2020-03-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är det någon som vet om man kan testas i efterhand och se om man haft Corona, dvs om man utvecklar antikroppar? Vore bra för riskgrupper i framtiden.
Står lite här:
https://www.npr.org/sections/health-shots/2020/02/28/810131079/how-a-coronavirus-blood-test-could-solve-some-medical-mysteries?t=1584272781088

As the coronavirus spreads more widely around the globe, scientists are starting to use a powerful new tool: a blood test that identifies people who have previously been exposed to the virus. This kind of test is still under development in the United States, but it has been rolled out for use in Singapore and China.
Citera
2020-03-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det absolut farligaste är en ekonomiskt apokalyps till följd av en sjukdom som hittills dödar nästan uteslutande äldre och sjuka på grund av att hypokondriker sprider masshysteri. Det vi behöver göra är fortsätta vara lugna tills vi vet mer om detta.

Fakta just nu: i Sverige har vi med stor sannolikhet långt över 2000 smittade, enbart 2 döda. Låt oss avvakta kommande vecka eller två, ser vi samma dödlighet så bör alla återgå till sitt normala liv.

Med tanke på att man misstänker att patient zero började smittspridningen i Italien någon gång i januari så är två veckor fram för kort tid att dra några som helst slutsatser på. Däremot är det dags att dra i handbromsen nu för att inte riskera samma utveckling som i Italien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det är bara att ducka och hoppas.... Läs på vilka skador man kan få
även om man överlever......

Du kan hjälpa dina vänner i stället genom att köpa askorbinsyra (c-vitamin) (bakavdelningen)
och chili, helst torkad om du kan hitta det på påse.

Fick jungelsjuka efter sjukhusbesök. Berättade symtomen för vårdcentral så vågade
de ej ta emot mig. Kan ej påvisa kontakt med någon som varit i italien. Därav inget test.
12 dagen med feber, 7 med värk bröst/lungor.
30 torkade chili om dagen + 5 gram askorbinsyra har hållit mig vid liv hittils....

Jävlar, du ligger med feber och värk nu, och haft det i flera dagar? Det måste ju vara Coronaviruset. Låter inte som en vanlig förkylning eller influensa. Stay strong, snart vänder det säkert.
Citera
Medlem
Hur fungerar testerna? Är det olika tester för att se om någon ÄR infekterad resp om någon HAR VARIT infekterad? (dvs har antikroppar)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Är du dum i huvudet eller? Nästan alla här hoppas att just vi SLIPPER det eftersom vi vet att samhället inte kommer hantera det.

Jag förstår vad han menar men tycker såklart inte så. Man är rätt trött på käringgnället här i tråden bara ...
För ett antal veckor sedan var det någon sopa här i tråden som förutspådde 1 miljon smittade och jag vet inte hur många döda nu i mitten av mars. Det var ju total scaremongering. Man skulle fan visa "life of Bryan" på samhällskunskapen för att ge eleverna förståelse för sina motmänniskor.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
NIKE stänger alla sina butiker i USA nu
Citera
2020-03-15, 12:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Så var de första 2 veckorna i Italien också.

När Italien hade 888 smittade hade man 21 döda:

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200229-sitrep-40-covid-19.pdf
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det är inte så att vi är helt isolerade här utan vi ligger några veckor efter andra länder.
Snälla ge mig ett argument att vi ska klara oss bättre än andra länder när vi gör mindre för att begränsa spridningen.

Jag har ingen aning om vi kommer klara oss bättre än andra länder. Det får vi se om några månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jag tror att det inte finns någon tydlig strategi, snarare har de ingen koll på vad de gör längre. Det är en blandning mellan dåligt ledarskap, dålig kommunikation och en dålig användning av Sveriges resurser sedan lång tid tillbaks.

Detta tror jag du har helt rätt i. Inte mer komplicerat än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Logiskt sett ser jag inte hur strategin kan vara en annan, trots att kopetensnivån verkar dagislåg.

Man verkar helt ärligt inte bry sig. Man ställer svetsaren i rutan och låter honom läsa innantill "Vi kunde inte se det komma..." och sen tar man tidig helg. Skulle det bli stadskupp så har alla globalisttrogna säkert en väg ut och nya karriärer i EU som väntar.
Ja, det ser så ut.
Tegnell har fria händer och förutom det flyter skeppet för vinden i vanlig stil.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Jag vet att ni har överdrivit något ENORMT. Ni har bedragit och ljugit. Vi kommer ALDRIG ha 15-20% IVA fall och 6-8% dödlighet i Sverige.

Jag vill slänga det i era ansikten. Vi får resultaten de kommande dagarna.

Jag vill se hundratals döda och tusentals på IVA. Det är det ni sagt i månader nu.
Ökningen av viruset verkar ske med en fördubbling varannan dag och det är vid ca 40000 fall som det spårar ur. Nu är det sluttestat i Sverige men om man tar den modellen och applicerar på de kända tusen fallen vi hade för tre dagar sedan så når vi 40000 fall runt den 24 Mars. Så du får nog vänta till efter den 24:dje.
Har förvisso aldrig skrivit 6-8% dödlighet så kan inte ta åt mig där men har skrivit i tråden att efter den 27:nde börjar kaoset på riktigt. Släng gärna det i ansiktet på mig i början på April för jag har gärna fel.
Citera
2020-03-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Tack för länken. 60 grader verkar räcka vilket gör det hela väldigt enkelt. Det är bara att börja med en laddning sängkläder, handdukar och underkläder som alltid går i 60 grader.
Ja, jag menar också att det är osannolikt att man smittar allmänt via kläder.
Underkläder kanske är den största risken. Men ändå, detta är en droppsmitta, så rätt osannolikt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in