är sen på bollen nu.

Du missade absolut ingenting. Det var en upprepning sen i fredags. Kanske en inspelning. Det viktigaste budskapet är att du ska tvätta händerna. Annars inget nytt på svetsarfronten.

Ja ett tredje dödsfall i Solna bekräftade SR EKOT nyss
Citera
Medlem
Vad skulle det vara för vits med att stänga gränserna?
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Vad var nytt på denna presskonferens? Informera oss att tvätta händerna?

Haha jag hade hoppats att de skulle sänka 500 gränsen till säg 50 åtminstone.
Men vi fick ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
På riktigt? Var kommer informationen ifrån?

"På lördagskvällen avled en äldre patient vid Karolinska Universitetssjukhuset i Solna som har konstaterats vara smittad av covid-19", skriver Region Stockholm i ett pressmeddelande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Japp!

Jag tyckte att statsministern den här gången betonade att händerna skulle tvättas med varmt vatten så det var väl en liten nyhet?
Citera
Medlem
Finns det någon journalist med stake?
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Såg att reprisen på "smartare än en femteklassare" utgick. Hade varit mer givande att se den än detta no news - å sen skulle presskonferensdeltagarna ha utgått för de är fanimej inte smartare än femteklassare.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Kom inte och säg att inte världens högsta skattetryck levererar. Jag skulle kunna betala mycket mer för visdom av den här kalibern, åtminstone 60-70%.
Absolut! Med ett sånt skattetryck skulle han säkert rekommenderat även handsprit
Citera
2020-03-15, 17:04
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Jag ska ge ett exempel. I Norge har de stängt ner alla gym. Igår var jag på gym, och då var det 4 pers där, trots att jag går på en stor kedja. Är det då meningsfullt att förstöra vardagen och livet för de få som väljer att träna?

Man måste fatta rätt beslut som balanserar olika saker. Man ska vara flexibel och inte fyrkantig. Varför ska vi stänga ner hela skolsystemet fram till sommaren? Fattar ni vilka konsekvenserna kan bli för olika elever och familjer? Varför inte vara smart och endast låta barn som bor med en riskperson vara hemma?

Du har naturligtvis en poäng i att försöka låta samhället vara så aktivt och öppet det bara går. Det gynnar alla, företag, privatpersoner etc. Men, som sagt, problemet är att vi i Sverige har agerat fel i varje moment. Nu vet vi inte ens hur många som är smittade eller var dessa smitthärdar finns. Därav blir det allt mer rimligare att distansera sig och stänga ner. Vi vet helt enkelt inte var smittan finns eller hur stor den är.
Citera
2020-03-15, 17:04
Medlem
"Är man sjuk ska man aldrig någonsin närma sig sjukvård"

#JohanCarlsonGEMS

#Sverige2020
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem