2020-03-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ja, är det kris så är alla knep att höja folks krismedvetande goda. Låt Hesa Fredrik ljuda över Moder Svea!

Ja detta är mycket viktigt! Låt larmet ljuda över vår nation!
https://www.youtube.com/watch?v=rzzk77dYSk0
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Dan Eliasson nämnde iallafall skola som en framtida åtgärd. Någon annan som förstod det?
Citera
Medlem
Sverige är helt jävla hjärndöd. Aja får väl gå och tvätta händerna och hoppas på att jag klarar mig med min kroniska lungfibros.

Får inte ens ledigt från jobbet trots att jag ligger i riskgruppen. Tydligen så är det liten risk för smitta om alla på kontoret tvättar sina händer
Citera
Medlem
Myndighetsmeddelande om att man skall tvätta händerna. Nu har de lagt in flera beställningar på material under helgen. Inkompetensen verkar inte ha några gränser.
Citera
Medlem
Medicinska prioriteringar! bli för fan inte sjuk om du är över 50 år!!
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
På Svt's sändning direkt sitter en handfull journalister bara. Är inte ens de intresserade av vad Löven ska säga. Fanimej helt sanslöst i en stund som denna.

De tycker väl att det medför fara att sitta där, utan väljer att följa det via TV.
Citera
2020-03-15, 16:53
Medlem
Trogskalles avatar
Snart stängs väl alla hälsocentraler och sjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Saken är att dom som har symptom och dom som känner oro naturligtvis borde få testas, varför inte? Tycker du att kostnadera blir förstora? Eller hur menar du? folkhälsan uppväger kostnaderna utan tvekan samtidigt som man upptäcker fler fall med Corona, vilket motverkar spridningen. Är inte det bra? eller tycker du att Corona ska spridas till samtliga svenskar? av ekonomiska skäl! Efter att man testats så skall man hålla sig hemma i 14 dagar för att sedan testas igen anser jag, det skulle motverka spridningen av viruset. Se bara till Italien och Spanien mf.

Jag kan ta ett exempel, en bekant till mig har en fru som för några dagar sedan blev sjuk i feber,hosta och värk i kroppen. Hon kontaktade 1177 som sa att sjukvården inte skulle testa henne, och menade på en vanlig influensa alt kraftig förkylning.
Jag tycker att hon och hennes man borde ha fått testats. När tycker du att man ska testas?
Jag tycker det är statens ansvar att se till befolkningens bästa istället för att låta Corona härja fritt, vad tycker du?

Men vad ska du få ut av testandet?
Då smittspårningen inte är intressant längre så är det enda svaret du kommer få är:

a) Du har Corona. Stanna hemma tills du är symptomfri. Be folk du umgåtts med vara vaksamma på symptom.
b) Du har inte Corona. Du är fortfarande sjuk så stanna hemma. Be folk du umgåtts med vara vaksamma på symptom så dom kan stanna hemma ifall dom blir sjuka av det dom har (vanliga influensan/annat).

Kontentan blir densamma.
Varför är det så viktigt för folk att veta ifall dom har corona eller inte? Vill man kunna köpa Tshirten "Jag hade Corona" när det här har lugnat ner sig?
Citera
Avslutad
Vilka genier som står på scen
Citera
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, fullständigt bisarrt. Tragikomiskt att se att det här är allt vårt land gör.

Förvånad att de inte sa att man ska undvika att hosta och spotta varandra i ansiktet.
Nej, den här informationen hade de lika gärna kunnat lägga upp i textform på regeringens MySpace sida.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Är det någon som förstår varför de ens kallade till presskonferens?

Nej, ganska uppenbart att dom är stressade men oförmögna att ta relevanta beslut.
Citera
Medlem
flummeys avatar
Det kanske var tredje dödsfallet som avbröt Eliasson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in