2020-03-15, 12:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Håller med.

Dessa förbannade vänstertomtepolitiker har noll empati för min plånbok.

Gamla bidragstagare ska man däremot hålla vid liv med alla medel.

Mycket bättre att låta den ekonomiskt starke överleva och skapa flockimmunitet.

Det absolut farligaste är en ekonomiskt apokalyps till följd av en sjukdom som hittills dödar nästan uteslutande äldre och sjuka på grund av att hypokondriker sprider masshysteri. Det vi behöver göra är fortsätta vara lugna tills vi vet mer om detta.

Fakta just nu: i Sverige har vi med stor sannolikhet långt över 2000 smittade, enbart 2 döda. Låt oss avvakta kommande vecka eller två, ser vi samma dödlighet så bör alla återgå till sitt normala liv.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Japp, och vi skulle ha 15-20% IVA fall och 6-8% dödlighet.

4 pers på iva och 2 dödsfall ger 20 fall. Vi har 10 000 fall i Sverige.
Jag tror inte att så många påstått det. Vi har dessutom bara sett början av utvecklingen i Sverige. Det blir betydligt värre om 2-3 veckor. Fast det kan man ju förstås inte veta nu när man slutat räkna...
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Med tanke på FHM och regeringen tafatta beslut, så för att ducka detta nu så måste du fan bo en bunker tills vaccin finns. Jag räknar fan inte med ett godkänt vaccin innan sommaren 2021.

Det är bara att ducka och hoppas.... Läs på vilka skador man kan få
även om man överlever......

Du kan hjälpa dina vänner i stället genom att köpa askorbinsyra (c-vitamin) (bakavdelningen)
och chili, helst torkad om du kan hitta det på påse.

Fick jungelsjuka efter sjukhusbesök. Berättade symtomen för vårdcentral så vågade
de ej ta emot mig. Kan ej påvisa kontakt med någon som varit i italien. Därav inget test.
12 dagen med feber, 7 med värk bröst/lungor.
30 torkade chili om dagen + 5 gram askorbinsyra har hållit mig vid liv hittils....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Jag vet att ni har överdrivit något ENORMT. Ni har bedragit och ljugit. Vi kommer ALDRIG ha 15-20% IVA fall och 6-8% dödlighet i Sverige.

Jag vill slänga det i era ansikten. Vi får resultaten de kommande dagarna.

Jag vill se hundratals döda och tusentals på IVA. Det är det ni sagt i månader nu.

Ja, du förstår väl att personerna kommer att hävda detta om två år också? Viruset behöver tid på sig att mutera sig sen jävlar slår det till och dödar 99,98% av sveriges befolkning enligt mina hamsterpaj-beräkningar.
Citera
2020-03-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Jag har beställt en sån här jag ska gå runt i
https://www.google.se/search?q=anti+contamination+suit&source=lnms&tbm=i sch&sa=X&ved=2ahUKEwj3uI_JsZzoAhXKwosKHUXzC6YQ_AUo AXoECA0QAw#imgrc=R7p1nLj5B7SMaM
Det finns bättre metoder än så, det senast rekommenderade från Tegnell och FHM är:
https://toklandet.files.wordpress.com/2013/06/tinfoil_dees.jpg
Citera
2020-03-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Jag tänkte nog köra enligt plaggens rekommendationer när jag väl tvättar, tänkte mest försöka döda eventuella snuskiga grannars basilusker innan jag börjar tvätta. 90+ med lite klorin låter enkelt och bra.

Känns ärligt talat inte jätte-drastiskt. Bor i ett två-personshushåll och vi är ofta klara med tvätten på halva tiden. Att köra en tom trumma innan jag påbörjar den vanliga tvätten hinns lätt med.

Detta låter ju som det enklaste dock!
Du kan läsa här:
https://www.cornwalllive.com/news/uk-world-news/coronavirus-expert-explains-how-wash-3945480

Vad jag vet har virus inget membran.
Citera
2020-03-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om du tar italien som mall.
Hur kommer det att se ut då?

Finns få anledningar till att det inte blir som i Italien. De fick fler fall bland äldre initialt men det gör ingen större skillnad på sikt.
Citera
2020-03-15, 12:44
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, vad händer om folk dör i stora mängder och man då dessutom inser att det var strategin som genomförts bakom våra ryggar?
Kan det vara gnistan som startar inbördeskrig? stsdskupp?

Logiskt sett ser jag inte hur strategin kan vara en annan, trots att kopetensnivån verkar dagislåg.

Man verkar helt ärligt inte bry sig. Man ställer svetsaren i rutan och låter honom läsa innantill "Vi kunde inte se det komma..." och sen tar man tidig helg. Skulle det bli stadskupp så har alla globalisttrogna säkert en väg ut och nya karriärer i EU som väntar.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Nu går det undan i Iran..

"Iran’s COVID-19 fatalities surpass 3,300" över 3300 döda än så länge och detta i början av virusets härjningar..Brist på sjukvård som ger dessa höga tal eller ?

Källa: https://irannewswire.org/irans-covid-19-fatalities-surpass-3300-doctor-calls-covid-19-outbreak-human-catastrophe/

Inte undra på att de gräver massgravar runt om i landet..De räknar kallt med många fler offer..
Många av Irans ledare är också väldigt gamla så frågan är hur Xorona kan komma att göra landet än mer instabillt..De upparbetar ju plutonium och antas ha tillgång till kärnvapen..Så det är nog ett land som man bör hålla ögonen på..

Någon som har info om andra länder i regionen ?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det finns bättre metoder än så, det senast rekommenderade från Tegnell och FHM är:
https://toklandet.files.wordpress.com/2013/06/tinfoil_dees.jpg
Sjukt mycket chemtrails på den bilden. Antagligen så dem sprider viruset.
Citera
Bannlyst
Kineserna har börjat frossa i prylar nu när landet verkar ha hämtat sig från viruset.
Ekonomin kan nog fixa till sig ganska snabbt.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det absolut farligaste är en ekonomiskt apokalyps till följd av en sjukdom som hittills dödar nästan uteslutande äldre och sjuka på grund av att hypokondriker sprider masshysteri. Det vi behöver göra är fortsätta vara lugna tills vi vet mer om detta.

Fakta just nu: i Sverige har vi med stor sannolikhet långt över 2000 smittade, enbart 2 döda. Låt oss avvakta kommande vecka eller två, ser vi samma dödlighet så bör alla återgå till sitt normala liv.
Problemet är att vid ett virusutbrott har man inte någon tid att vänta, då måste man agera och det snabbt! Det handlar om att bryta smittkedjor och få ned antalet nysmittade så lågt som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in