2020-03-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Tror absolut inte börsen öppnar blått i morgon med tanke på alla helgens nyheter.

Hela Spanien i karantän.
UD avråder från alla utlandsresor.
Massiv fuckup inom vården vad gäller hantering av ett par corona-patienter som kan ha smittat hundratals.

Vi kommer se ett ras i morgon.

För en dag ja, men vi investera inte på börsen för en enskild dag då har man inget där å göra.
Citera
2020-03-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Ni småfiskar är så roliga att titta på. Veckan som kommer blir så blå som den kan bli. Nu när ni alla paniksålt kommer storspelare in och köper upp och triggar igång fomo hos er alla. Glad att jag tog bull-positioner i fredags. USA stängde med en episk rush uppåt och ni tror att börsen blir röd pga corona..

Tragiskt.

Även storspelare lär vara medvetna om att de reaktioner vi ser på börsen nu är teoretiska. Reaktionerna grundar sig i vad folk tror att Coronautbrottets effekter kommer att bli för ekonomin. Det riktiga raset kommer efter Q1 rapporter när den faktiska ekonomiska skadan syns.

Gränser stängs och UD avråder från utlandsresor. Vad får det för effekt på flygbolag, samtliga anställda på flygplatser, deras butiker med massa personal och kapital bundet i varor som inte rör på sig? För att inte tala om transporter till och från flygplatser. Bara det.

Sedan hotellkedjor som varslar pga rum som gapar tomma och kostar pengar.

Förstår din inställning men samtidigt så är du kvar i tanken att det hela skulle vara en överreaktion på börsen. Du tror inte att det får

Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Denna? https://www.nordnet.se/marknaden/certifikat/17217473-bull-omxs-30-x-20-s

Detta är ju en Bull... Jag satsar på nedgång.
Citera
2020-03-15, 14:38
Medlem
Skillys avatar
Citat:

Oops.. C/P fel.. den här menade jag. https://www.nordnet.se/marknaden/certifikat/17142157-bear-omxs-30-x-20-s
Citera
2020-03-15, 14:46
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Även storspelare lär vara medvetna om att de reaktioner vi ser på börsen nu är teoretiska. Reaktionerna grundar sig i vad folk tror att Coronautbrottets effekter kommer att bli för ekonomin. Det riktiga raset kommer efter Q1 rapporter när den faktiska ekonomiska skadan syns.

Hur vet du det? Hur vet du om faktisk skada och prognos efter Q1 är bättre eller sämre än redan inprisad nedgång?
Citera
2020-03-15, 14:48
Medlem
Kan nån ge mig 3 köpvärda bolag (stabila pjäser) som jag kan gå in och köpa som rasat mer än befogat.
Citera
2020-03-15, 14:49
Medlem
Citat:

Gränser stängs och UD avråder från utlandsresor. Vad får det för effekt på flygbolag, samtliga anställda på flygplatser, deras butiker med massa personal och kapital bundet i varor som inte rör på sig? För att inte tala om transporter till och från flygplatser. Bara det.

Sedan hotellkedjor som varslar pga rum som gapar tomma och kostar pengar.

Förstår din inställning men samtidigt så är du kvar i tanken att det hela skulle vara en överreaktion på börsen. Du tror inte att det får

Spekulera i uppgång istället för nedgång.
Citera
2020-03-15, 14:50
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Hur vet du om faktisk skada och prognos efter Q1 är bättre eller sämre än redan inprisad nedgång?

Omöjligt å svara på såklart, klart en del redan är inprisad.
Citera
2020-03-15, 14:52
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Kan nån ge mig 3 köpvärda bolag (stabila pjäser) som jag kan gå in och köpa som rasat mer än befogat.

Swedbank, Swedbank, Swedbank
Citera
2020-03-15, 14:54
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Omöjligt å svara på såklart, klart en del redan är inprisad.

Det tror jag med. Ville mest veta om Fisk hade fått tag på en alldeles säregen spåkula.
Citera
2020-03-15, 14:57
Medlem
Citat:
Det tror jag med. Ville mest veta om Fisk hade fått tag på en alldeles säregen spåkula.

Har en del högt uppsatta bekanta inom svenskt näringsliv och enligt dessa missar många följdeffekterna av Coronaskräcken.

T.ex: Butiker gapar tomma, behöver varsla och hålla stängt men hyror skall betalas. Vad händer när butik efter butik kursar och hyror inte kan betalas? Bara en av följdeffekterna.
Citera
2020-03-15, 15:00
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Har en del högt uppsatta bekanta inom svenskt näringsliv och enligt dessa missar många följdeffekterna av Coronaskräcken.

T.ex: Butiker gapar tomma, behöver varsla och hålla stängt men hyror skall betalas. Vad händer när butik efter butik kursar och hyror inte kan betalas? Bara en av följdeffekterna.

Satsa inte för mycket pengar på din bear är mitt råd. Spara några att köpa triss för.
Citera
2020-03-15, 15:02
Medlem
Citat:

Satsa inte för mycket pengar på din bear är mitt råd. Spara några att köpa triss för.

Givetvis inte Vågar mig aldrig på cert och mini-s med stora summor, men det kan hjälpa till att balansera portföljen. Har likviderat det mesta av mitt kapital idag utom EQT som köptes vid notering och Investor, samt en liten gamble i QBIT som får ligga kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in